ocvmelbye Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Hvor får man tak i en knopmåler og hvor mye koster den? Er det mye arbeid å sette den på? Lenke til kommentar
OBERST Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Hos en forhandler. 500kr eller mer.. Myyyee arbeid trur jeg Lenke til kommentar
ocvmelbye Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 Trenger den strøm? Lenke til kommentar
OBERST Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Spørs om du skal ha lys inni målern sånn som fatter, men trur du må ha strøm uansett Lenke til kommentar
ocvmelbye Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 Hmmm er ikke det bare å sette på en dings bakpå båten som måler trykk også en ledning fram til måleren og så koble den til batteriet? Lenke til kommentar
OBERST Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Hmmm er ikke det bare å sette på en dings bakpå båten som måler trykk også en ledning fram til måleren og så koble den til batteriet? 6440417[/snapback] Jo, men ikke bare og bare.. Men sån cirka som du sa.. Bare kjøp knopmåler med den som måler så står det sikkert i en bruksanvisning du får med Lenke til kommentar
OBERST Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Kjøp dette på maritim da har du bra utstyr: skal kjøpe selv kanskje Knopmåler: Faria knopmåler. Hvit tallskive med blå og sort skrift og frontring i rustfritt stål. Buet glass gir instrumentet et elegant utseende. Spenning: 12 VDC Innfell.diam: 85 mm Måleomr: 0-30 knop Pris: 501kr Pitiot med slange: Faria pitot og slange for trykklogg. Må bestilles utenom når man kjøper instrumentet. Leveres med skruer og 6 meter slange. Da har du alt du trenger for bare 600kr.. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) Har sett mye av slikt på qxl i det siste,ta en titt dr og kansje du er heldig og finner noe rimeligt. Ellers har vi jo www.maritim.no Har kjøpt mye der,og kan anbefale di sterkt,god service,rask frakt og billig,ivertfall viss du bestiller mye. Endret 7. juli 2006 av terhi Lenke til kommentar
PerB Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) Det finnes også utgaver med skovelhjul. Ofte benyttet i seilbåter. Påse at det du kjøper har en skala som passer farten til båten din. Ikke lurt å ha en skala som går fra 5 til 30 knop hvis maksfart er 20. Denne type instrument måler hatighet gjennom vann og påvirkes av støm i området. Men kan gjerne kombineres med GPS som gir fart over grunn. Diffen mellom disse to er strøm der båten er. EDIT: Knopsmåler kan kjøpes i "alle" båtutstyrsforretninger pluss en del andre. Endret 7. juli 2006 av PerB Lenke til kommentar
s_andre Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 trenger ikke stråm nei..... Lenke til kommentar
ocvmelbye Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 Kjøp dette på maritim da har du bra utstyr: skal kjøpe selv kanskje Knopmåler: Faria knopmåler. Hvit tallskive med blå og sort skrift og frontring i rustfritt stål. Buet glass gir instrumentet et elegant utseende. Spenning: 12 VDC Innfell.diam: 85 mm Måleomr: 0-30 knop Pris: 501kr Pitiot med slange: Faria pitot og slange for trykklogg. Må bestilles utenom når man kjøper instrumentet. Leveres med skruer og 6 meter slange. Da har du alt du trenger for bare 600kr.. 6440478[/snapback] Må nok ha den som går fra 0-50 knop jeg:) men takk for alle svar! Lenke til kommentar
OBERST Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 De selger også 0-50Knop på maritim:) Lenke til kommentar
hean Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Kjøp en billig håndholdt GPS heller, kan også tas med i bilen for presis fartsmåling... Lenke til kommentar
rikardo Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 (endret) Henger meg på kameragutten jeg også.. GPS.. Hvertfall om du begynner å nå høye hastigheter, vet ikke hvordan de som går på trykk og saker fungerer, så er enklere å ha tiltro til GPSen:) Endret 11. juli 2006 av rikardo Lenke til kommentar
ocvmelbye Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 Henger meg på kameragutten jeg også.. GPS.. Hvertfall om du begynner å nå høye hastigheter, vet ikke hvordan de som går på trykk og saker fungerer, så er enklere å ha tiltro til GPSen:) 6473241[/snapback] Hva må leg ut med for en billig og bra hånholdt gps da? Link? Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Henger meg på kameragutten jeg også.. GPS.. Hvertfall om du begynner å nå høye hastigheter, vet ikke hvordan de som går på trykk og saker fungerer, så er enklere å ha tiltro til GPSen:) 6473241[/snapback] Hva må leg ut med for en billig og bra hånholdt gps da? Link? 6475184[/snapback] Titta dær! Lenke til kommentar
Eulogist Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Kjøp dette på maritim da har du bra utstyr: skal kjøpe selv kanskje Knopmåler: Faria knopmåler. Hvit tallskive med blå og sort skrift og frontring i rustfritt stål. Buet glass gir instrumentet et elegant utseende. Spenning: 12 VDC Innfell.diam: 85 mm Måleomr: 0-30 knop Pris: 501kr Pitiot med slange: Faria pitot og slange for trykklogg. Må bestilles utenom når man kjøper instrumentet. Leveres med skruer og 6 meter slange. Da har du alt du trenger for bare 600kr.. 6440478[/snapback] Jeg har den måleren på båten min og den er jeg ikke fornøyd med. den stanga bak knekker bare du røren. knokket min 100 ganger, koster 100.- å fikse da men det er irriterende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå