Kjekssjokolade Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) Nydelig arbeid på de siste albumene du har skrevet om her, kansje litt kort? Uansett flott skrevet og hørt Edit: Jeg synes uten tvil at On An Island er det beste soloalbumet til Gilmoure, måtte bae si det Endret 18. juli 2006 av kt600 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Dæven døtte! Outstanding Har bare surfa gjennom innledningen, men kjente likevel at håre reiste seg på unevnelige steder Utfordring: Hvilken låt på Meddle bruker i bakgrunnsrefrenget en sample av hooliganslåt fra et Engelsk fotballag? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 Det er selvsagt San Tropez Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Det er selvsagt San Tropez 6532984[/snapback] Lav knurring! ... Hvilket lag sa du? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 Liverpool? Bør vel inkludere dette i omtalen... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Liverpool? Bør vel inkludere dette i omtalen... 6533008[/snapback] Fanden skjære! Det var alfor enkelt ... Ja ta det med i omtalen, det "krydrer" en allerede utmerket discografi med Safran! Har du vært på noen av konsertene som PF har gitt i Norge, og hvordan var inntrykket ditt? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 Har dessverre aldri fått se dem live. Burde jo fått med meg deres siste seanse i Oslo, men var 14 år og dum. Har dog sett Waters ved tre anledninger, og den siste konserten i Stavanger var min største opplevelse noen gang. Har du sett dem eller noen av dem live? Får komme med en liten utfordring til deg også: Hvilken dokumentarfilm lagde Pink Floyd musikken til en gang på 70-tallet? Musikken er aldri blitt utgitt... Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 aj, nå vet jeg en GOD del mer om pink floyd en jeg kunne for ett par minutter siden. takk for en vidunderlig guide =) Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Har dessverre aldri fått se dem live. Burde jo fått med meg deres siste seanse i Oslo, men var 14 år og dum. Har dog sett Waters ved tre anledninger, og den siste konserten i Stavanger var min største opplevelse noen gang.Har du sett dem eller noen av dem live? Får komme med en liten utfordring til deg også: Hvilken dokumentarfilm lagde Pink Floyd musikken til en gang på 70-tallet? Musikken er aldri blitt utgitt... 6533056[/snapback] Har dessverre ikke fått med meg sjefen sjøl RW. Var på Valle87. Sto utenfor når de kjørte testa. Luften dirret og mange unevnelige deler skalv i takt. Konserten var mega, husker spes unde CN hvor hele stadion ble teppebombet med blå lasere i komb med røyk, slik at når du så opp virket det som om du var under havoverflaten. Når det gjelder utfordringen, så sliter jeg litt. Tror det var en del av en trilogi regissert av Francis Ford Coppola. Den første het Powaqatsi, den andre Koyanisquatsi, og den siste har jeg "røyka bort" Mener at i den første filmen sto Philip Glass for soundtracket, så begynner jeg å tvile ... Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Pink floyd quiz her nå? Følger med i spenning. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Jeg håper denne guiden frister noen til å sjekke ut den biten av Pink Floyd som i hvertfall ikke fortjener oppskrytt-stempelet mange har satt på bandet. 6441607[/snapback] Kommentar til at DG kanskje har brukt "litt" syre in the early days. Husker et intervju med DG som ble vist på NRK, endel år tilbake. Her ler David når han blir spurt, og sier at frem til ca Meddle/Dark side husker han ingenting ...hehe, "litt" syre, skøyerfanten :!: Slik jeg bedømmer tiden før/under/ etter Roger Waters avtreden, er den samme som Beatles opplevde når John Lennon og Macca ikke lengre kunne enes om musikken. John Lennon ble en veldig politisk bevisst musiker, som benyttet alle anledninger til å "synge ut". Macca derimot ville bare konse. på å lage genial popkunst. På samme måte virket det på meg når Roger forlot PF. Det som PF har kommet med etter Final Cut, er teknisk god PF, men mangler Rogers unike vilje til å ta kunstneriske sjanser/nyskapninger. Forslag: Hva med å innlemme soloprod. til Roger Waters, ikke bare David Gilmour, får da kanskje frem litt av hvilke ulike pesonligheter/talenter som til sammen er den fantastiske helhetlige "Pink Floyd" Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 Roger Waters' soloplater og alle artistenes soloplater for den saks skyld, står på planen over album jeg kommer til kommentere Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Jeg skammer meg over å ikke ha hørt Animals. Virker som et utrolig gjennomført tema-album.*Finne frem i LP samlingen til fatter.* Jeg skal også skjekke ut de eldre sakene etterhvert. Synes The Division Bell er den flotteste av de jeg har hørt hittil. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Jeg skammer meg over å ikke ha hørt Animals. Virker som et utrolig gjennomført tema-album.*Finne frem i LP samlingen til fatter.* Jeg skal også skjekke ut de eldre sakene etterhvert. Synes The Division Bell er den flotteste av de jeg har hørt hittil. 6542430[/snapback] Jeg har etterhvert kommet til at Animals sammen med Final cut er de to mest interessante albumene. Når Animals ble utgitt skuffet den meg, fordi produksjonen var "skitten" i forhold til forgjengerne. Det jeg synes i ettertid er at nettopp "dårligere" produksjon gir den ekstra dimensjoner. Final Cut fordi den avslutter på en naturlig måte The Wall, på en majestetisk/poetisk måte, uten at sparkene til politikk/politikere var tonet ned. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Hvilken dokumentarfilm lagde Pink Floyd musikken til en gang på 70-tallet? Musikken er aldri blitt utgitt... 6533056[/snapback] Jeg vet ikke for svartesvidde grønnstekte ... Put me out of my misery, please Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 Sa jeg 70-tallet? Mente 60-tallet: PINK FLOYD-SCORED "COMMITTEE" DVD RELEASE DETAILS Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Sa jeg 70-tallet? Mente 60-tallet: PINK FLOYD-SCORED "COMMITTEE" DVD RELEASE DETAILS 6579631[/snapback] Now you naugthy boy, you should have your tail modified ... Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Lurer på om neitakk tar med litt omtale fra PULSE, DVDen burde vel være i buitkken nå? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Lurer på om neitakk tar med litt omtale fra PULSE, DVDen burde vel være i buitkken nå? 6582073[/snapback] Jeg har den i hvertfall i hyllen min. Lenke til kommentar
Tiidus Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Fin fin guide. Lærte en god del jeg ikke visste. Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg