Gå til innhold

1 2 3 4


Anbefalte innlegg

De var ganske populære med Syd i spissen også kanskje, men i en helt annen skala. Tviler veldig på at de hadde kommet i nærheten av det samme nivået med slik psykidelisk rock de spilte på 60-tallet. De ble jo tross alt ikke skikkelig "store" før Dark Side of the Moon, som absolutt ikke kan sammenlignes med det tidlige materiellet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De var ganske populære med Syd i spissen også kanskje, men i en helt annen skala. Tviler veldig på at de hadde kommet i nærheten av det samme nivået med slik psykidelisk rock de spilte på 60-tallet. De ble jo tross alt ikke skikkelig "store" før Dark Side of the Moon, som absolutt ikke kan sammenlignes med det tidlige materiellet.

8799155[/snapback]

 

Det var mange populære band som laget "helt lik" musikk som Floyds The Piper At The Gates Of Dawn på den tiden. Men den musikken er som kjent ikke så populær lengre, selv om den i mine ører er fantastiske.

Lenke til kommentar
Jeg har Animals, Dark Side of the Moon, The Wall og Meddle. What next?

8829956[/snapback]

 

Jeg ville ha sjekket ut helt tidlig Floyd, The Piper At The Gates Of Dawn og A Saurcer Full Of Secrets. Slik at du får litt kontraster :)

8829978[/snapback]

Jeg tenkte faktisk på det, spesielt A Saucerful of Secrets. Jeg skal notere det ned. ;)

Lenke til kommentar
Jeg har Animals, Dark Side of the Moon, The Wall og Meddle. What next?

8829956[/snapback]

 

Jeg ville ha sjekket ut helt tidlig Floyd, The Piper At The Gates Of Dawn og A Saurcer Full Of Secrets. Slik at du får litt kontraster :)

8829978[/snapback]

Jeg tenkte faktisk på det, spesielt A Saucerful of Secrets. Jeg skal notere det ned. ;)

8830043[/snapback]

 

evt uansett av de andre albumene, regner med du skal ha alle til slutt så ;)

Lenke til kommentar
evt uansett av de andre albumene, regner med du skal ha alle til slutt så ;)

8830082[/snapback]

Jeg skal ha alt av Thin Lizzy og Pink Floyd, så ja. :thumbup:

8830134[/snapback]

 

De tre siste albumene til Thin Lizzy, synes jeg er veldig svake. Men bortssett fra det kunne jeg tenkt meg alle. Er veldig glad i Thin Lizzy, Shades of a Blue Orphanage Vagabonds of the Western World, samt Black Rose og Bad Reputation :D

 

Edit:

Må bare legge til at av en eller annen grunn klarer jeg ikke Nightlife, på samme måten som jeg ikke klarer Renergade

Endret av Kjekssjokolade
Lenke til kommentar
De tre siste albumene til Thin Lizzy, synes jeg er veldig svake. Men bortssett fra det kunne jeg tenkt meg alle. Er veldig glad i Thin Lizzy, Shades of a Blue Orphanage Vagabonds of the Western World, samt Black Rose og Bad Reputation :D

 

Edit:

Må bare legge til at av en eller annen grunn klarer jeg ikke Nightlife, på samme måten som jeg ikke klarer Renergade

8830205[/snapback]

Næh! Thin Lizzy-fan, jo!

 

Jeg har ikke hørt de tre siste, men de er blant mine få gjenstående, sammen med Nightlife, Bad Reputation, Thin Lizzy og Vagabonds of the Western World. Det er forresten en god del som ser på Nightlife som et veldig svakt album av Thin Lizzy. Det kan tenkes at de hadde så lite kjennskap til hard rock, og var ikke helt sammensmeltet enda (Det var tross alt to Thin Lizzy; The Vagabonds og The Rockers). Jeg er også veldig glad i alle albumene jeg har av dem nå. Tenk at Phil Lynott skulle dø :( .

 

Vi må kanskje ikke spore av, nå da. Det er tross alt Pink Floyd som er tema, her. :lol:

Endret av Mr. Crowley
Lenke til kommentar

Halvparten av Bad Reputation har jeg på diverse samleplater, dog. Det er ikke så ille ;). Dancing in the Moonlight er herlig. Jeg har bestemt meg for å spare Bad Reputation til slutt. Jeg har hørt så mye bra om den, og sett sanger bakpå som folk sier de elsker, samt sanger jeg selv elsker (Soldier of Fortune, Bad Reputation, Dancing in the Moonlight og Southbound. Sistnevnte bare hørt i Live & Dangerous-format).

 

Lynott var en dyktig musiker, svart ire som både kunne skrive musikk og tekster (så utvilsomt).

Lenke til kommentar
Artig at tråden heter Kun Pink Floyd-tråden ;)

8837286[/snapback]

Haha, jeg tenkte nøyaktig det samme.

 

 

Til ditt første spørsmål: Anbefaler deg å sjekke filmmusikken fra More (Music From The Film More), evt Obscured by Clouds. Og så må du jo nesten ha Wish You Were Here da :)

8837286[/snapback]

Notert. Takk ;)

Lenke til kommentar

Music From The Film More, musikken her, finner du bare på Music From The Film More, hvis du skjønner hva jeg mener. Ikke "den typiske" Pink Floyd sounden akkurat, men synes selv det er virkelig bra musikk!

Kult å høre for eksempel The Nile song, der Gilmoure har kommet borti vreng knappen. Eller More Blues, som er en av få Blues sanger Floyd har gitt ut. Plata er et virkelig must have, men det er jo alle forsåvidt :D

Lenke til kommentar

Jepp, plata inneholder ikke mye typisk Floyd-musikk, men er absolutt noe man bør få med seg, særlig når man har en del andre plater som er mer like (det blir selvsagt en overdrivelse ettersom alle platene deres er ganske forskjellige i forhold til hverandre). Har alltid likt More. Skaffa meg den nettop på LP :)

Lenke til kommentar
Jepp, plata inneholder ikke mye typisk Floyd-musikk, men er absolutt noe man bør få med seg, særlig når man har en del andre plater som er mer like (det blir selvsagt en overdrivelse ettersom alle platene deres er ganske forskjellige i forhold til hverandre). Har alltid likt More. Skaffa meg den nettop på LP :)

8838091[/snapback]

 

200px-MoreCover.jpg

Ser coveret ditt slik ut?

 

Gratulerer forresten. Ny eller brukt vinyl?

Lenke til kommentar

Hmmm. Nå har jeg ikke LPen her, og har nesten ikke fått sett på den siden jeg kjøpte den, men jeg tror da at det var slik den så ut ja (altså samme som cd'en). Hadde vel reagert hvis ikke? Plata er brukt, kjøpte den for 250 kr i Oslo. Skal ta og finne ut hvilket opplag det er (som jo egentlig er ganske så vesentlig).

 

edit: Finnes det i det hele tatt noen andre utgaver av coveret? Hvilke?

Endret av anners
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...