DE1 Skrevet 5. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2006 Morn! Prøvde meg på et selvportret til jeg.. Sort/hvitt som alltid Hva synes dere? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 5. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2006 Fint bilde, litt uskarpt kanskje. Synes gelenderet på verandaen tok litt mye av bildet, ble litt rotete. Men ellers fint synes jeg. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) Var meningen at det skulle være litt uskarpt.. Synes det ble finere. Edit: Takk for kritikk! Endret 5. juli 2006 av DE1 Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 5. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2006 Syns uskarpheten bare var veldig forstyrrende, og det samme var gjerdet med mønsteret bak. I tillegg er det vel litt mørkt, er ikke mye informasjon om variasjon på buksa di for eksempel... Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. juli 2006 Nei. Det er jeg klar over.. Men liker ikke å ta bilder av meg selv, så tok bare noen. Og ville ha kontraster. Sort bukse og hvit t-skjorte. Og da var jeg jo så rutinert å plassere meg ved et mørkt gjerde.. lurt? Nei.. Men, takk! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2006 Hvis uskarpheten var tilsiktet, så burde den vært enda større. Nå virker den tilfeldig. Gjerdet er i tillegg for nært deg. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. juli 2006 Hvis uskarpheten var tilsiktet, så burde den vært enda større. Nå virker den tilfeldig. Gjerdet er i tillegg for nært deg. 6441496[/snapback] Hm.. føler jeg har litt å jobbe med ja Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 5. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2006 Jeg likte det dessverre ikke, det var litt kjedelig, og uskarpheten er feil (mener jeg) Ellers får du nok til noe! Lenke til kommentar
kverna Skrevet 6. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2006 Får samme uskarphet når jeg bruker tidsinnstilling. Da fokuserer kameraet på bakgrunnen og låser fokus. Så når jeg stiller meg foran blir jeg ute av fokus. Men hvis det var tilsiktet er jeg enig med de over, at det enten burde være mye ute av fokus, eller i fokus Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2006 Tar man selvportrett, så må man selvfølgelig låse fokus først. Bruk gjerne en dummy, hvis du ikke ønsker å fokusere manuellt. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. juli 2006 Jeg hadde ikke noe problem med fokusering, brukte manuell. Og har sylskarpt utgave av bildet. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2006 Det har du sikkert, og jeg forstår hvorfor du foretrekker den uskarpe. Jeg synes bare ikke at det var vellykket. Det skarpe blir sikkert for detaljert, siden du sitter så nær rekkverket. Selv bruker jeg ofte dummy eller levende markør når jeg tar slike bilder. Synes der er like greit å bruke AF, og låse fokus før jeg stiller meg foran kamera. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. juli 2006 Nå veit jeg hverken hva "dummy" eller levende markør er da Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2006 En dummy kan være en plastdukke, en stol eller en portabel snurredass. Hva som måtte være for hånd til å plasseres der fokus skal være. En levende markør er et levende vesen som står der som fokus skal være. Markør = en som markerer noe. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 6. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2006 Trenger ikke være dukke/dummy engang, kan også bare være noe som tilsvarer der du skal fokusere Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. juli 2006 Ja, det skjønte jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå