Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

INO radio bredbånd - Hvordan fungerer det å spille online?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

GeeZuZz skrev (2002-10-15 17:04):

Har hørt litt dritt om pingen når du bruker satelitt slik som INO.

Noen som har INO som kan forklare hvordan f.eks CS, SC, Quake, UT funker med INO?

Blir elendig ping. kan jeg nesten garantere deg.

tilbyr de satelitt inn og ut?

Lenke til kommentar

Nei jeg mener antenne opplegg - sånn liten parabol dings.

Hva mener du med at du kan nesten garantere meg? Har du prøvd? Jeg vet at det er litt dårlig ping.

Jeg lurer egentlig litt på hvordan den er i praksis også. hakker spillet? hakker folkene? kommer skuddet lenge etter at du skyter? osv.

Lenke til kommentar

Enig med Olsen her... kan nok også nesten garantere deg at du ikke vil få særlig god ping! Prøv og forestille deg hvor langt signalene dine må "reise" da... La oss si du spiller CS på VG-serverene da... serveren ping'er deg og vil nok bruke relativt kort tid til NIX, fra NIX til f.eks. jordstasjonen i Nittedal tar det nok litt lengre tid, derfra skal signalene sendes kanskje 3600km over havoverflaten til satelitten Sirius, som igjen skal sende det til deg, for at det enten skal ta samme rute tilbake, eller sende det tilbake vha modem/ISDN-linje... Sier seg selv at det vil ta litt ta da...

Kommunikasjonen mellom satelitten og bakkestasjonen går jo via elektromagnetiske bølger som går med en hastighet på 300.000 km/s, og vil ta over 1/100 sekunder, altså 10 ms... det er bare fra jorden til satelitten; det er routingen av ping'en som tar lang tid... :grin: hehe....

-->Calm

[ Denne Melding var redigert av: Calm på 2002-10-15 17:48 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-15 17:21, skrev fondus:

Har spilt cs på dems 2mbit linjer, fungerer veldig bra det. hadde vel 27 i ping på det minste :smile:

Hvis dette er riktig, så må jo alle dere andre ha feil?

Noen andre som har prøvd å spille på INO? jeg bryr meg ikke om hvor dårlig ping det er i teorien. Så lenge det går å spille i praksis!

Har avstanden til antenne en del å si kanskje? vil en som bor 200m vekke fra antennen, og en som bor 1000m vekke merke stor forskjell?

Lenke til kommentar

Hvis du mener radiobasert oppkobling så har det potesiale til å kunne gi ganske grei ping vil jeg tro! Hvis det er satelittbasert, så vil det som jeg skrev over antageligvis ikke kunne få ping under 100 ms, kanskje nærmere 150 ms... vet ikke hva IMO er og hva de tilbyr...

Topic'en din er litt misvisende hvis det ikke er satelitt de tilbyr men radio... blir liksom litt anerledes!

-->Calm

[ Denne Melding var redigert av: Calm på 2002-10-15 20:22 ]

Lenke til kommentar

Oi, ny topic gitt... :wink:

Vel, kan ikkje uttale meg om INO si løysing, men eg sit her på ein studentby, med radiolink til høgskulen, og pingen er generelt elendig. Har ikkje prøvd å spele over linken, men td. å bruke ssh er til tider grusomt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...