PMnormal Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Slik er det ofte, bjornkn, uten at jeg vet om det stemmer her. Det minner faktisk litt om Lomo-diskusjonene som av og til oppstår. De som har klare beskrivelser av "Lomo-effekten" har åpenbart aldri brukt et selv. På foto.no var det en som foreslo vaselin på UV-filter, ha ha. Ser i alle fall ut fra denne tråden at jeg ville valgt A5 til PS-pirking. Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Jeg har brukt min wacom i A6 størrelse hele tiden. Stort sett går det på retusjering av gamle bilder for kunder, samt noe retusj og generelt photoshopjobbing for meg selv. Jeg har hele tiden brukt relativ modus og synes det er det beste. Brettet har hele tiden klart seg til mitt bruk, men det som er irriterende er når man skal dra lange linjer som markeringer etc, og man plutselig er utenfor brettet. Det skjer ofte. Etter at jeg kjøpte tegnebrettet bruker jeg kun dette, og aldri mus lenger. når det gjelder valget mellom de to merkene har jeg ikke noe konstruktivt å komme med, men jeg får nesten kommentere at jeg er godt fornøyd med bruken og ergonomien til pennen til Wacom, siden dette temaet har vært oppe. Et lite tips dersom du er i tvil, er å enten låne deg et, om det er mulig, eller kjøpe et billig et for å finne ut om det er noe for deg, samt finne ut av hva du trenger. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 På foto.no var det en som foreslo vaselin på UV-filter, ha ha. 6447435[/snapback] Vaselin er vel metoden for å få "softe" bilder? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 På foto.no var det en som foreslo vaselin på UV-filter, ha ha. 6447435[/snapback] Vaselin er vel metoden for å få "softe" bilder? 6448601[/snapback] Ja, det blir litt absurd. Han foreslo også å lage riper i et UV-filter, hva enn det skulle ha med Lomo å gjøre. Han hadde som sagt neppe noensinne brukt et (fungerende) Lomo. Glassobjektivet i Lomo er skarpt nok, og hvor de ripene kommer inn forstår jeg ingenting av. Nå ja, dette ble litt OT, selv om det er beskrivende for slik adferd. Her i tråden har det ikke forekommet noen form for missledende adferd. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 Jeg har brukt min wacom i A6 størrelse hele tiden. Stort sett går det på retusjering av gamle bilder for kunder, samt noe retusj og generelt photoshopjobbing for meg selv.Jeg har hele tiden brukt relativ modus og synes det er det beste. Brettet har hele tiden klart seg til mitt bruk, men det som er irriterende er når man skal dra lange linjer som markeringer etc, og man plutselig er utenfor brettet. Det skjer ofte. Etter at jeg kjøpte tegnebrettet bruker jeg kun dette, og aldri mus lenger. når det gjelder valget mellom de to merkene har jeg ikke noe konstruktivt å komme med, men jeg får nesten kommentere at jeg er godt fornøyd med bruken og ergonomien til pennen til Wacom, siden dette temaet har vært oppe. Et lite tips dersom du er i tvil, er å enten låne deg et, om det er mulig, eller kjøpe et billig et for å finne ut om det er noe for deg, samt finne ut av hva du trenger. 6447666[/snapback] Hvor kan jeg låne det? Kjenner ingen som har det Lenke til kommentar
hendelsesløysa Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Jeg har handla Wacom XL A5 brett på Komplett nå til 1.949,- .. Synes valget er greit. Og er det litt mye penger så er A6 varianten til halve prisen alternativet. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Ikke kast bort penger på Trust eller tilsvarende Nille-produkter. Det er en grunn til at alle sverger til Wacom. 6443367[/snapback] Enig der Hadde Trust før, men det var rett og slett ubrukelig. Det eneste det fungerte ok som var som mus, tegning og skriving var det bare å gi opp. Jeg hadde også problemer med driverene og programvaren som fulgte med. Så kjøpte jeg meg et Wacom Graphire A6 for en god måned siden. Det var som en helt annen verden. Jeg var litt skeptisk til størrelsen i begynelsen, men det er annerledes enn å tegne på et A6 ark. Jeg betalte en tusenlapp på Datakjeden. Så spørsmålet er ikke hvilket merke du skal velge, men hvilket wacom-brett du skal velge Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Fikk lånt meg ett Wacom A5 og jeg er kjempefornøyd, faktisk så fornøyd at jeg kjøpte det. Men nå har jeg ikke prøvd noen andre merker så jeg har ingen anelse hvordan kvaliteten er. Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) Hvor kan jeg låne det? Kjenner ingen som har det 6450027[/snapback] Tja, om du er i Oslo eller Ålesund området til tider kan du alltids prøve mitt. Ellers regner jeg med at det finnes noen i ditt nærområde som evt kan hjelpe deg her inne? Endret 14. juli 2006 av Cirrrus Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 Har slekt i begge byer.. Er få på forumet fra Gjøvik, gitt.. Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Det er høyskole på Gjøvik med bl.a. ingeniørlinje. Tenker det finnes et tegnebrett eller to blant den gjengen om jeg ikke tar feil. Hvis ikke får du sende meg en PM. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) Høyskolen i Gjøvik ja.. men, tror ikke jeg, som privatperson, får lov til å låne derifra Endret 16. juli 2006 av DE1 Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Jeg har tenkt å ønske meg et tegnebrett til jul. Men jeg holder bare på med litt Photoshop i ny og ne. Tegning og bilderedigering. Det må være A5 og helst rundt en tusenlapp. Hva anbefales? Jeg vil egentlig ha Wacom Intuos3 A5, men 2500,- blir for dyrt. Noen som har sett det billigere? Lenke til kommentar
slash Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Intuos 3 er jo kremen, jeg kommer aldri til å gå tilbake til noe annet. Har ikke testet Trust Wireless Scroll Tablet TB-4200 som komplett selger, jeg antar at det ikke holder helt mål. (Det er helt klart rettet mot hobbybrukere.) Jeg fant ingen info om trykksensitivitet, om knappene er programmerbare etc. på siden deres. Et brukbart tegnebrett bør ha minst 512 trykksensitivitetsnivå. Jeg har arbeidet på en tablet-pc med trust-teknologi, og det var ikke akkurat en fantastisk opplevelse. (I allefall i forhold til intuos3, jeg antar det vil være greit for noen som ikke har prøvd noe annet.) Ut ifra min erfaring ville jeg anbefale en graphire 4 eller intuos 3. A5 er en grei størrelse for de fleste jobber. Jeg tror dessverre ikke du finner intuos 3 a5 til under 2500. (Det kan være en tanke å bestille fra USA, med tanke på den lave dollaren for tiden. Men husk å regne med toll+mva.) Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Jeg sitter faktisk med et Genius 4x6" brett som for min del virker mer enn bra nok til den retusjeringen jeg foretar i PS, men bruker det omtrent kun til rent retusjeringsarbeid (rekonstruksjon og fiksing av gamle bilder). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå