Gå til innhold

1 2 3 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Pink floyd er en av mine favoritt band. Har Dark Side of the Moon og Wish You Where Here. Har også hørt litt på The Wall og Animals.

Av de to jeg har, er min favoritt-sang av dem, Have a Cigar, som jeg synes ligge langt over de andre sangene. Er det noen som har noen sanger de synes jeg burde høre? Og på hvilket album?

Lenke til kommentar
Pink floyd er en av mine favoritt band. Har Dark Side of the Moon og Wish You Where Here. Har også hørt litt på The Wall og Animals.

Av de to jeg har, er min favoritt-sang av dem, Have a Cigar, som jeg synes ligge langt over de andre sangene. Er det noen som har noen sanger de synes jeg burde høre? Og på hvilket album?

8310298[/snapback]

 

Skjønner ikke hvordan du kan kalle Pink Floyd et av favoritt bandene dine når du kun har hørt to album, og deler av to andre. Greit nok at du lar superlativene hagle ovenfor bandet, men jeg klarte ikke å kalle det et favorittband før jeg hadde hørt alt tilogmed The Wall, som er den virkelige "Pink Floyd æraen". Men for all del, hvis du vil kalle det favorittbandet ditt så hører du på alt, spesielt Meddle, A Piper At The Gates of Dawn, A Saucerful Of Secrets og Atom Heart Mother. Er vel kanskje ikke så mange igjen som du da ikke har hørt, men jeg mener at du bør høre det aller aller meste før du kan kalle det et favoritt band.

Lenke til kommentar

Har hørt 4. har 2, som jeg har hørt ekstra godt på. og er midt i å utforske dem, og det er forskjellige måter å definere ynlingsband på. Du tolket det kanzkje som at jeg hadde 3 favorittband. Nei, jeg har mye mer musikk å høre på også.

Lenke til kommentar

Begrepet "yndlingsband" kan vel oppfattes på mange forskjellige måter.

 

Det er vanskelig å bestemme seg for et yndlingsband, men hvis jeg må bestemme meg for ett ender jeg sannsynligvis på Pink Floyd. Elsker musikken. Og jeg har hørt mer enn 4 album. Jeg har hørt alt, med unntak av film soundtrackene de har laget som ble litt for eksperimentelle for meg i lengden.

Lenke til kommentar

Hmm, tolket det som at du har 3 favorittband? Jeg har da vel ikke vært i nærheten av å antyde noe i den retningen en gang? Anyway, favorittband kan nok defineres på flere måter, men jeg synes det blir feil å kalle et band som har gitt ut 10-15 plater, hvorpå du har har hørt kanskje 2 eller 3, for et favorittband. Men be my guest, Pink Floyd er jo så bra at jeg ikke skal henge meg opp i det.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Vil si at Barrett, Waters og Gilmour har vært like viktige for bandet. Pink Floyd ville ikke vært Pink Floyd uten en av dem. Personlig har jeg meget stor sans for Syd Barrett sine sanger. The Piper At The Gates of Dawn er blant mine største favoritter.

Lenke til kommentar
Jeg tror nok at David gilmour var litt viktigere enn de andre pga. det var David gilmour som hadde lært syd barret alt han kunne på gitar(f.eks), og fordi waters var nok ikke så god med musikk som david gilmour, men sånn er det!

8311813[/snapback]

 

Man så hvordan det gikk med Floyd etter at Waters stakk. Boring.

 

Waters var et geni, og han var nok litt bedre med musikk og tekster enn godeste Gilmour.

Lenke til kommentar
Jeg tror nok at David gilmour var litt viktigere enn de andre pga. det var David gilmour som hadde lært syd barret alt han kunne på gitar(f.eks), og fordi waters var nok ikke så god med musikk som david gilmour, men sånn er det!

8311813[/snapback]

 

 

Jeg tror nok at David gilmour var litt viktigere enn de andre pga. det var David gilmour som hadde lært syd barret alt han kunne på gitar(f.eks), og fordi waters var nok ikke så god med musikk som david gilmour, men sånn er det!

8311813[/snapback]

 

Man så hvordan det gikk med Floyd etter at Waters stakk. Boring.

 

Waters var et geni, og han var nok litt bedre med musikk og tekster enn godeste Gilmour.

8311827[/snapback]

 

Denne diskusjonen har vi hatt flere ganger i denne tråden minner jeg :wee:

Å dere glemmer Richard Wright, som har laget/skrevet flere pærler. Ja Gilmoure, Waters og Barret var "mye viktigere" enn de to andre i Floyd, men det hadde umulig blitt Pink Floyd slik vi kjenner det uten alle sammen. Det er også like meningsløst å diskutere hvem som er viktigst what so ever, for det hadde aldrig blitt noe Pink Floyd om dem ikke var samlet.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642
det hadde umulig blitt Pink Floyd slik vi kjenner det uten alle sammen. Det er også like meningsløst å diskutere hvem som er viktigst what so ever, for det hadde aldrig blitt noe Pink Floyd om dem ikke var samlet.

8311982[/snapback]

 

Enig! Prøvde å si det samme selv, men det kom ikke helt rett ut.

 

Forresten, noen som vet hvor jeg kan laste ned bootlegs av Pink Floyd? Skulle gjerne hatt noen sjeldne konsertopptak av noen sanger. Mulig det står i denne tråden, men gidder ikke å bla gjennom tolv sider så sent på natten.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Jeg tror nok at David gilmour var litt viktigere enn de andre pga. det var David gilmour som hadde lært syd barret alt han kunne på gitar(f.eks), og fordi waters var nok ikke så god med musikk som david gilmour, men sånn er det!

8311813[/snapback]

 

Man så hvordan det gikk med Floyd etter at Waters stakk. Boring.

 

Waters var et geni, og han var nok litt bedre med musikk og tekster enn godeste Gilmour.

8311827[/snapback]

Synes du virkelig at A Momentary Lapse of Reason og The Division Bell er kjedelige? For all del, det er lov det, men jeg synes at kvaliteten på musikken veier opp for det som mangler tekstmessig.

 

Waters er flinkere med tekster, ja - og det var også det kanskje største problemet PF post-Waters hadde. På Momentary Lapse fikk Gilmour hjelp av andre til å skrive mange av tekstene, men innen Division Bell så hadde han blitt sikrere på seg selv og skrev flere av tekstene helt selv.

Jeg er imidlertid IKKE enig i at Waters er bedre enn Gilmour musikkmessig. Hvilke sanger på The Wall har de beste melodiene/akkordrekkene? Jeg vil si Comfortably Numb, og kanskje Run Like Hell. Og de sangene har Gilmour vært med på.

Ellers så synes jeg TDSOTM er et bedre album musikkmessig enn The Wall, og det skyldes i stor grad at alle fire fortsatt samarbeidet om musikken, selv om tekstene var skrevet av Waters. (Nå kan det riktignok diskuteres hvor delaktig godeste Mason var, men.)

Lenke til kommentar
Personlig er jeg av den mening at Syd Barrett er den største i Pink Floyds historie. Han lagde noen av deres beste innspillinger som: Bike, Arnold Layne, See Emily play, Astronomy domine osv.

8311426[/snapback]

 

Beste? jaja

Tror ikke du hadde hört om Pink Floyd hvis ikke Waters og Glimoure hadde laget Dark Side of the Moon osv

8311552[/snapback]

Så de mest kjente og sangene vi hører først er de beste? Jaha..

Lenke til kommentar

Med såpass spesiell men flerfoldig musikk PF har nytter det jo ikke å diskutere hva som er best. Folk er forrskjellige og liker musikken forskjellig.

Selv er det ikke så lenge siden jeg ble hektet, og har vært gjennom det meste utenom Piper at the Gates og Dawn.. men skal få tak i den også.

 

Kan vel være enig i at Waters er bedre tekst messig, men etter å ha hørt gjennom Division Bell er jeg blitt hekta på det albumet. Gilmoure har gjort en meget bra jobb på tekst siden, og han er jo uten tvil bedre på gitar enn Waters er. På den andre siden er jo også Amused to Death av Waters også et sinnsykt bra album. Tekstene alene er bare helt enestående.

 

 

Det er vel bare å håpe på gjennforening. Kanskje litt vansklig å tro på for den som har fått med seg mye av tekstene i Division Bell, men uansett så var vel både Waters og resten av PF fornøyde etter engangs opptredenen for Live Aid.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...