NightKeeper Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Er fra Pulse. Uten Roger Waters, ingen vits i å se på, har dvdn også, har sett på den en gang.. Gi meg heller Roger Waters som fremfører Animals i sin helhet Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Joda folkens, da kan dere se norges beste (tror jeg) oversikt over Pink Floyd: http://www.musikksmaken.com/indeks_/vis.asp?ID=571&M=0 Om ikke så alt for lenge åpnes pinkfloydon.com igjen, og da blir dataene fra Musikksmaken importert dit sammen med en mengde av ekstra info, bilder og stash... Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Noen som har lest teksten på Have a Cigar, høres ut som det var en invitasjon til Syd og komme tilbake igjen Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Det er en feit og kynisk direktør i platebransjen som tilbyr bandet platekontrakt, slik jeg har tolket det... Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 "Which one is Pink" var det vel faktisk en produsent de hadde som sa en gang i studio. ^^; Jeg er forsåvidt enig i neitakk. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Dere har sikkert hørt om at Sid kom på innspillinga av albummet Wish you were here. På slutten av soloet på Have a Cigar blir det en effekt, som jeg synes føles ut som man står på utsiden av studiot..som om det skulle kunne være Syd som hører på utsiden. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Jeg har aldri hørt en Pink Floyd-sang skikkelig før... Hvilken sang og hvilket album bør jeg starte med for å få sansen for bandet? Lenke til kommentar
Badering Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Dark Side of the Moon, The Wall og Wish You Were Here er vel naturlige valg. Meddle også, kanskje. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Eller skaff deg Echoes Best of. Da får du mest sannsynlig beste förste intrykk Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Hør gjennom låta som heter Echoes. Et bedre Pink Floyd finner du ikke... Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Du tror ikke det er litt drøyt å starte kalaset med en 23 minutter lang låt? Stemmer med Badering her. Wish You Were Here, Dark Side, The Wall, Animals og Meddle er plater som er greie å begynne med. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 23 minutter langt orgasmatisk mesterverk som seiler inn blant låtene over alle låter? Nei, det er ikke drøyt. Ingen har vondt av å sette seg ned og høre en så lang låt. Er jo bare en halv LP. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Enig med neitakk, ikke drøyt. Shine on you Crazy Diamond er også en sånn fantastisk låt, du bare flyger ivei når du hører den Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg mener da ikke at det er for drøyt å høre på, men for en som skal introduseres til bandet mener jeg det kan bli litt for rart. Man starter som regel ikke med det særeste, mest særpregede når man skal begynne å høre på et band. Er nok ganske mange som da vil høre 10-15 minutter og bli lei. Shine On You er jeg mye mer enig i, da den er litt mer variert. Lenke til kommentar
Effekt Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Man starter som regel ikke med det særeste, mest særpregede når man skal begynne å høre på et band. 9463636[/snapback] Eg starta med Animals, likte det svært godt og har tenkt å kjøpe meg meir. (Men så er vel eg kanskje eit unntak.) Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 For å si som pappa da jeg prøvde å reintrodusere Pink Floyd for ham ved å spille Echoes - som jeg da nettopp var blitt helt forgapt i: "Når begynner sangen og hva slags sus er det du har nå? " og etter å ha fått forklart at det faktisk var sangen: "Jeg vil ha en sang med en melodi jeg kan følge, mye lettere" og så tok han Meddle av platespilleren og dro frem Animals og spilte den og sa jeg hadde vunnet flere over med sauer og griser og slikt. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Kan ikke si at Echoes mangler melodi akkurat, men Animals er herlig! Synd de ikke laget flere slike album. En liten trøst at The Final Cut er i nærheten av det samme lydbildet. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Vel, han mente vel at det ikke var noe melodi han kunne nynne til. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Sangene som fikk meg hekta var Money, Time, Another brick in the wall part 2, Comfortably numb og Hey You. Money er en sang jeg ville hørt for god introduksjon, da får du iallefall en ekstremt herlig basslinje å nynne på Lenke til kommentar
Schweigaard Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Hvordan i all verden har Jugband Blues komt seg inn på tolvte plass på VG-lista? :o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg