Gå til innhold

System.exe hopper opp og ned heele tiden.

Anbefalte innlegg

Okay, Nå må jeg nesten gi etter..

For et par månder siden kjøpte jeg en HP pavilion 4326

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316351

ati radeon x700

80gig

1gb ram osv osv.

Intel Pentium M 725A 1.6 GHz

Jeg kjøpte pcen for og Bruke den til wow som jeg daglig spiller og skolearbeid osv.

Det startet med noe blinking i skjermen når jeg startet pcen og windows startet.

Jeg tenkte ikke noe mere over blinkingen og fikset virus programmer, installerte wow osv.

Da jeg startet wow satt jeg på super grafikk og det funket fett, etter et par minutter begynte plutselig spillet og lagge/hakke, dette kommer gjevnlig etter noen sekunder dermed går det greit i ca 1 minutt så kommer tregheten igjen.

Jeg sjekket oppgavebehandlingen og der fant jeg ut at System.exe bruker all cpu.

jeg har sjekket litt rundt inne på forumet og vet at det er mange som har samme problemet men saken er at system.exe hopper plutselig opp til 30 - 40 % og går der gjevnlig når jeg gjør andre ting en og sitte på skrivebordet som feks spille spill.

Jeg Sendte pcen tilbake til hp og de fant ut at det var en defekt harddisk. Jeg fikk pcen tilbake med harddisk som funket og blinkingen i oppstarten var borte. men ikke den FAENS system.exe som bruker all cpu prosessen min.

Vet at system.exe ikke skal bruke så mye, i windows hopper den fra 0 - 15 og i spill osv fra 40 - 50% vært andre sekund. Har sammelignet med en annen kompiss som har samme type pc og system bruker ikke halvparten så mye som min.

Har oppdatert alle drivere,bios scannet for adaware-spybot-virus, og formatert men ingen ting hjelper.

Er utrolig lei laggingen som kommer jevnlig vært minutt omtrent bare jeg åpner et spill eller gjør noe.

HJEEELP!!11 :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Logfile of HijackThis v1.99.1

Scan saved at 00:41:22, on 06.07.06

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\Programfiler\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe

C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe

C:\Programfiler\Apoint2K\Apoint.exe

C:\Programfiler\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe

C:\Programfiler\iTunes\iTunesHelper.exe

C:\Programfiler\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe

C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe

C:\Programfiler\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe

C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe

C:\CHRIST~1\VIRUSP~1\AVASTP~1\ashDisp.exe

C:\Christer stuff xD\virus progs\The Cleaner\tca.exe

C:\Christer stuff xD\virus progs\The Cleaner\tcm.exe

C:\Programfiler\Apoint2K\Apntex.exe

C:\Christer stuff xD\virus progs\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe

C:\Programfiler\WIDCOMM\Bluetooth-programvare\BTTray.exe

C:\PROGRA~1\WIDCOMM\BLUETO~1\BTSTAC~1.EXE

C:\Christer stuff xD\virus progs\Avast pro 4\aswUpdSv.exe

C:\Christer stuff xD\virus progs\Avast pro 4\ashServ.exe

C:\Programfiler\WIDCOMM\Bluetooth-programvare\bin\btwdins.exe

C:\Programfiler\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe

C:\Programfiler\iPod\bin\iPodService.exe

C:\Christer stuff xD\virus progs\Avast pro 4\ashMaiSv.exe

C:\Christer stuff xD\virus progs\Avast pro 4\ashWebSv.exe

C:\Programfiler\HPQ\shared\hpqwmi.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\Programfiler\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe

C:\Christer stuff xD\downloads\hijackthis!.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.vg.no/

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.hp.com/

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Christer stuff xD\virus progs\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll

O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programfiler\Fellesfiler\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O4 - HKLM\..\Run: [iMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32

O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC

O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName

O4 - HKLM\..\Run: [soundMAXPnP] C:\Programfiler\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe

O4 - HKLM\..\Run: [soundMAX] C:\Programfiler\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe /tray

O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programfiler\Apoint2K\Apoint.exe

O4 - HKLM\..\Run: [igfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Programfiler\HPQ\Default Settings\cpqset.exe

O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programfiler\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe

O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programfiler\iTunes\iTunesHelper.exe

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programfiler\QuickTime\qttask.exe" -atboottime

O4 - HKLM\..\Run: [eabconfg.cpl] C:\Programfiler\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe /Start

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe

O4 - HKLM\..\Run: [hpWirelessAssistant] C:\Programfiler\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe

O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] "C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\CHRIST~1\VIRUSP~1\AVASTP~1\ashDisp.exe

O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Christer stuff xD\programmer\Winamp\winampa.exe

O4 - HKLM\..\Run: [tcactive] C:\Christer stuff xD\virus progs\The Cleaner\tca.exe

O4 - HKLM\..\Run: [tcmonitor] C:\Christer stuff xD\virus progs\The Cleaner\tcm.exe

O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k

O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programfiler\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [spybotSD TeaTimer] C:\Christer stuff xD\virus progs\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe

O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?

O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programfiler\WIDCOMM\Bluetooth-programvare\btsendto_ie_ctx.htm

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL

O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL

O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll

O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Christer stuff xD\virus progs\Avast pro 4\aswUpdSv.exe

O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe

O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Christer stuff xD\virus progs\Avast pro 4\ashServ.exe

O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Christer stuff xD\virus progs\Avast pro 4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)

O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Christer stuff xD\virus progs\Avast pro 4\ashWebSv.exe" /service (file missing)

O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Programfiler\WIDCOMM\Bluetooth-programvare\bin\btwdins.exe

O23 - Service: HP WMI Interface (hpqwmi) - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Programfiler\HPQ\shared\hpqwmi.exe

O23 - Service: iPod-tjeneste (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programfiler\iPod\bin\iPodService.exe

O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programfiler\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe

Lenke til kommentar

Ser i grunnen grei ut den.

Jeg lurer litt på om det kan være Avast og The Cleaner som ikke liker hverandre, men vi lar det ligge litt.

Neste forslag:

Høyreklikk på Min Datamaskin, velg Behandle, gå inn på Hendelsesviser og kikk gjennom de nyeste linjene i Systemlogg og Programmerlogg. Det er normalt å finne mye der, til og med feil, men vi er interessert i de nyeste feilene likevel, sjekk klokkeslettene og se om de passer med problemene.

Ser du en feil, høyreklikk på linjen, velg Egenskaper og lim inn infoen her hvis du tror det er relevant.

Endret av zjulik
Lenke til kommentar

Var 1 dhcp feil under system som hadde noe med ip og gjøre for et par timer siden kl 03.02.

Under program var det en application error kl 01.30

Nå er klokken 04:04 og pcen har stått på hvor jeg har vært inne og spilt noen ganger og surfet litt rundt siden ihvertfall 11.00

Hadde avast og skulle prøve the cleaner for og fikse det, så feilen var her før the cleaner ble installert.

Er helt blank, har 0 peil på hva jeg tror det kan være.

Jeg har scannet og søkt med; Avast, the cleaner, ccleaner, adaware og spybot seek & destroy + formatert og oppdatert alle drivere og bios. :S

Hadde pcen inne til rep på garantien fordi pcen var treg i startup pluss jeg slet med " system" prosessen, da fant de ut at det var en defekt harddisk.

De fikset det og den eneste tingen jeg merka fra den ødelagte og den ikke-ødelagte var blinkingen da jeg starter pcen. Den er borte men pcen er like treg : /

system har blitt roligere når jeg driver på skrivebordet men når jeg åpner programmer går den amok og bruker noen ganger mere en programmet.

Har ikke lyst til og sende den inn igjen. : / så du har ikke noen som helst peiling på hva det kan være ? Kanskje noen overopphetede deler eller defekte deler ?

TAkker uansett for at du gidder hjelpe til ! ;)

Er ikke spess HARDon på pc, men skjønner litt. :no:

Endret av chrztr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...