veitch Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Hei! Eg har eit litt merklig spøsmål som eg håper eit rimlig svar på. Eg har to stereo høytallera som er kolbla til ein NAD forsterker.(usikker på merke på høytallerane, trur nemlig dei er sjølvlaga) Eg kom til å støyte på ein anna annlegg (2 stereohøytallera, og ein forsterker, usikker på kva modell og type forsterkaren er.Høytalerane er psb) Så eg har altså 4 høytallera, alle er stereo, (2x2 stereo) ein NAD forsterker og ein anna forsterker så eg ikkje har heilt kontroll på kossen merke den er. Saken dreiar seg da om kossen eg kunne brukt alle høytallerane når ingen av forsterkerene klarer å driver alle firer høytallerane. Dei er som to sett stereohøytallera med kvar sin forsterker. Eg ville koble begge forsterkerane i lag (som driver kvar sine to stereohøytallera) Ville prøve å koble dei i lag via utgangen på ein dvd. altså stereo signal. Så ville eg sette dei opp i eit firkehjørna rom, der det sto 2 stereohøytallera i kvart hjørne frame i rommet og 2 stereohøytallera i kvart hjørne bak i rommet. Skulle gjerne ønskt at eg kunne kobla dei til ein dvd derfra inn på kvar sin forsterker. Men kjem ikkje på nokon metoder eg kan gjennomføre mitt lille porsjekt Så eg trenger litt hjelp og rett leiing av folk så har våre borti noko liknade eller veit korleis dette kan gå til. På førhand takk Mvh Fredrik Lenke til kommentar
mard Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Hvis ikke en av forsterkerne klarer og kjøre alle 4 høytalerne råder jeg deg til og kjøpe en dvd reciever. Du kunne også kjøpt en splittkabel fra dvd'n og kåble til begge forsterkerne (dette får du kjøpt i alle musikkforretninger), eneste probleme er at det er kanskje ikke så lett å styre to førsterkere samtidig for best lyd da:\ Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Kva er eigentleg poenget med å bruke to heilt forskjellege høgtalarpar i same oppsett? Viss lydsignaturen deira er særs ulik, så er ikkje det mykje vits. Men viss du absolutt skal, så er det berre å koble alle høgtalarane til den kraftigaste. Vil tru NAD klarar det bra, enorm utholdenheit på dei boksene Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 enig! ingenting slår NAD<3!! 6442493[/snapback] jo. men det er nå ganske ot. -- trådstarter, ikke koble til alle fire høyttalerne. blir bare møl og dårlig lydbilde.. kvitt deg med et høyttalerpar og en forsterker, så bruker du de beste høyttalerne og den beste forsterkeren. ønsker du surrond (som det høres ut som utifra høyttalerplassering) så selger du begge forsterkerene og kjøper en surround reciever, en center og to bakhøyttalere så er du boks. PSB er forresten et ganske dugende merke. Lenke til kommentar
veitch Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2006 enig! ingenting slår NAD<3!! 6442493[/snapback] jo. men det er nå ganske ot. -- trådstarter, ikke koble til alle fire høyttalerne. blir bare møl og dårlig lydbilde.. kvitt deg med et høyttalerpar og en forsterker, så bruker du de beste høyttalerne og den beste forsterkeren. ønsker du surrond (som det høres ut som utifra høyttalerplassering) så selger du begge forsterkerene og kjøper en surround reciever, en center og to bakhøyttalere så er du boks. PSB er forresten et ganske dugende merke. 6443603[/snapback] Ja, var innom tanken. Men der er sånn sett ikkje mine høytallera, det er norsk folkehjelp sine Men det er jo privathøytallera da så.. Men skal snakke med eiger. er egentilig enig i at det er det beste løysningen Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 jeg støtter phax her. Selv om det er folkehjelpa sine. Å koble 2 sett til en forsterker gir ikke bare dårlig lydbilde men du øker påkjenningen på forsterkeren. Noe som kan gjøre at forsterkeren går til helvete. Lenke til kommentar
veitch Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 jeg støtter phax her. Selv om det er folkehjelpa sine. Å koble 2 sett til en forsterker gir ikke bare dårlig lydbilde men du øker påkjenningen på forsterkeren. Noe som kan gjøre at forsterkeren går til helvete. 6448749[/snapback] Ok Trur eg driter i det prosjektet eg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå