Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke på nett

Anbefalte innlegg

Lillebroren min og jeg skulle sette opp til et 2manns lan men det er kommet et problem. Maskinen kommer ikke på nettverket. Har prøvd 192.168.0.1 som er ip til vår D-Link di 624+ (Ligner på den ivertfall). Nettverkskortet er en Realtek 8139 RTL family pci.

Dette har jeg prøvd:

Formatert

Reinnstalert drivere

innstalert "nettverkskontrollere" under egenskaper for nettverksdrivere

Restartet

Eneste resultatet er at jeg får IP adresse og nettverksmaske (resten blank) Ellers så får jeg melding om ugyldig ipadresse.

Trenger sårt hjelp så vi kan ivertfal spille mot hverandre. Det er det samme om bror min ikke kommer på nett

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8745264

Koblet begge maskiner til D-linken? Sett i så fall (trådløst eller trådbasert) adressen 192.168.0.2 på den ene maskinen, og 192.168.0.3 på den andre. Netmaske 255.255.255.0 på begge. Default gateway og DNS-server settes til 192.168.0.1, som er D-linken.

Da skulle det vel egenlig funke..

Lenke til kommentar

Min pc (den som funker) bruker trådløst

Bror min sin pc (Funker ikke) Går på kapel

Fattern sin pc går på kabel og går glatt på nett

Dreambox (kabel) funker

Telio IP telefoni funker

Veiviseren hjalp ikke og det er ikke kontakt med nettverket i det hele tatt. Den sender ca 1 pakke i sekundet men får ingen. Hvor finner jeg drivere til dette nettverkskortet?

EDIT: Er dete rette drivere? klikk

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

Okey.. Siden fattern er flere sjømil vekk så får jeg ikke tak i noe passord til routeren så neste løsning er at broren min kobler seg igjennom min pc.. Hvordan gjør jeg det? Trenger jeg kryssekabel eller holder det med vanlig TP?

Edit: eller holder det med nytt nettverkskort til bruttern?

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...