Rim Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Qroute fiksen til NGT fungerte dårlig for min router...[...] Ok, hvordan da? Kræsjer den fremdeles? Funker som fjell her. Erelend: Be BKK om hjelp. KS der bør kunne enten sjekke FW for deg, eller fortelle deg hvordan du sjekker det. Aqidon: Kan du være litt mer spesifikk? Er det throughput'en som blir dårligere, har den begynt å kræsje, eller hva? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Zyxel routern til bkk slår seg av og på igjen når jeg spiller. Tror jeg i alle fall. Med en gang jeg flyttet hjem fungerte alt kjempefint. Men nå går det bare 2 min før jeg får timed out i spillet. Så det som skjer er rett og slett små krasj i routern til bkk. Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 den drittboksene fra ALLIED har vel noe "ping-attak funksjon" som tror det er ping attac når man leter etter servere... dermed så slukker den lan1 i 10-30min og imens så restarter hele dritten seg Lenke til kommentar
Rim Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) Aqidon: Det kan være at du har en ustabil link. Den enkleste måten er å se om PWR lampen blinker når dette skjer. Om den blinker har CPE'en rebootet og det bør være mulig å fikse. Dersom DSL-lampen blinker vil det si at linken har gått ned, trolig pga støy på linjen, som det er verre å gjøre noe med. For å være helt sikker kan du telnet'e deg inn på ruteren, om du har tilgang til det, og sjekke System uptime øverst til høyre i meny 24.1 og sjekke uptime på DSL-linken. Dersom det er vesentlig forskjell der, er det linken som går ned. Dersom System uptime er lavere enn sist du skrudde modemet av og på så er det modemet som har rebootet. Er det linja din som er ustabil, bør du ringe BKK. De kan sjekke i loggen om det er ustabil link, og om flere er berørt. Videre kan det hende at de senke hastigheten din slik at du får en mer stabil link, eller flytter deg over til et annet kobberpar. Det siste er dyrt og hjelper kanskje ikke. Du bør også sjekke kablingen hjemme, det kan være så enkelt som en løs kontakt, dårlig intern kabling e.l. Bruker du nettverks-kabel som DSL-kabel, eller noe annet? Bruker du splitter og har du fast-telefon på samme linje? Endret 12. juli 2006 av Rim Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Andre ting som kan skape problemer er husalarmer, fant ut at husalarmen var kobla før resten av linja hjemme hos meg en gang... men det høres ikke ut som det kan være problemet hos deg.. Var mest en tanke, og et hint om andre som har problemer finner denne tråden.... Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Skal skjekke pwr lampen eg... Men det kan bli litt strees siden routern er ett stykke unna Men uansett tror det er det som er problemet siden smc routern som eg har koblet til bbk sin zyxel mister kontakten til bkk routern når dette skjer. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Æsj tok med meg laptoppen ut i boden der som routern står og spilte litt css på den. Selfølgelig lagget det ikke like mye når jeg skulle skjekke. Men når det lagget var det bare lan lampen som blinket. Det andre var på hele tiden. Kan det være smc routern som er problemet? Lenke til kommentar
Rim Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Det er vanskelig å si. Selve spillingen skal ikke skape noe problemer, det er den server-listinga som er problemet for den åpner en session til hver server og det er jo en del servere så dette blir dårlig. Det som skal skje når NAT-tabellen er full er at du ikke får noen nye sessions før en av entriene i NAT-tabellen timer ut (ingen trafikk). Men dette er et kjent problem for mange produsenter og det er mange som glemmer å legge inn et tak her. Det som da skjer er at CPE'en eller ruteren prøver å skrive utenfor minneområdet, det kommer en exception eller en overflow som ruteren ikke takler og den rebooter. Nå kjenner jeg ikke til SMC, men har du sjekket om du har nyeste firmware på denne og? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 YES endelig fikk jeg fikset det... Det viste seg at det var smc routern.. Ny firmware gjorde susen Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 Jeg og fikk nå fikset det!! BKK oppdaterte firmwaren på ruteren og ikke mere crashing! det var allt som skulle til! :!: Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Men nå har eg ett nytt problem. Når jeg har spilt ett game må jeg gå ut og inn igjen i battlenett. Og hvis pcen har lastet ned en stund stopper hele nettet opp på den pcen. Men de andre går samtidig. Et annet problemer at når jeg spiller kan bare en pc se games i warcraft samtidig. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Men nå har eg ett nytt problem. Når jeg har spilt ett game må jeg gå ut og inn igjen i battlenett. Og hvis pcen har lastet ned en stund stopper hele nettet opp på den pcen. Men de andre går samtidig. Et annet problemer at når jeg spiller kan bare en pc se games i warcraft samtidig. 6531269[/snapback] Hvis du laster ned med bittorrent så må du gå inn i programmet og redusere antall connects globalt til f.eks 50. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 OK... Men warcraft da... Hva gjør jeg der? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Du mener at kun en PC kan spille WoW mot nettet? Det er i såfall pga at de bruker samme porter mot internett. Bare en PC-IP kan åpnes i routeren mot en spesifikk port av gangen. "World of Warcraft uses the TCP protocol on port 3724." Dvs hvis du åpner port 3724 mot ip 192.168.1.2 så kan du ikke åpne den mot 192.168.1.3. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 usj spiller ikke wow... Spiller wc3. Og er kun den stasjonere pcen eg kan se custom games på. Laptoppen kommer in i chaten men ser ikke custom games og så detter den ut av bnet etter en stund. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 He, he, ser visst dårlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå