Gjest member-97590 Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) Dette er egentlig mitt første bilde ever som er noge lunde "kunstreisk" Før brukte eg bare mobilen*ler litt* Men i dag kjøpte eg meg et fritidskamera, var så lei av å bruke mobilen med 1.3 mp.. Så i dag kjøpte eg et Olympus mjü 720 sw med 7.1 mp. Så her er mitt første bilde som eg har redigert litt i photoshop (Ikkje ver for streng med meg :!: ) Endret 5. juli 2006 av member-97590 Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 bildet er hvor? mulig jeg er blind altså Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) bildet er hvor? mulig jeg er blind altså 6440848[/snapback] Sorry, hehe, bildet var for stort første gangen :!: Har posta på nytt nå Endret 5. juli 2006 av member-97590 Lenke til kommentar
BMP Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Men hva har du gjort med det? Det er noe på bladene som ikke stemmer i det hele tatt. Ser ut som du har brukt "magic wand tool" for å klippe bort himmelen som i utgangspuntet var lysere? Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Brukte noen sånne shaddow effekter Husker ikkje helt ka eg brukte, for eg bare tukla til eg kom fram til noe Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Hei hitmanhit! Kult bilde du har laget! Veldig dystert synes jeg, med den mørke himmelen og greier. Litt apokalyptisk liksom. Forøvrig kjempekult kamera du skaffet deg! Olympus 720 SW tåler en støyt for å si det sånn. Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Hei hitmanhit! Kult bilde du har laget! Veldig dystert synes jeg, med den mørke himmelen og greier. Litt apokalyptisk liksom. Forøvrig kjempekult kamera du skaffet deg! Olympus 720 SW tåler en støyt for å si det sånn. 6441016[/snapback] Takker Skal på seiltur på Lørdag så trengte noe som tålte vann Så blir nok noen flotte bilder fra seilturen kan eg tenke meg Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Ja, noen med mer kritikk ? Lenke til kommentar
tbend Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Ja, noen med mer kritikk ? 6444113[/snapback] Definnitivt et bilde som passer seg på Skrivebordet Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Dette bildet gav meg ikke noe særlig, men jeg ser i alle fall at du ikke er redd for å ta annerledes bilder. At det i dette tilfellet endte med noe litt lite spennende, betyr ikke at du ikke har talent. Du har i alle fall prøvd. Siden du er fersk, så ville jeg heller bidratt med noe mer klassisk. Med det mener jeg et bilde der bildet i seg selv er hovedjobben, ikke bearbeidingen. Det er fort gjort å bli så oppslukt av redigeringsmulighetene, at man glemmer innholdet i bildet. Det vil også gi deg de tilbakemeldingene som du trenger for å utvikle deg som fotograf, ikke som "laborant". Lykke til i fortsettelsen. Jeg gleder meg til å se noe som viser dine ferdigheter med kamera i fremtiden. Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) Dette bildet gav meg ikke noe særlig, men jeg ser i alle fall at du ikke er redd for å ta annerledes bilder. At det i dette tilfellet endte med noe litt lite spennende, betyr ikke at du ikke har talent. Du har i alle fall prøvd.Siden du er fersk, så ville jeg heller bidratt med noe mer klassisk. Med det mener jeg et bilde der bildet i seg selv er hovedjobben, ikke bearbeidingen. Det er fort gjort å bli så oppslukt av redigeringsmulighetene, at man glemmer innholdet i bildet. Det vil også gi deg de tilbakemeldingene som du trenger for å utvikle deg som fotograf, ikke som "laborant". Lykke til i fortsettelsen. Jeg gleder meg til å se noe som viser dine ferdigheter med kamera i fremtiden. 6444532[/snapback] Ja, er 100% fersk. Dette er min andre dag med et skikkelig kamera :!: Men vet om en plass i nærheten av en elv, der skal eg ta meg en tur bort, men har bare ikkje tatt meg tida til det enda, mulig eg drar dit i kveld. Endret 6. juli 2006 av member-97590 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Siden du er under opplæring, ville jeg kjøpt en skikkelig ABC. Blant de mest populære er Magnar Fjørtofts "Digital fotografi i praksis", og John Hedgecoes "Fotografering". Det er godt at du planlegger fotoekspedisjoner. Gode ideer vokser gjerne i en, og det er godt å planlegge noen bilder. Ta deg da de ekstra minuttene det tar å vurdere plassering av kamera, vinkel og utsnitt nøye. Forsøk å være mest mulig bevisst fra starten. Læreprosessen går nemlig veldig fort i den digitale verdenen, men med utålmodighet kan man ende med å aldri lære noe. Tanken bak bildet er nemlig like viktig som selve eksponeringen, og mye viktigere enn etterbehandlingen. Alt starter med evnen til å ta godt eksponerte, og riktig komponerte, skarpe bilder. Først når man har godt tak på basiskunnskapene, er det på tide å bli en racer på etterbehandling. SirMaximus er et eksempel på at man kommer like langt med å være en racer på PS før man får kamera, men så skyldes kanskje det at han faktisk er en svært dyktig PS'er. Tror de fleste er bedre tjent med å lære seg fotografering først, i hvertfall hvis man allerede har kamera. Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) Siden du er under opplæring, ville jeg kjøpt en skikkelig ABC. Blant de mest populære er Magnar Fjørtofts "Digital fotografi i praksis", og John Hedgecoes "Fotografering".Det er godt at du planlegger fotoekspedisjoner. Gode ideer vokser gjerne i en, og det er godt å planlegge noen bilder. Ta deg da de ekstra minuttene det tar å vurdere plassering av kamera, vinkel og utsnitt nøye. Forsøk å være mest mulig bevisst fra starten. Læreprosessen går nemlig veldig fort i den digitale verdenen, men med utålmodighet kan man ende med å aldri lære noe. Tanken bak bildet er nemlig like viktig som selve eksponeringen, og mye viktigere enn etterbehandlingen. Alt starter med evnen til å ta godt eksponerte, og riktig komponerte, skarpe bilder. Først når man har godt tak på basiskunnskapene, er det på tide å bli en racer på etterbehandling. SirMaximus er et eksempel på at man kommer like langt med å være en racer på PS før man får kamera, men så skyldes kanskje det at han faktisk er en svært dyktig PS'er. Tror de fleste er bedre tjent med å lære seg fotografering først, i hvertfall hvis man allerede har kamera. 6445148[/snapback] Å lage bilder i PS, som signaturer osv kan eg, men ble så lei den "digitale" gfx kunsten. Så ville heller begynne med å ta ekte bilder. Endret 6. juli 2006 av member-97590 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå