Gå til innhold

Hvor får man tak i en knopmåler

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmmm er ikke det bare å sette på en dings bakpå båten som måler trykk også en ledning fram til måleren og så koble den til batteriet?

6440417[/snapback]

Jo, men ikke bare og bare.. Men sån cirka som du sa.. Bare kjøp knopmåler med den som måler så står det sikkert i en bruksanvisning du får med

Lenke til kommentar

Kjøp dette på maritim da har du bra utstyr: skal kjøpe selv kanskje

Knopmåler:

Faria knopmåler. Hvit tallskive med blå og sort skrift og frontring i rustfritt stål. Buet glass gir instrumentet et elegant utseende.

Spenning: 12 VDC

Innfell.diam: 85 mm

Måleomr: 0-30 knop

Pris: 501kr

8044-26-27-28-29.jpg

Pitiot med slange:

Faria pitot og slange for trykklogg. Må bestilles utenom når man kjøper instrumentet.

Leveres med skruer og 6 meter slange.

678-91106.jpg

Da har du alt du trenger for bare 600kr..

Lenke til kommentar

Har sett mye av slikt på qxl i det siste,ta en titt dr og kansje du er heldig og finner noe rimeligt.

Ellers har vi jo www.maritim.no

Har kjøpt mye der,og kan anbefale di sterkt,god service,rask frakt og billig,ivertfall viss du bestiller mye. :thumbup:

Endret av terhi
Lenke til kommentar

Det finnes også utgaver med skovelhjul. Ofte benyttet i seilbåter. Påse at det du kjøper har en skala som passer farten til båten din. Ikke lurt å ha en skala som går fra 5 til 30 knop hvis maksfart er 20. Denne type instrument måler hatighet gjennom vann og påvirkes av støm i området. Men kan gjerne kombineres med GPS som gir fart over grunn. Diffen mellom disse to er strøm der båten er.

EDIT:

Knopsmåler kan kjøpes i "alle" båtutstyrsforretninger pluss en del andre.

Endret av PerB
Lenke til kommentar

Knopmåler:

Faria knopmåler. Hvit tallskive med blå og sort skrift og frontring i rustfritt stål. Buet glass gir instrumentet et elegant utseende.

8044-26-27-28-29.jpg

Pitiot med slange:

Faria pitot og slange for trykklogg. Må bestilles utenom når man kjøper instrumentet.

678-91106.jpg

6440478[/snapback]

Må nok ha den som går fra 0-50 knop jeg:) men takk for alle svar!

Lenke til kommentar

Henger meg på kameragutten jeg også.. GPS.. Hvertfall om du begynner å nå høye hastigheter, vet ikke hvordan de som går på trykk og saker fungerer, så er enklere å ha tiltro til GPSen:)

Endret av rikardo
Lenke til kommentar
Henger meg på kameragutten jeg også.. GPS.. Hvertfall om du begynner å nå høye hastigheter, vet ikke hvordan de som går på trykk og saker fungerer, så er enklere å ha tiltro til GPSen:)

6473241[/snapback]

Hva må leg ut med for en billig og bra hånholdt gps da? Link?

Lenke til kommentar

Knopmåler:

8044-26-27-28-29.jpg

Pitiot med slange:

678-91106.jpg

6440478[/snapback]

Jeg har den måleren på båten min og den er jeg ikke fornøyd med. den stanga bak knekker bare du røren. knokket min 100 ganger, koster 100.- å fikse da men det er irriterende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...