Edstro Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Eg har siden eg fikk bærbar pc for to år siden tatt den med på alle feriene eg er på. Det pleier altid å være internett tilgang på det fleste hotellene eg er på. Eg går ikke rett på TDC hotspot men vil fortelle litt om et annet hotell. I oktober var eg på hotell ulendsvang å der var der internett tilgang. Eg kjøpte meg et kort på 24 timer (det hadde ikke mindre) for 100 kroner tror eg det kostet. Eg tok den bærbare pcen med opp på rommet å fant det trådløse nettverket. Eg logget meg på nettverket å åpnet IE å fulte informasjonen som sto på kortet. Det var ganske enkelt eg bare trykket inn koden eg skrapet frem. Legg merke til at her så måtte eg IKKE trykke inn noen personopplysninger. Siden dette kortet varte i 24 timer så va det løpende helt til det hadde gått 24 timer. Eg kunne slå av pcen å komme meg på internett igjen med samme koden så lenge der ikke hadde gått 24 timer fra eg registrerte koden første gangen. Nå er eg i danmark å har kjøpt meg et kort på 30 minutter. Eg går inn på IE etter eg har koblet med opp mot TDC sitt nettverk. Å eg følger informasjonen som står på kortet men etter eg har trykket inn koden som står på kortet må eg også fulle inn: Navn,adresse,postummer,poststed og en mail adresse å et brukernavn å passord. Det eg har fokus på er navn,adresse og posted. Vorfor må eg fulle inn dette? Eg lurte veldig på om eg skulle fortsette men eg gjor det. Å vips eg kunne logge meg inn med mitt brukernavn å passord og eg var på internett. Legg merke til at grunnen til at eg fulte inn et ønsket brukernavn å passord var for å logge meg på for å få tilgang til internett. Men der sto også eg kunne bruke brukernavne å pasordet mitt til å logge meg på en selvbetjenings side som det hetter i danmark til å fulle på kontoen med mer internett-minutter. Nå hadde eg vært på internett i 30 minutter å eg måtte kjøpe meg et nytt kort. Eg kjøpte meg et nytt kort å fant frem til denne selvbetjenings siden på TDC sin hjemmesiden. Eg fikk logget meg inn med det brukernavne å passordet som eg valgte. Men eg kunne ikke bruke koden på internett kortet som eg hadde kjøpt i resepsjonen. Eg kunne kun bruke kredittkort til å fulle opp kontoen. Det vil si at eg måtte opprette en helt ny konto for å benytte meg av internett kortet som eg hadde kjøpt. Alså eg måtte fulle inn navn,adresse og posted. Å så frustrert eg blir når eg må opprette en ny konto for vært kort eg kjøper. Noen som forstår va eg mener? Les posten grunndig så tror eg du forstår. Det eg lurer på: Hvorfor må eg fulle inn navn,adresse osv.. Når eg kun skal være på internett i en kort periode? Hvorfor kan eg ikke benytte meg av samme TDC konto når eg kjøper meg nytt internett kort? Det tilbyr jo bare påfylling på same konto via kredittkort. Noen som kan prøve å besvare dette? Eller har synspunkter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå