Skogslik Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Trenger litt hjelp med og lage Hjemme side på Piczo.com hvordan legger eg ut en sang eg har liggenes på pcn? Liksom som spilles av på siden eller en link som folk trykker på også begynner sangen? Noen som har peiling? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 For det første er lyd generelt en uting på en nettside, iallefall hvis det ikke er opp til brukeren å selv velge om lyden skal spilles eller ikke. For det andre vil jeg anbefale å ikke bruke Piczo, det er en elendig tjeneste på alle områder. Lær deg heller HTML og CSS. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 jaha ja Joa men mener en link som dem kan trykke på så velger dem jo sjøl om dem vil høre musikken Men hvordan lærer eg meg HTML da? er det programet Gratis? Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Prøv htmldog.com. Der finner du guider på menyen til venstre. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Men hvordan lærer eg meg HTML da? er det programet Gratis? 6440061[/snapback] HTML er ikke et program. HTML står for Hyper-Text Markup Language, og er språket man skriver nettsider i. Piczo lager HTML-kodene for deg, men det er alltid best å lære seg det selv. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 jaha, men er det mulighet for og legge opp en sang på denne måten liksom? Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Ja. Du må lage nettsider i HTML og laste de opp på en server sammen med sangen du vil folk skal kunne laste ned. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Nå er det jo veldig, veldig tungvint å lære seg html for å legge ut en sang.. Å lære seg html gjør ikke at du kan legge ut sangen på piczo, men på din egne hjemmeside. Skal jeg være helt ærlig, virker ikke du som fyren som kommer til å ta deg god tid til å sette deg inn i html/css og lage en egen site fra scratch. Alt er dog bedre enn piczo, prøv deg frem med noen WYSIWYG editore. Det vil si at du ser alt på skjermen, grafisk, når du lager websiden din. Her er det ofte også enkelt å legge inn slike lydsnutter. Merk deg allikevel at å lære seg html/css, som er et markupspråk du skriver i f.eks notisblokk, er mye bedre enn WYSIWYG ediotre. Ta en titt på det iallefall. Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Som Dreamweaver? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) For eksempel, det er vel et av de bedre alternativene. Jeg har aldri brukt det, men har hørt mye bra om det. Holder meg til notepad2 jeg. Endret 5. juli 2006 av -Teddy- Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2006 hehe ok jo takk for hjelpen folkens forstod ikkje så mye av den guiden til HTML, men går d ikkje og lage en link til en sang eg har liggenes på pcn med Piczo.com? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 jo, du trenger kun å lage en link til musikkfila. Men hvis denne musikkfila ikke ligger på internett allerede, er det vanskelig for andre å laste den ned.... Du trenger FTP for å overføre ei fil til en server. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2006 er ikkje meininga at dem skal laste den ned, men bare høre den på siden liksom Lenke til kommentar
resol Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) midi-fil eller? husk at selvom de ikke skal laste den ned av egen vilje så må maskinen laste ned fila for å spille den av så hvis du planlegger å døtte en mp3 / svær lyd fil på nett for å spille av så husk at det vil bli litt laste tid. vet ikke åssen piczo fungerer, men hvis du har tilgang til kildekoden så er en liten guide jeg fant på google her: http://simplythebest.net/sounds/sound_guide.html hvis denne ikke er bra nok (leste ikke så veldig nøye) så får du søke på google, sounds in html søkte jeg på! du får prøve deg frem, det funker, men som andre her sier så stinker lyd på websider (særlig av typen man ikke kan skru av uten å lukke siden) men er ikke vi som mister brukere, men du! lykke til! Endret 7. juli 2006 av resol Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 hehe joa men tusen takk da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå