Gå til innhold

1 2 3 4


Anbefalte innlegg

Hehe, den er grei - da har vi svært forskjellig smak Pink Floyd-messig =)

 

Personlig varierer jeg litt hva favorittalbum angår, men TDSOTM og The Wall er høyt oppe. Liker mer eller mindre alt de har laget, og er faktisk veldig glad i The Final Cut. Skjønner ikke hvorfor det er så upopulært.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Wall er oppskrytt. The Final Cut er et undervurdert mesterverk, og Animals er både deres råeste og beste album.

Hardrocken deres fra 60 og 70-tallet er heller ikke å forakte.

Deres nydeligste melodi må bli Echoes, og deres råeste må bli Careful With That Axe Eugene.

Det tammeste albumet er utvilsomt A Momentary Lapse of Reason, og deres sprøeste er Ummagumma tett etterfulgt av The Piper at the Gates of Dawn.

Deres sterkeste rent komposisjonsmessig er Dark Side of the Moon, og det aller mest himmelske og pompøse er Wish You Where Here.

Også har de den skjulte skatten Obscured by Clouds hvis tittel jo er litt ironisk.

Alt i alt er det meste av Pink Floyd rett og slett fantastisk.

Lenke til kommentar
The Wall er oppskrytt. The Final Cut er et undervurdert mesterverk, og Animals er både deres råeste og beste album.

Hardrocken deres fra 60 og 70-tallet er heller ikke å forakte.

Deres nydeligste melodi må bli Echoes, og deres råeste må bli Careful With That Axe Eugene.

Det tammeste albumet er utvilsomt A Momentary Lapse of Reason, og deres sprøeste er Ummagumma tett etterfulgt av The Piper at the Gates of Dawn.

Deres sterkeste rent komposisjonsmessig er Dark Side of the Moon, og det aller mest himmelske og pompøse er Wish You Where Here.

Også har de den skjulte skatten Obscured by Clouds hvis tittel jo er litt ironisk.

Alt i alt er det meste av Pink Floyd rett og slett fantastisk.

8348372[/snapback]

 

åh, kunne ikke a vert mer enig. Final cut er et utrolig bra album, som du sier et undervurdert mesterverk.

Endret av Aak1
Lenke til kommentar
Syntes The Final Cut kan bli litt kjedelig til tider.

 

@jloeseth: Ble den i det hele tatt filmet? :p

8433634[/snapback]

 

 

Ja, den ble filmet, den er jo utgitt på VHS.

 

Men kjenner jeg Floyd-gutta rett, så tar det vel flere år før vi får se "Delicate Sound Of Thunder" på DVD (hvis den i det hele tatt kommer på det formatet), for det gikk dritlang tid før "Pulse" ble utgitt på DVD - flere utsettelser etter det jeg kan huske.

 

Men la oss håpe, for gitarsoloen på "On The Turning Away" er etter min mening helt astronomisk.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
On the turning away er helt sinnsykt luksus! Yndlingsangen min er og blir High hopes, mens den morsomste sangen de har laget er bike:P

 

Jeg synes Final cut blir litt tamt, og the wall, vel kanskje det er oppskrytt men fy faen det fortjener den!:p

8560997[/snapback]

 

 

Elsker High Hopes, flott sang :cool:

Vet ikke jeg, syntes The Wall er et utrolig godt album, men favoritten er nok Wish You Were Here.

Lenke til kommentar

The wall er jo selvsagt et utrolig bra album. Men jeg vil ikke si det så bra som folk skal ha det til. Sangen "Another Brick in The Wall" synes jeg ikke er spesielt bra i forhold til andre sanger. Dog det er en av de mest kjente. Comfortably Numb deriomot er en veldig bra sang. Så, The Wall har jo også mange bra sanger...

 

Min favoritt er The Final Cut. Division Bell, darkside og animals er også blandt favorittene..

Endret av Aak1
Lenke til kommentar
The wall er jo selvsagt et utrolig bra album. Men jeg vil ikke si det så bra som folk skal ha det til. Sangen "The Wall" synes jeg ikke er spesielt bra i forhold til andre sanger. Dog det er en av de mest kjente. Comfortably Numb deriomot er en veldig bra sang. Så, The Wall har jo også mange bra sanger...

8564681[/snapback]

Ikke for å være en jævla kverulant, men det finnes ingen sang ved navn The Wall. Tipper du tenker på Another Brick in the Wall (part 2)?

Lenke til kommentar

Altså, det er en sammenheng i musikken. Part 3 passer perfekt inn i de sporene som ombringer den, og den har samme tema som Another Brick In The Wall Pt.1/pt.2.

 

Det er selvfølgelig opp til deg hva du har i playlista de eller ikke, men jeg klarer aldrig høre enkelte sanger, iallefall sjeldent, når jeg hører på musikk, hører jeg hele album. Synes det er litt teit å høre på bruddstykker, spesielt hvis det er en plate med et tema gjennom all musikken, som henger sammen.

Lenke til kommentar

En sammenheng er det vel, men i et album kan noen sanger være dolige og noen brae. Og jeg har ikke noe problem med å høre sanger på tvers av album. Så lenge de ikke er i totalt forskjellig sjanger. Men jeg er enig med deg, det er hærlig å høre f.eks The Final Cut helt ut (som er en typisk slikt tema plate, hvor sangene går over i hverandre) isteden for å hoppe mellom forskellige album og sanger.

Endret av Aak1
Lenke til kommentar
Sier bare.. Håper fremtiden byr på mer "Pink Floyd-Rock", for dere vet, ingen.. ingen nye band, spiller sånn Pink Floyd/Led Zeppelin Rock, lenger

8565908[/snapback]

 

Hvis du tenker på en Pink Floyd reunion, så er det flere som ønsker det, men det er lite trolig at det skjer. Kommer det noe nytt fra Floyd, blir det nok Gilmoure, Wright og Mason som kommer til å stå for det. Selv om dem har spilt sammen etter bruddet, viker det ikke akkurat som dem er venne lengre. Tror egentlig ikke det kommer noe nytt fra Floyd. Ja jeg er litt pessimistisk...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...