Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nett crash ved spilling

Anbefalte innlegg

Hei. Dette er sikker kjedelig å lese igjennom, men jeg har et lite problem, som jeg faktisk har spurt om før men la gå (det er lenge siden, fikk ingen gode svar og jeg tror denne er litt mer detaljert) Problemet mitt er som følger: Hver eneste gang jeg skal spille et online spill hvor jeg må "browse" servere (noen spill oftere en andre) krasher ruteren min (tror jeg :ermm: ) skjer i MTA og CS foreløpig... det som skjer er at etter jeg har browset servere, hører jeg en *bipp* lyd fra ruteren min. Alle lysene utenom "power" lyset slukkes og etter 5 sek lyser det rødt i "system" lampen... fulgt av at lampen som indikerer kontakt med maskinen slås på... Etter 5-10 minutter kommer "ADSL" lyset tilbake og jeg er på nett igjen

Dette er feilmeldingene jeg får i systemloggen

Datamaskinen kan ikke fornye adressen fra nettverket (fra DHCP-serveren) for nettverkskortet med nettverksadressen **************. Følgende feil oppstod:

Tidsavbruddsperioden for semaforen har utløpt. . Datamaskinen vil fortsette å prøve å hente en adresse på egen hånd fra nettverksadresseserveren (DHCP).

Fulgt av:

Maskinen har automatisk konfigurert IP-adressen for nettverkskortet med nettverksadressen ************. IP-adressen som brukes, er **********.

Nettverkskort : Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC

Ruter: Allied Telesyn AT-RG634 Residential Gateway

Nett Levrandør: BKK

Hastighet: 3500/500

Er det flere opplysninger som treng så skrik ut! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres ut som routeren din fryser ved mange oppkoblinger mot nettet.

Kanskje en ide å sjekke om det finnes nyere firmware.

Hvis det er BKK som leverer den sammen med ADSL så får du sjekke hos de om hva som kan gjøres.

6442990[/snapback]

Et dette et vanlig problem? jeg har sendt en mail til BKK så vi får se hva som skjer...

Lenke til kommentar

har nå sent en mail som lød slik (nesten det samme som første post bare i min far sit navn)

Hei. Problemet mitt er som følger: Hver eneste gang min sønn skal spille et

online spill hvor han må "browse" servere krasher ruteren... Det som skjer er

at etter han har browset servere, hører man en *bipp* lyd fra ruteren. Alle

lysene utenom "power" lyset slukkes og etter 5 sek lyser det rødt i "system"

lampen... Etter et par sekunder kommer lampen som indikerer kontakt med maskinen

på... Etter 5-10 minutter kommer "ADSL" lyset tilbake og jeg er på nett igjen

Dette er feilmeldingene jeg får i systemloggen

Datamaskinen kan ikke fornye adressen fra nettverket (fra DHCP-serveren) for

nettverkskortet med nettverksadressen **************. Følgende feil oppstod:

Tidsavbruddsperioden for semaforen har utløpt. . Datamaskinen vil fortsette å

prøve å hente en adresse på egen hånd fra nettverksadresseserveren (DHCP).

Fulgt av:

Maskinen har automatisk konfigurert IP-adressen for nettverkskortet med

nettverksadressen ************. IP-adressen som brukes, er **********.

Nettverkskort : Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC

Ruter: Allied Telesyn AT-RG634 Residential Gateway

Det virker som ruteren krasher med mange oppkoblinger (ca 800 servere på det ene

spillet)og jeg regner med dette ikke er slik som det skal være. Hva kan jeg

gjøre?

Og svaret fra BKK var ikke akkurat til mye hjelp. :thumbdown:

Henviser til saken ang. ustabil linje. Har sett på saken og etter beskrivelsen

tyder det på spill/program hos dere skaper veldig mange tilkoblinger mot

internett som utgjør at data pakker må vente i kø for å komme ut. Dette vil

stresse systemet slik at utstyret då tar restart som de opplever at internettet

blir nede i en liten periode og som ustabilitet.

MVH BKK

Dette var ikke litt det jeg spurte om. Jeg spurte om hva som kan gjøres! Jeg har nå sendt et svar til de og spurt hva de er villige til å gjøre!

får nesten lyst til å skife levrandør :cry::p

Lenke til kommentar

Men skal ikke utstyret BKK leverer fungere skikkelig? så de kan levere den dritt ruteren, uten at vi kan gjøre noe med det? jeg har vel krav på hjelp fra BKK? Jeg har desverre ikke så mye peiling på hvordan jeg skulle ha koblet opp en helt ny ruter... Er det bare å plugge i ledningene liksom? ;)

Lenke til kommentar

Har også Zyxel router fra bkk. Samme problemet som deg bortsett at jeg ikke får feilmeldinger. Er det zyxek routern som er problemet eller er det min egen smc som er problemet?

Edit: Haha tok routern til bkk på ferksen. Når det lagger i Css er zyxel routern koblet ut.

Faens dritt hater bkk.

Endret av Aqidon
Lenke til kommentar

Hvis de bruker PPPoE så anbefaler jeg å anskaffe et nytt routermodem.

I såfall må du ha vpi/vci verdiene til BKK eller du kan lese det ut fra routeren du har online nå.

Etter min mening bør de ha noen andre routermodemalternativer liggende, for ZyXELen holder bare ikke mål med 3.40 firmware...

NB! Jeg har et tips som kan fikse routeren til å bli temmelig mye bedre.

ZyXEL P-660RU-P3 fix... (f/w 3.40)

qroute=quick route tabell (som kan fylles opp og krasjer router)

Punkt 4 gjelder de med '3.40' firmware som behøver stabilitet.

Punkt 5 og 6 gjelder kun de som ønsker ekstern IP gjennom router.

Gå i dosvindu og skriv:

1. Telnet 10.0.0.1

2. Meny 24, undermeny 8

3. Sys (enter) Sys Edit Autoexec.net

4. Bla deg nedover til du finner ether driver qroute 1, ®eplace med ether driver qroute 0 (enter)

5. Bla deg nedover med (n)ext og når du kommer til siste linje w ad r da trykker du (i)nsert en ekstra linje etter denne linjen.

6. Skriv inn 'ip nat loopback on' og trykk enter

7. Trykk e(x)it for å lagre.

8. Sjekk at filen er oppdatert med Sys Edit Autoexec.net (n)ext n n....

9. Sys Reboot

10. Hvis du ønsker kan du nå bruke en ekstern router, du behøver da bare å gå inn i webgrensesnittet og sette oppkobling i bridge. Legg så inn PPPoE, bruker og pass i router.

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar
10. Hvis du ønsker kan du nå bruke en ekstern router, du behøver da bare å gå inn i webgrensesnittet og sette oppkobling i bridge. Legg så inn PPPoE, bruker og pass i router.

6461691[/snapback]

Det var noe slikt jeg måtte gjøre med ADSL2+ modemet mitt fra NGT, latterlig ustabil PPPoE oppkobling, problemet løste seg da jeg satte opp en linux boks som kobler opp PPPoE tunnelen. (Måtte sef sette NGT modem i bridge mode)

Lenke til kommentar

skjønte desverre ikke så mye av dette.... Alle de utrykkene og det jeg skulle gjøre med ruteren... Er det noe jeg bør gjøre? Hva skjer når jeg gjør disse endringene? Kan jeg gjøre det? Jeg leier jo bare ruteren fra BKK... :hrm::cry: og med dos vindu: er det sann CMD?

Endret av Erelend
Lenke til kommentar

Det er bare endring av en innstilling i routeren.

Qroute er en tabell som fylles opp og krasjer routeren hvis du får mye trafikk.

Ved å sette den til null vil du slå av Quickroute.

Den kan slås på igjen ved å sette den til 1 senere.

Dosvindu = CMD ja. Du kan uansett ta en titt innpå (det er først på punkt 7 du lagrer endringene. Du kan bare lukke CMD vinduet hvis du ikke vil lagre ;)

Så bare prøv punkt 1, 2, 3 & 4 i første omgang for å gjøre deg kjent med den.

Lenke til kommentar

Det er kommet en fiks til NGT ruteren som løser qroute problemet for lenge siden. Du får dessuten bedre ytelse med qroute 2 istedetfor 0 om du fortsatt bruker den gamle firmwaren. Videre kjører NGT sin egen firmware slik at den bug'en ikke finnes hos andre operatører.

Tilbake til trådstarter så er nok problemet at det blir for mange sessions fra en host og NAT-tabellen fylles opp. Sjekk med de eller Aliied om de har en nyere firmware.

Lenke til kommentar
Det er kommet en fiks til NGT ruteren som løser qroute problemet for lenge siden. Du får dessuten bedre ytelse med qroute 2 istedetfor 0 om du fortsatt bruker den gamle firmwaren. Videre kjører NGT sin egen firmware slik at den bug'en ikke finnes hos andre operatører.

Tilbake til trådstarter så er nok problemet at det blir for mange sessions fra en host og NAT-tabellen fylles opp. Sjekk med de eller Aliied om de har en nyere firmware.

6467395[/snapback]

Qroute fiksen til NGT fungerte dårlig for min router...

Erelend, dette gjelder kun for ZyXEL routeren, ikke for din. Ble sammenblanding av to stk i denne tråden :ohmy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...