Gå til innhold

1 2 3 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg fant to feil, nemlig karakterene du har satt på Wish you were here og The Wall - de skulle begge vært én høyere. :wee:

Ellers en av de beste guidene her på forumet.

 

EDIT: Dette blir kanskje veldig pirking, men Shine on your Crazy Diamonds er en 9-delt sang (mer om det her). Derfor blir det litt feil å kalle det "Part One" og "Part Two". Bare sånn til informasjon. :whistle:

Endret av L@sse
Lenke til kommentar

Ok, kan nevne et par ting.

 

Atom Heart Mother albumbilde er feil. Det du har er remaster versjonen.

Samme gjelder Animals albumbildet.

 

Det du skriver at under innspillingen av Wish You Were Here kom Syd i studio og at ryktene sier at han stod og hoppet opp og ned mens han pusset tennene.

Det er faktisk bekreftet. Blant annet av Richard Wright under VH1 Legends for et par år siden. (Kan ses på YouTube)

 

I Wish You Were Here heter de to sangene Shine On You Crazy Diamond, Parts I-V og Shine On You Crazy Diamond, Parts VI-IX.

 

Siste ting:

The Dark Side Of Moon er det 10 tracks.

01 Speak To Me

02 Breathe

På remaster versjonen er det i et track. 10 tracks på vinylen altså.

 

Det jeg la merke til i farta. Sorry hvis jeg var litt streng og pirkete nå. :innocent:

 

Veldig bra guide må jeg si. :)

Endret av Krokanrull
Lenke til kommentar

Hehe takk kt600.

 

Det stemmer det du sier.

 

'More' albumcoveret har skrift på framsiden hvor det står:

 

"Original Motion Picture MORE played and composed by Pink Floyd"

Bildet i guiden er remaster versjon.

 

Bra at du så det. :thumbup:

 

neitakk vil sikkert forandre det. :)

 

EDIT. Et bilde av framsiden til More

Dette er Harvest LP Cover'et ifølge Pink Floyd's hjemmeside. :cool:

Endret av Krokanrull
Lenke til kommentar

Når det gjelder cover så har jeg tatt utgangspunkt i mine egne CD-cover. Men det er nok mer riktig å presentere originale vinylcover.

 

BTW: Ikke riktig cover på Atom Heart Mother? hmm... :p

 

Det du skriver at under innspillingen av Wish You Were Here kom Syd i studio og at ryktene sier at han stod og hoppet opp og ned mens han pusset tennene.

Det er faktisk bekreftet. Blant annet av Richard Wright under VH1 Legends for et par år siden.

7170210[/snapback]

Bandmedlemmene selv er kilde til mange rykter om Syd Barrett. Mitt personlige standpunkt er at det meste ikke stemmer, inkl. "Å pusse tenner hoppende opp og ned på gulvet inne i gangen på Abbey Road Studio".

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle Richard Wright si det om det ikke var sant, lurer jeg på?

Mye kan være rykter, men når en av bandmedlemmene som var tilstedet i Abbey Road Studio sier det, er det vel høyst troverdig.

 

Atom Heart Mother coveret inneholder kua, men har også skrift hvor det står: Pink Floyd Atom Heart Mother på.

Her.

Endret av Krokanrull
Lenke til kommentar

Jeg skal gå gjennom omslagene på nytt igjen, og finne så høye oppløsninger av originalomslagene som mulig. De jeg har lagt inn nå, er tatt fra Amazon for å gjøre arbeidet enklere.

 

Her er originalomslagene: http://ourworld.compuserve.com/homepages/P...hives/DUKLP.htm

 

Som dere ser, har jeg ikke brukt originalomslaget til More, men jeg har brukt originalomslaget til Atom Heart Mother. Den med skriften på, har jeg faktisk aldri sett i levende live, bare på Internett.

 

Atom Heart Mother albumbilde er feil. Det du har er remaster versjonen.

7170210[/snapback]

 

Originalcover:

 

 

Coveret brukt i guiden:

B000002U9W.01._AA240_SCLZZZZZZZ_.jpg

 

Kanskje er det lysstyrke på scannet bilde hos Amazon, eller kanskje er det en remaster som rett og slett har lysere omslag.

Dog har ingen av dem tekst på omslaget med tittel.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

har ikke hørt noe særlig på Pink Floyd, men vurderer kanskje å kjøpe et album... orker ikke lese igjennom hele tråden så jeg lurer på hvilken CD som passer for meg? Jeg hører mye på 70 og 80 -talls rock... Liker noe me litt fart i, men rolig funker også bra ;)

 

 

Hva anbefaler dere forumbrukere?

 

 

Jokke :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...