Gå til innhold

Kjøpe PC nå eller vente x ant måneder?

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha ny PC og jeg leser gang på gang at man skal vente til 27. juli på priskutt både hos Intel og AMD. Men kan vi som forbrukere egentlig forvente å finne billige prosessorer fra den datoen? Vil ikke datasjappene brenne inne med eldre prosessorer, da?

Jeg får liksom ikke dette til å rime. :hmm: Kan noen opplyse meg? :cry:

Takk for svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er jo et evig spørsmål, jeg mener at hvis du skal ha PC så handler du når du har lyst.

Dog kan det være verdt å titte litt rundt omkring om det snart kommer noe nytt, billigere og bedre, hvis det ikke er lenge til kan det være at det er verdt å vente på.

Men det kommer jo alltid noe nytt, så ikke vent for lenge :)

Lenke til kommentar
Dette er jo et evig spørsmål, jeg mener at hvis du skal ha PC så handler du når du har lyst.

Dog kan det være verdt å titte litt rundt omkring om det snart kommer noe nytt, billigere og bedre, hvis det ikke er lenge til kan det være at det er verdt å vente på.

Men det kommer jo alltid noe nytt, så ikke vent for lenge :)

6441149[/snapback]

Har ingen planer om å vente for lenge :) Det er bare usikkerheten rundt priskuttet den 27. som får meg til å vente. Tipper at ingen sjappe vil tilby de nyeste modellene billig når masse kapital er fanget i eldre modeller.

Lenke til kommentar

Grunn til at du bør vente er kanskje ikke at alt kommer til å bli så mye rimeligere, men at ny intel prosessor kommer 27 juli, basert på conroe kjernen, skal være ekstremt klokke venlig og slå amd FX62 ned i støvlene også på spill...

web76

Lenke til kommentar

Har du mulighet så vent til høsten med å kjøpe så gjør det. Så får du mulighet til å nyte godt av Intels lansering av Core 2 Duo OG nvidia sin G80. Med de 2 lanseringene der så faller prisene på både AMD sine nåværende AM2 prosessorer og nvidia sine GeForce 7900 serie.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt mye på det samme. Hvis jeg venter i tre-fire uker, så får jeg prosessoren jeg har tenkt meg kanskje 800-1000 kroner billigere, og det er jo litt penger.

Men på den annen side aner det meg at de billige, mest populære AMD-prosessorene vil bli utsolgt temmelig fort, og kan komme til å være det i temmelig lang tid. Da sitter jeg plutselig der med et nytt hovedkort og masse feit RAM som jeg ikke får brukt til noen ting.

Er det en sjanse jeg er villig til å ta? Er det en sjanse som er verdt 1000 kroner? Jeg er ingen gambler, men man får mye øl for 1000 kroner.

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt mye på det samme. Hvis jeg venter i tre-fire uker, så får jeg prosessoren jeg har tenkt meg kanskje 800-1000 kroner billigere, og det er jo litt penger.

Men på den annen side aner det meg at de billige, mest populære AMD-prosessorene vil bli utsolgt temmelig fort, og kan komme til å være det i temmelig lang tid. Da sitter jeg plutselig der med et nytt hovedkort og masse feit RAM som jeg ikke får brukt til noen ting.

Er det en sjanse jeg er villig til å ta? Er det en sjanse som er verdt 1000 kroner? Jeg er ingen gambler, men man får mye øl for 1000 kroner.

6441660[/snapback]

Jeg mener det er ei bedre inveséring enn øl om du heller slår på stortromma og kjøper en kraftigere cpu til samme pris.
Lenke til kommentar
Jeg mener det er ei bedre inveséring enn øl om du heller slår på stortromma og kjøper en kraftigere cpu til samme pris.

6441765[/snapback]

Hva? Prøver du å innbille meg at det finnes bedre investeringer enn øl?

Nei, men poenget mitt er altså at jeg ikke har lyst til å bli sittende med skjegget i postkassa når alle butikkene er utsolgt for alt som begynner med AM2 i slutten av måneden. (Ikke at jeg forventer at du kan hjelpe på bekymringene mine, altså; jeg bare lufter dem litt.)

Lenke til kommentar
Det blir ofte dumt å vente for lenge, hvis du skjønner hva jeg mener - for det blir jo alltid billigere til slutt. Men nå har det seg slik at dette blir et omfattende priskutt, og ikke et gradvis priskutt ;)

6441955[/snapback]

Helt enig. Men en del personer holder på hele tiden og venter på det neste, fordi de er redd før å gjøre et dårlig kjøp. Men de aller fleste kjøp er dårlige like etterpå.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...