OdinTheGod Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Jeg har en subaru Legacy STV 1998 mod. Den har orginalt ett fjernstyrt låsesystem basert på IR sender og motager. Jeg slal installere "speed" fjernkontroll i bilen.. Er det noen som har hjort det før? På en subaru? Noen som kan fortelle meg hvordan? Nå er jo el systemet på en subaru noe sært.. Og det er IKKE bare å bytte ut styrings releet.. Og jeg må bruke en universal pakke fra speed.. Men der finnes flere... Hadde hvert flott med litt hjelp her :-) Om noen som har tegningene over sentral lås systemet til nevnte model.. Hadde det hvert konge.. I følge Subaru her i Harstad er det en strengt bevoktet hemmelighet.. Men dem kan fikse instalasjonen sor ett "beskjedent" beløp... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Speed fjernkontroll, hva er det godt for? Virker ikke det originale som det skal eller? Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Har montert mange av de.Funker bra,men hvis du ikke kan måle noe selv er det vanskelig å forklare.Hvis du ikke vet noe om systemet er det letteste å måle på ledningene ut av førerdøren mens du låser/åpner døren med nøkelen.Da kan du finne ut hvilken ledninger som skifter mellom pluss og gods.Så kan du koble deg inn på de. Lenke til kommentar
OdinTheGod Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2006 Speed fjernkontroll, hva er det godt for? Virker ikke det originale som det skal eller? 6441163[/snapback] Uorginalt fjernkontroll system.. Det orginale er noe dritt.. Og koster ca 1500,- pr kontroll.. Har montert mange av de.Funker bra,men hvis du ikke kan måle noe selv er det vanskelig å forklare.Hvis du ikke vet noe om systemet er det letteste å måle på ledningene ut av førerdøren mens du låser/åpner døren med nøkelen.Da kan du finne ut hvilken ledninger som skifter mellom pluss og gods.Så kan du koble deg inn på de. 6441368[/snapback] Jeg er noe usikker på hvordan jeg måler meg frem slik. Har ett multimeter.. Men kan ikke bruke det helt.. Til servoen i førerdøra går der 4 ledninger. to tynne og to noe tykkere. De to tynne gir bare utslag når låsen oppereres. Og der er konstant strøm på de to tykke.. Da måler jeg volt (Ca 13v). Setter ene føleren mot den ene ledningen og den andre på den andre.. Har ikke subaru + i gods og - i ledning? Omvent av vanlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå