Erelend Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Hei. Dette er sikker kjedelig å lese igjennom, men jeg har et lite problem, som jeg faktisk har spurt om før men la gå (det er lenge siden, fikk ingen gode svar og jeg tror denne er litt mer detaljert) Problemet mitt er som følger: Hver eneste gang jeg skal spille et online spill hvor jeg må "browse" servere (noen spill oftere en andre) krasher ruteren min (tror jeg ) skjer i MTA og CS foreløpig... det som skjer er at etter jeg har browset servere, hører jeg en *bipp* lyd fra ruteren min. Alle lysene utenom "power" lyset slukkes og etter 5 sek lyser det rødt i "system" lampen... fulgt av at lampen som indikerer kontakt med maskinen slås på... Etter 5-10 minutter kommer "ADSL" lyset tilbake og jeg er på nett igjen Dette er feilmeldingene jeg får i systemloggen Datamaskinen kan ikke fornye adressen fra nettverket (fra DHCP-serveren) for nettverkskortet med nettverksadressen **************. Følgende feil oppstod: Tidsavbruddsperioden for semaforen har utløpt. . Datamaskinen vil fortsette å prøve å hente en adresse på egen hånd fra nettverksadresseserveren (DHCP). Fulgt av: Maskinen har automatisk konfigurert IP-adressen for nettverkskortet med nettverksadressen ************. IP-adressen som brukes, er **********. Nettverkskort : Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC Ruter: Allied Telesyn AT-RG634 Residential Gateway Nett Levrandør: BKK Hastighet: 3500/500 Er det flere opplysninger som treng så skrik ut! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Høres ut som routeren din fryser ved mange oppkoblinger mot nettet. Kanskje en ide å sjekke om det finnes nyere firmware. Hvis det er BKK som leverer den sammen med ADSL så får du sjekke hos de om hva som kan gjøres. Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2006 Høres ut som routeren din fryser ved mange oppkoblinger mot nettet.Kanskje en ide å sjekke om det finnes nyere firmware. Hvis det er BKK som leverer den sammen med ADSL så får du sjekke hos de om hva som kan gjøres. 6442990[/snapback] Et dette et vanlig problem? jeg har sendt en mail til BKK så vi får se hva som skjer... Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 har nå sent en mail som lød slik (nesten det samme som første post bare i min far sit navn) Hei. Problemet mitt er som følger: Hver eneste gang min sønn skal spille et online spill hvor han må "browse" servere krasher ruteren... Det som skjer er at etter han har browset servere, hører man en *bipp* lyd fra ruteren. Alle lysene utenom "power" lyset slukkes og etter 5 sek lyser det rødt i "system" lampen... Etter et par sekunder kommer lampen som indikerer kontakt med maskinen på... Etter 5-10 minutter kommer "ADSL" lyset tilbake og jeg er på nett igjen Dette er feilmeldingene jeg får i systemloggen Datamaskinen kan ikke fornye adressen fra nettverket (fra DHCP-serveren) for nettverkskortet med nettverksadressen **************. Følgende feil oppstod: Tidsavbruddsperioden for semaforen har utløpt. . Datamaskinen vil fortsette å prøve å hente en adresse på egen hånd fra nettverksadresseserveren (DHCP). Fulgt av: Maskinen har automatisk konfigurert IP-adressen for nettverkskortet med nettverksadressen ************. IP-adressen som brukes, er **********. Nettverkskort : Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC Ruter: Allied Telesyn AT-RG634 Residential Gateway Det virker som ruteren krasher med mange oppkoblinger (ca 800 servere på det ene spillet)og jeg regner med dette ikke er slik som det skal være. Hva kan jeg gjøre? Og svaret fra BKK var ikke akkurat til mye hjelp. Henviser til saken ang. ustabil linje. Har sett på saken og etter beskrivelsen tyder det på spill/program hos dere skaper veldig mange tilkoblinger mot internett som utgjør at data pakker må vente i kø for å komme ut. Dette vil stresse systemet slik at utstyret då tar restart som de opplever at internettet blir nede i en liten periode og som ustabilitet. MVH BKK Dette var ikke litt det jeg spurte om. Jeg spurte om hva som kan gjøres! Jeg har nå sendt et svar til de og spurt hva de er villige til å gjøre! får nesten lyst til å skife levrandør Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Det er flere leverandører som leverer slike 'ferdigløsninger'. Selv så har jeg NGT og hadde store problemer med en ZyXEL routermodem de sendte meg. Nå har jeg tatt i bruk eget utstyr istedet. Bruker et Billion routermodem i bridged mode som jeg logger på med en Linksys router. Dette fungerer helt fint mot ADSL2+/PPPoE hos NGT. Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 Men skal ikke utstyret BKK leverer fungere skikkelig? så de kan levere den dritt ruteren, uten at vi kan gjøre noe med det? jeg har vel krav på hjelp fra BKK? Jeg har desverre ikke så mye peiling på hvordan jeg skulle ha koblet opp en helt ny ruter... Er det bare å plugge i ledningene liksom? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) Har også Zyxel router fra bkk. Samme problemet som deg bortsett at jeg ikke får feilmeldinger. Er det zyxek routern som er problemet eller er det min egen smc som er problemet? Edit: Haha tok routern til bkk på ferksen. Når det lagger i Css er zyxel routern koblet ut. Faens dritt hater bkk. Endret 9. juli 2006 av Aqidon Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) Skal du koble i et annet routermodem så må du nok legge inn endel parametre. Vil råde deg til å spørre BKK om du kan få et annet merke enn ZyXEL... Hos Nextgentel får man som regel nytt merke routermodem dersom man klager... Endret 9. juli 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 ER det pppoe bkk bruker? Da er det vell bare å få tak i brukernavn og passord så kan man sette det opp i sin egen router... eller? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) Hvis de bruker PPPoE så anbefaler jeg å anskaffe et nytt routermodem. I såfall må du ha vpi/vci verdiene til BKK eller du kan lese det ut fra routeren du har online nå. Etter min mening bør de ha noen andre routermodemalternativer liggende, for ZyXELen holder bare ikke mål med 3.40 firmware... NB! Jeg har et tips som kan fikse routeren til å bli temmelig mye bedre. ZyXEL P-660RU-P3 fix... (f/w 3.40) qroute=quick route tabell (som kan fylles opp og krasjer router) Punkt 4 gjelder de med '3.40' firmware som behøver stabilitet. Punkt 5 og 6 gjelder kun de som ønsker ekstern IP gjennom router. Gå i dosvindu og skriv: 1. Telnet 10.0.0.1 2. Meny 24, undermeny 8 3. Sys (enter) Sys Edit Autoexec.net 4. Bla deg nedover til du finner ether driver qroute 1, ®eplace med ether driver qroute 0 (enter) 5. Bla deg nedover med (n)ext og når du kommer til siste linje w ad r da trykker du (i)nsert en ekstra linje etter denne linjen. 6. Skriv inn 'ip nat loopback on' og trykk enter 7. Trykk e(x)it for å lagre. 8. Sjekk at filen er oppdatert med Sys Edit Autoexec.net (n)ext n n.... 9. Sys Reboot 10. Hvis du ønsker kan du nå bruke en ekstern router, du behøver da bare å gå inn i webgrensesnittet og sette oppkobling i bridge. Legg så inn PPPoE, bruker og pass i router. Endret 9. juli 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 10. Hvis du ønsker kan du nå bruke en ekstern router, du behøver da bare å gå inn i webgrensesnittet og sette oppkobling i bridge. Legg så inn PPPoE, bruker og pass i router. 6461691[/snapback] Det var noe slikt jeg måtte gjøre med ADSL2+ modemet mitt fra NGT, latterlig ustabil PPPoE oppkobling, problemet løste seg da jeg satte opp en linux boks som kobler opp PPPoE tunnelen. (Måtte sef sette NGT modem i bridge mode) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Bridge modus fungerer ganske bra også ja. Selv så bruker jeg et Billion routermodem i bridge sammen med en Linksys router. Dette fungerer fint til min bruk. Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) skjønte desverre ikke så mye av dette.... Alle de utrykkene og det jeg skulle gjøre med ruteren... Er det noe jeg bør gjøre? Hva skjer når jeg gjør disse endringene? Kan jeg gjøre det? Jeg leier jo bare ruteren fra BKK... og med dos vindu: er det sann CMD? Endret 10. juli 2006 av Erelend Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Det er bare endring av en innstilling i routeren. Qroute er en tabell som fylles opp og krasjer routeren hvis du får mye trafikk. Ved å sette den til null vil du slå av Quickroute. Den kan slås på igjen ved å sette den til 1 senere. Dosvindu = CMD ja. Du kan uansett ta en titt innpå (det er først på punkt 7 du lagrer endringene. Du kan bare lukke CMD vinduet hvis du ikke vil lagre Så bare prøv punkt 1, 2, 3 & 4 i første omgang for å gjøre deg kjent med den. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) Edit: never mind Endret 10. juli 2006 av Aqidon Lenke til kommentar
Rim Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Det er kommet en fiks til NGT ruteren som løser qroute problemet for lenge siden. Du får dessuten bedre ytelse med qroute 2 istedetfor 0 om du fortsatt bruker den gamle firmwaren. Videre kjører NGT sin egen firmware slik at den bug'en ikke finnes hos andre operatører. Tilbake til trådstarter så er nok problemet at det blir for mange sessions fra en host og NAT-tabellen fylles opp. Sjekk med de eller Aliied om de har en nyere firmware. Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 hvordan sjekker jeg hvilken FW versjon jeg har da? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 En ting jeg synes er litt rart. Med en gang jeg flyttet hjem så fungerte routern sån som den skulle men så har den gradbvis blitt verre. Hvorfor det? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Det er kommet en fiks til NGT ruteren som løser qroute problemet for lenge siden. Du får dessuten bedre ytelse med qroute 2 istedetfor 0 om du fortsatt bruker den gamle firmwaren. Videre kjører NGT sin egen firmware slik at den bug'en ikke finnes hos andre operatører. Tilbake til trådstarter så er nok problemet at det blir for mange sessions fra en host og NAT-tabellen fylles opp. Sjekk med de eller Aliied om de har en nyere firmware. 6467395[/snapback] Qroute fiksen til NGT fungerte dårlig for min router... Erelend, dette gjelder kun for ZyXEL routeren, ikke for din. Ble sammenblanding av to stk i denne tråden Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 åja (fjortentegn ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå