Gå til innhold

1 2 3 4

Anbefalte innlegg

Gjest member-101642

Viss han tek med Pulse, så vil eg òg sjå omtale av "Delicate Sound of Thunder", "London 1966-67" og "Is There Anybody Out There?" :)

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på om neitakk tar med litt omtale fra PULSE, DVDen burde vel være i buitkken nå?

6582073[/snapback]

Live at Pompeii, er og har vært en god stund i butikkhyllene, og er også en live dvd, hvist PULSE skal være med, så må vel den også være med, å Gilmours nye live dvd, å det finnes nokk flere også.

Making Of The Dark Side Of The Moon, The Wall, Roger Waters The Wall, hadde vært fint med en liten omtale av disse også...men det er mye arbeid da.

Lurer også på om neitakk kommer til å gjøre dette, men han har ennå noen album igjen :)

Flott skrevet og utredet, neitakk, stå på ;)

edit:

er jo bare noen av filmene om Pink Floyd som jeg nemt her, holder i massevis med albumene, er jo en kjempejobb bare det

Endret av kt600
Lenke til kommentar

Til de som etterlyser kommentarer på album og DVD-er:

Alt skal kommenteres, det tar bare litt tid. I første omgang skal jeg gjøre meg ferdig med alle studioalbumene fra soloartistene. I neste omgang skal alle livealbum fra bandet og artistene kommenteres, og til slutt kommer jeg til å ta for meg DVD-ene. Pulse DVD-en har jeg bare sett gjennom en gang til nå, så den må få litt mer innspillingstid før karakter kan gis. Kompilasjonsalbumene kommer jeg ikke til å kommentere, da dette er plater som er et alternativ for de som ikke ønsker å stifte bekjentskap med studioalbumene. Det finnes noen unntak her, blant annet Relics.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Alt skal kommenteres, det tar bare litt tid. I første omgang skal jeg gjøre meg ferdig med alle studioalbumene fra soloartistene. I neste omgang skal alle livealbum fra bandet og artistene kommenteres, og til slutt kommer jeg til å ta for meg DVD-ene. Pulse DVD-en har jeg bare sett gjennom en gang til nå, så den må få litt mer innspillingstid før karakter kan gis. Kompilasjonsalbumene kommer jeg ikke til å kommentere, da dette er plater som er et alternativ for de som ikke ønsker å stifte bekjentskap med studioalbumene. Det finnes noen unntak her, blant annet Relics.

6627613[/snapback]

Hva med å invitere almuen til å forfatte anmeldelser, som sendes deg for godkjenning osv, før innlemming i guiden? Kunne blitt moro, tror jeg! :w00t:

Lenke til kommentar

6627613[/snapback]

Hva med å invitere almuen til å forfatte anmeldelser, som sendes deg for godkjenning osv, før innlemming i guiden? Kunne blitt moro, tror jeg! :w00t:

6627876[/snapback]

Hehe, av filmer har jeg: PULSE, Live at Pompeii, making of the dark side of the moon, David Gilmoure in Concert og The Wall.

Har alle studioalbumene, en del av dem på lp og, Gilmours solo album(på lp), Waters soloalbum, Rick Wright's solo album, har Nick Masons Fictitious Sports, og Barrets The Madcap Laughs. Mangler visst to soloalbum, å sikkert en del filmer, å uofisielle kuriositeter.

Det høres artig ut, men jeg er ialllefall ikke i stand til å skrive en omtale, slik som er gjort her, og andre i anmelderser.

Endret av kt600
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

6627613[/snapback]

6627876[/snapback]

Hehe, av filmer har jeg: PULSE, Live at Pompeii, making of the dark side of the moon, David Gilmoure in Concert og The Wall.

Har alle studioalbumene, en del av dem på lp og, Gilmours solo album(på lp), Waters soloalbum, Rick Wright's solo album, har Nick Masons Fictitious Sports, og Barrets The Madcap Laughs. Mangler visst to soloalbum, å sikkert en del filmer, å uofisielle kuriositeter.

Det høres artig ut, men jeg er ialllefall ikke i stand til å skrive en omtale, slik som er gjort her, og andre i anmelderser.

6628126[/snapback]

Jeg er kanskje heller ikke istand til å forfatte like gode, og objektive anmeldelser, men kanskje jeg/andre kan bidra med noen obskure fakta, og "skråblikk". Tilsammen kan "hele" anmeldelsen bli mere utfyllende/interessant.

Lenke til kommentar

Dere kan jo bidra mye på Wikipedia i såfall. Der trengs det alltid mer fakta. Denne guiden har jeg lyst til å holde på personlig nivå, og siden jeg har alle albumene (edit: og DVD-ene) selv og har vært interessert i Pink Floyd siden jeg var liten drittunge, så er det å lage en guide som dette noe jeg brenner for.

Men for all del, dere kan jo lage egne personlige guider :)

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Takk for pros/cons. Synes det er merkelig at denne utgivelsen "aldri" har fått "rettferdig" behandligng, spesielt fra musikkkritikerne. Fra og med Animals tom. Final Cut, og soloalbumene pros/cons + radio kaos ble alle omtalt negativt, fordi dette var "overkill", og sutring fra Waters. På den tiden virket det på meg som at Roger Waters fikk mye urettferdig pes fordi Pink Floyd utviklet seg i "feil" retning (fans satt fast i meddle, dark side, og wall), og slik skulle PF låte, ferdig med det.

Pros and Cons har vært en av mine mest spilte plater siden utgivelsen ...sikkert fordi ingen andre likte den ... :blush:

Synes du kunne nevnt at Eric spilte sologitar på platen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...