Satricom Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Jeg lurte litt på hvilket av disse prosessorene som er best og gå for hvis begge ligger på omtrent samme pris nivå. Tenker da på og overklokke endel, og lurte på om den høyere multiplieren på 3700+ er en fordel. Har 3200+ fra før av som ikke er så overklokkings vennlig, men jeg vil ha en prosessor jeg kan leke meg litt med . Hvilken av de to prosessorene er som regel mest klokkevennlig, og nevn også pluss og minus ved de forskjellige. Takk på forhånd Lenke til kommentar
dsn Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 operton kan du overklokke en del ja, er ikke like sikker på amd 64. Viss du vil ha den beste, tror jeg Amd er den rette. Men siden du vil "leke" deg, så ta operton;) Lenke til kommentar
Satricom Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 Så det er større sjangs for og få en overklokkings vennlig opteron enn en 3700+, jeg har en bror som har en 3700+ som går til 2,9ghz på 1.55volt, synes det er en god overklokker. Jeg vil bare ha en prosessor som med stor sjangs greier 2,8ghz, for min greier 2,6ghz med alt for høy volt . Såklart er jeg vel ikke garantert noen overklokker men jeg lurer bare på i hvilket tilfelle er det størst sjangs. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) Opteron har vært kjent som kanskje de beste klokke CPUene på markedet. Athlon 64 er helt midt på treet til klokking. Tenker du på å kjøpe en av de CPUene, bør du kjappe deg, Netshop selger opt 146 til 995kr. Opteron er nesten samme CPUen, ingenting negativt. Ikke alle opteron kokker like bra, men mange får ytelse rundt fx57 har jeg hørt. Har hørt folk si at opteron blir hausset opp for mye, ikke alle CPUene er like gode, men når den er så billig, tar du opteron uansett. Husk, mange overklokkere kunne kjøpt opteron 144, selv om den koster 1500kr. Endret 5. juli 2006 av watercool:) Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) operton kan du overklokke en del ja, er ikke like sikker på amd 64. Viss du vil ha den beste, tror jeg Amd er den rette. Men siden du vil "leke" deg, så ta operton;) 6439929[/snapback] Begge er AMD da.. Amd atlohn 64 og Amd opteron. Jeg ville prøvd meg med Opteron for de klokker generelt bedre en Athlon 64. Endret 5. juli 2006 av Handl3vogn Lenke til kommentar
Satricom Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) Var akkurat det tilbudet jeg har sett på , har bare ventet med og trykke på fullfør i kassen , men 3700+ er jo til 1125kr, men er det ikke noe og tenke over når opteron er så billig. Jeg vil være sikker før jeg kjøper så jeg spør kanskje litt mye. Edit: Der har jeg bestilt en Opteron 146 Endret 5. juli 2006 av Itnux Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå