Gå til innhold

Bildeproblemer ved avspilling av video

Anbefalte innlegg

Mange videokassetter/plater vil ikke gi ordentlig bilde på TVen min. Den øverste halvparten av skjermen er nesten helt svart og den nederste delen flimrer og er helt umulig å se på. Lyden er helt fin. Kassettene kan fungere fint på andre TVer. Jeg har også problemet hvis jeg prøver å se på DVD, enten spilleren er koblet gjennom videospilleren eller direkte til TVen. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper at du kun bruker antenneledning (ikke scart) mellom video og TV. I såfall er feilen at du har stilt inn videoen på feil forvalg. På mange TV-er skal video brukes på nr 0, men noen har andre sære "påfunn". Eksakt svar finner du i bruksanvisningen til TV.

Lenke til kommentar

Jeg bruker scart mellom TVen og videospilleren. Denne videospilleren sender ikke ut "avspillingssignalet" på antenneutgangen. Det er helt klart at problemet er avhengig av kassetten/platen. Crocodile Dundee fungerer ikke, Flubber fungerer ikke, men Tom & Jerry Classic collection og Olsenbanden fungerer helt perfekt. Jeg bruker videospilleren som TV-tuner for å få stereolyd, og det fungerer også helt utmerket.

Endret av larschroe
Lenke til kommentar

Hvis du har mulighet, prøv med samme videospiller og kassett som ikke virker på TVen, på en annen TV og skjekk hvordan det blir der. Prøv også med en annen videospiller med samme kasset på samme TVen. Prøv også en annen scart kontakt på TVen. Da får du skjekket helt sikkert hvor problemet ligger.

edit: Hvis det er samme DVD/VHS som virker dårlig på din DVD/VHS spiller, og bedre på en annen, kan det være at den andre DVD/VHS spilleren leser DVDen/VHS-kassetten bedre.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Det er helt klart at problemet ligger i selve TVen. Jeg begynner å lure på om det kan være Macrovision-systemet som lager dette tullet? Det er et system som ligger på mange ferdiginnspillte videoer for å gjøre det umulig å lage brukbare kopier. Betaspillere og noen få (eldre)VHS-spillere klarer å "komme utenom", men jeg har aldri opplevd at systemet har hatt noen virkning på TVen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...