Gå til innhold

1 2 3 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Samlinga mi:

 

Meddle

The Dark Side of the Moon

Wish You Were Here

Animals

 

Mer trengs ikke gitt.

7831019[/snapback]

Hva? Hva med The Wall, A Saucerful, Atom Heart Mother, More, Obscured og Piper? For ikke å snakke om Final Cut og Division Bell også ;)

 

 

Når det kommer til favorittlåt eller -album synes jeg det blir nesten umulig å velge. Men det er jo selvsagt noe som fester seg bedre enn andre ting. Neitakk nevner Dogs og Echoes, og det er egentlig de to jeg også synes rager alle høyest troooor jeg. Av album blir det DSotM, Meddle, WYWH og Animals (i tilfeldig rekkefølge).

Lenke til kommentar

Jeg ser det har blitt populært å ramse opp sin Pink Floyd-samling. Når det gjelder det, så vil jeg bare si at jeg har anskaffet meg disse albumene på minidisc:

 

Wish You Were Here

Animals

The Wall

A Collection Of Great Dance Songs

The Final Cut

A Momentary Lapse Of Reason

Delicate Sound Of Thunder

The Division Bell

Pulse

Radio KAOS (Roger Waters)

In The Flesh - Live (Roger Waters)

 

Etter det jeg vet så er det ingen utgivelser før "Wish You Were Here" som ble utgitt på MD, så man kan si at jeg har en komplett Pink Floyd-samling på dette formatet (det skal sies at jeg mangler "The Pros And Cons Of Hitchhiking" og "Amused To Death", men de har vist seg å være meget vanskelige å få tak i).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Pulse live plata er genial, ellers har du de store episke albumene the wall, dark side of the moon. Wish you were here er på albumet med samme navn. Ellers kan jeg anbefale roger water sitt soloalbum amused to death... Hør littegrann på tekstene og du er hekta for alltid. divison bell som ble gitt ut etter at roger waters stakk er også av meget høy kvalitet.

 

Vil du teste noe litt annerledes kan du også smelle på med animals.

Lenke til kommentar

Det er bare orkesterstykker av noen utvalgte låter elns.

Noen av platene har jeg lasta ned, mens noen er tatt fra min fars cd samling ;) Så er ikke sikker hvor jeg "kjøpte" den.

 

Liker kanskje the wall best, pga er den som inneholder flest låter jeg liker.

comfortably numb, another brick in the wall, hey you, vera osv osv. Liker alle sangene der.

Men wish you were here har også en del fine da.

Lenke til kommentar

"kjøpt" ^^

 

Hvis du ikke har hørt noe av 'early floyd' eller midten av karrieren demms (Animals, Dark SIde Of The Moon) så burde du virkelig sjekke det ut, selv om det aller tiligste er minst tiltalene ved første gjennomlytning for dem som liker Wish You Were Here / The Wall best. Anbefaler deg virkelig å høre på tildligere floyd, synes det er fantastisk og spennede å høre hvordan floyd har utviklet seg.

 

Kan jo si at den plata jeg liker minst, muligens er A Momentary Lapse of Reason, den synes jeg er den svakeste utgivelsen dems.

Lenke til kommentar

8201698[/snapback]

Har hørt litt på det. The dark side of the moon er klart en av mine favoritt den og, liker alle låtene der utenom brain damage som ikke faller heelt i smak.

Synes egentlig det er litt vanskelig å måtte velge hvem jeg synes er best.

 

Animals er bra den og, men er noe ved de låtene der som ikke er helt noe jeg synes er "beste av" Pink floyd. :ermm:

Lenke til kommentar
The great gig in the sky er en heerlig låt. Stemmen til hu dama, fy!

8201783[/snapback]

 

Ja, hun var spurt av produsenten om hun kunne komme å hyle litt. Så hun kom inn i studioet, gikk å spilte inn litt hyling. Hun sa hun var flau over det dårlige resultatet, men alle andre i studioet bare stod å måpet, første opptaket som ble gjort med henne var det som ble brukt på The Great Gig In The Sky.

 

Så det på en Pink Floyd dvd engang, ganske stilig.

 

Dama med den fantastiske stemmen heter for øvrig Clare Torry :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...