Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har akkurat bestilt meg telefon med 3g, og da lurer jeg på hvordan dette fungerer med Chess. Finner ingengting på nettsidene om at de så mye som tilbyr noen form for 3g. Trives veldig godt med Chess, men har man 3g telefon så er det jo hyggelig at det kan brukes ;) Noen som har erfaringer her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Har akkurat bestilt meg telefon med 3g, og da lurer jeg på hvordan dette fungerer med Chess. Finner ingengting på nettsidene om at de så mye som tilbyr noen form for 3g. Trives veldig godt med Chess, men har man 3g telefon så er det jo hyggelig at det kan brukes  ;) Noen som har erfaringer her?

6441025[/snapback]

 

Chess tilbyr 3g. Men det er mulig at du må bytte sim kort hvis du har et gammelt kort.

Lenke til kommentar

Snakka med Chess i går. Riktig som du nevner at jeg må bytte sim, men de har 3g. Han jeg snakka med sa at det kosta ca kr 14,- pr MB. Videosamtaler (for de som bruker dette...) er gratis ut året.

 

Edit: Men det er jo litt underlig at de ikke nevner noe om 3g på nettsidene sine.

Endret av GEman
Lenke til kommentar

Men hva er det billigste egentli? Touch?(ringing ikke så aktuellt)

6493508[/snapback]

Du kan jo kikke litt i prislista til Chess. Slik jeg ser det er det ikke noen store fordeler med Gold.

 

Videosamtaler (for de som bruker dette...) er gratis ut året.

 

sikker? veldig rart at de ikke har nevnt dette noe særlig.. har selv 3g og chess, og skal iallfall benytte meg mye av videosamtaler framover da:D

6494101[/snapback]

Var det han jeg snakka med sa, så jeg må gå utifra at dette stemmer... Du må sikkert uansett betale tellerskritt. Lurer egentlig litt på hvordan de klarer å skille mellom vanlig datatrafikk og videosamtaler... Du kan jo sende en mail til Chess hvis du lurer på.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvor står det at minstefaktura er på 199kr!?

 

Nå kan det hende de har endret det etter dere har sendt mail da, men nå står det ihvertfall 30kr på Connect, Move, King, Gold og Touch, og 69kr på Knock-out og 50kr på Family.

 

Gold abonnementet er jo bare et abonnement de har laget for og selge telefoner. Er vel meget få som gidder og tegne nytt Gold-abonnement, men og kjøpe telefon med Gold abonnement selger vistnok.

 

Men når man kjøper ny telefon så er man ikke bindet til gold abonnementet, men man må betale en faktura til Chess på 99kr i 12mnd uansett om man har abonnement eller ikke.

Men når man er kunde i Chess ved og tegne Gold abonemang, så kan man enkelt og gratis bytte til hvilket som helst annet abonnemang på "Mine sider".

Genialt sier jeg.

 

Jeg har selv hatt Chess easy helt frem til helgen.

Det er et abonnement som dei hadde for noen år siden, men la ned, men gamle kunder fikk beholde det.

Med priser som: 0kr =Månedsavgift 0,95kr = Minuttpris 0,48kr = SMS

 

Det synes jeg har vert drit billig og rimelig, helt til jeg oppdaget Chess Touche i helgen.

Med priser som: 0kr=Månedsavgift 0,69=Minuttpris 0,39=SMS

 

Min mobilregning ligger på mellom 350-500kr, og ifølge kalkulatoren på telepriser.no vil den nå ligge på 250-350kr. Jeg sender mest sms(ca. 200-400 pr. mnd.)

 

Jeg har planer om og kjøpe nye SE K800i.

Og den har jo 3G som må prøves ut, om jeg har dekning.

Og 14kr pr. mb. hos Chess synes jeg også høres meget rimelig ut.

 

Og de nye sim-kortene fra Chess ang. bytte fra Telenor til Netcom fungere med 3G, mener jeg.

 

Etter min mening er Chess Touche vanvittig billig og det billigste man får tak i nå.

Uten og kunne bevise eller samenligne dette.

Men det er flere ting som teller, som f.eks. enorm bra kundeservice, veldig seriøs, meget meget stabile rimelige priser, ingen bindingstid, og ingen "lurebiff" noe jeg føler er det eneste Tele2 står får når man ser TV-reklamene deres.

Endret av cola_boy
Lenke til kommentar

Må bare påpeke at Chess og de ikke har makspris på GPRS/EDGE/UMTS datatrafikk. Så bruker du den til å surfe på nettet en dag så kan du få deg ei ubehagelig overraskelse. Telenor er vell den eneste som har en makspris (55kr døgnet) på datatrafikk. (Netcom også om du tegner Datamania)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
For å være 100% sikker før jeg kjøper gold abonnementet med mobil. Mobilen er vel ikke operatørlåst til chess? Kan vel bruke noextras f.eks.?

7424679[/snapback]

 

INGEN mobiltelefoner fra Chess er låst til noe som helst! Det kan du være 100%trygg på! Det er en sån policy chess har.

Faktisk så er du ikke bundet til abonnementet en gang!

Du er 100%FRI!

 

Men med Chess Gold så er det en viss kjøpesum for telefonen, avhengig av tlf, og så må du nedbetale telefonen i 12måneder med 99kr hver måned. Du kan når som helst betale ned hele beløpet akkuratt når det måtte passe deg, bare ta kontakt med kundeservice.

 

Chess Gold er et abonnement med egne priser, men ingen månedspris, og som sagt heller ingen bindingstid. Så du kan enkelt gå inn på "mine sider" hos chess og logge inn, for og få frem forbruk til nå, fakturarkiv, og bestille tjenester, og ikke minst, endre dit abonnement til et annet chess abonnement med få tastetrykk. Til f.eks. Chess Touche, som er det klart billigste fra Chess og et av norges billigste abonnement, selv om det finnes et par som er hakket billigere enn det igjen ifølge telepriser.no

 

Vist du er i tvil på og velge Chess eller noen andre, ville jeg valgt Chess, fordi du er 100%FRI og kan da sjekke ut om du liker Chess i noen uker/måneders tid for og så bytte til en annen operatør.

 

Og med Chess så får man også rabatt på nesten samtlige telefoner i nettbuttikken gsm.no, en gang i året.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...