Redman Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 skal flytte om noen mnd og da skal linja oppgraderes til ADSL2+ og da tenkte jeg skulle kjøpe en boks som kan kjøre som modem til en maskin og trådlaust til resten av maskin parken min Problemet mitt er at jeg ikke har peiling på detta, er det noe spesielt jeg må tenke på? Money is no object når det kommer til stailitet!! Lenke til kommentar
2mmy Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Like greit å ta modemet fra BC, og kjøpe en vanlig router med WiFi mener nå jeg. Fordelen med å dele dette i to bokser, er at du ikke trenger å skifte begge om du skulle finne på å få deg en annen type linje (sdsl, fiber, kabel-tv eller .no). Når det gjelder WiFi routere, er det vel Linksys sin WRT54GL som kan anbefales. Husk at selv om WiFi skryter over hastigheter på 54 el 108Mbit, er dette langt fra den reelle hastigheten du kan få gjennom boksen. Faktisk *kan* du oppleve at trådlåsforbindelsen er flaskehalsen på ei ADSL2+ linje. |2mmy| Lenke til kommentar
arcade Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) Meget mulig at du får en ADSL2+ ruter fra bluecom, og da trenger du i grunnen bare en trådløs basestasjon (uten ruter funksjonalitet). Det betinger at ruteren fra bluecom også har innebygget flere nettverksporter (switch), hvis ikke er det det mulig at du trenger en switch også. Kjører selv på ADSL2+ fra NGT og har ruter->switch->Trådløs base på mine maskiner (4 kablet og 3 trådløse), dette fungerer knirkefritt og bortsett fra å konfigurere den trådløse basen (IP og sikkerhet/kryptering) er det stort sett plug n' play :-) Lykke til! Arcade Endret 5. juli 2006 av arcade Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Like greit å ta modemet fra BC, og kjøpe en vanlig router med WiFi mener nå jeg. Fordelen med å dele dette i to bokser, er at du ikke trenger å skifte begge om du skulle finne på å få deg en annen type linje (sdsl, fiber, kabel-tv eller .no).Når det gjelder WiFi routere, er det vel Linksys sin WRT54GL som kan anbefales. Husk at selv om WiFi skryter over hastigheter på 54 el 108Mbit, er dette langt fra den reelle hastigheten du kan få gjennom boksen. Faktisk *kan* du oppleve at trådlåsforbindelsen er flaskehalsen på ei ADSL2+ linje. |2mmy| 6440106[/snapback] Med WRT54GL vil du trolig få 10-14Mbit trådløst ved optimale forhold. (WRT54GL er en bra router som tåler mye last) Hvis det er viktig å ha full ADSL2+ hastighet kan du kanskje vurdere en MIMO router istedet. https://prisguiden.no/fritekst_sok....icefind=wrt54gx Lenke til kommentar
Redman Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) mmmm, skeptisk! Endret 6. juli 2006 av Redman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå