mongojarle Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 morn. jeg har en colt. den spiller ikke fint nok med standard høyttalerene. så hvordan skal jeg finne ut av hva slags størrelser det er på elementene som er i dashbordet (ikke i døra) og i sidene bak? og hvordan får jeg ut og de gamle elementene? må jeg demontere ALT? og noen som vet om en web-sjappe som fører JL audio stereo ting? takker for alle svar. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Sliter med mitsubishi jeg også. Foreldrene har, broren har, og jeg har. I dashen på min og broren sin står det 4 toms høytalere. Morel og focal lager noen 4 toms høytalere. For å få ut høytalerene på min mitsubishi, måtte jeg skru ut dekselet under rattstammen. Dette er festet med 10 skruer eller noe slikt. (overdriving) Under normale omstendigheter skulle det ikke være festet noe til dette dekselet som ikke lar seg ta av og på igjen uten mye problemer. På andre siden er det tre skruer som skal til for at dekselet er ute og høytaleren kan beskues i all sin... prakt. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) jeg hadde kontakt med en av de store audio-entusiastene her på forumet i går, og han kom med noen råd mens han prøvde å selge meg diverse ting fra sjappa hans... (no offence Jalla, hehe ) bak mente han på at det var 6x4", og 4" forran. men, jeg har et fint felt nede på dørene, der det sikkert er mulig å stappe inn en 6,5", og da blir jo mulighetene mye større. bilde av døra legger jeg ved her. så jeg lager to ringer i MDF og legger rundt elementet på innsiden, og demper døra med noe, og skrur i 6,5" der, også lar jeg de orginale 4" bare stå der å råtne, kobler de ut altså, de gjør vel mer skade enn nytte. bak skal jeg se hvordan det ser ut først, men kan jo hende jeg kan klare å kappe hullet som er til 6x4" opp til 6,5", og da kan jeg jo stapper 6,5" der å... jippi... høres ut som en plan! men det må bli når jeg har ferie, som forøvrig er i overimorra, også må jeg se på kontoen... grøss.. edit: glemte bilde edit2: og jeg er fortsatt intressert i norske sjapper som selger JL Audio Endret 6. juli 2006 av jalejale Lenke til kommentar
Defus Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Det var slik jeg gjor i min bil. Kastet 4 toms komponent sette jeg hadde brukt å gikk løs på døra med kniv og sag. Det ble ikke så fint, men skal ordne det litt senere. Bak i min bil er det plass til 6,5 tommere. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Skulle være kurant rådgivning det vil jeg tro, hehe Ser du for deg å lage noe for å få inn 4" koaxer i dashen kan du få er meget godt resultat. Du bør kanskje vurdere å dempe kjerra også, Defus vet sikkert hvordan 'skranglekoeffissienten' (Sm) er i Mitsubishi og kan kanskje si noe om denn på en skala fra 1 - 10 Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 for de som er interessert er det finfin plass nede i dørene, fikk ikke dørpanelet helt av i dag, men gadd ikke heller, men det er ingenting som sperrer bak, så der er ca 10cm dybde tilgjengelig. bak var jo meget enkelt å se, det var bare å dra ut det dekselet som skjulte høyttaleren. Bak der var det en 6" eller en 6,5" vet ikke helt, syntes tommestokken sa 6,2" men... hehe... det var i hvertfall 17,5cm diagonalt mellom skruehøla, og ikke noe stress å legge en MDF ring inn der hvis man får 6,5" som ikke passer i skruehøla. der bak var det også plenty med dybde. og jeg hadde tenkt meg å kjøpe RockFord Fosgate P162S komponentsett til å ha både i dørene og bak, men jeg vet ikke hvor jeg får kjøpt de lenger, så det blir nok heller Soundstream TRC.6N 6,5" komponentsett, og en firekanals Soundstream-forsterker. eller en tokanals... hva tycks? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå