deepstar Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Har en bærbar med et nvidia 7600go 128mb som kjører 1400x900. Har koblet til en 19" LCD og valgt klone i egenskaper for skjermkort. Når jeg velger klone så blir jo LCD'en også 1400x900 og jeg må røre litt på musa for å se hele skjermbildet. Er det ikke mulig å bruke 1280x1024 på skjerm 2 og 1400x900 på skjerm 1 ? Har ikke funnet noe innstillinger for dette enda :-( Velger jeg utvidet skrivebord så får jeg opp to store blåe streker både oppe og nede på LCD'en. Noe mennesker her inne som har noen tips ? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Å kjøre ned oppløsningen til en som begge støtter er nok den beste løsningen. Sier seg selv at det er rom for fuckups hvis du skal klone, dvs kjøre det samme skrivebordet med to forskjellige oppløsninger, og i tillegg den ene i bredformat og den andre ikke... Lenke til kommentar
geil Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Det går fint å kjøre forskjellige oppløsninger, men ikke når du har valgt klone. Du må velge Dualview. Høyreklikk på skrivebordet -> properties -> settings -> advanced -> nvidia tabben (antar det står nvidia 7600go hos deg) -> utvide 7800go menyen på høyre side -> nView display settings -> velge Dualview i nView display mode dropdown menyen. Ble litt norsk og engelsk om hverandre, men håper du forstår. Så er det bare å trykke OK og velge individuelle oppløsninger i menyen du kommer tilbake til. Lenke til kommentar
deepstar Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 Det går fint å kjøre forskjellige oppløsninger, men ikke når du har valgt klone. Du må velge Dualview. Høyreklikk på skrivebordet -> properties -> settings -> advanced -> nvidia tabben (antar det står nvidia 7600go hos deg) -> utvide 7800go menyen på høyre side -> nView display settings -> velge Dualview i nView display mode dropdown menyen. Ble litt norsk og engelsk om hverandre, men håper du forstår. Så er det bare å trykke OK og velge individuelle oppløsninger i menyen du kommer tilbake til. 6439385[/snapback] Det eneste som fungerte der var å sette ned til 1280x800 på begge og kjøre klone. Når jeg bruker 1280x1024 så får jeg ikke noe ikoner og 2 store blåe streker oppe og nede på LCD mens 1440x900 på toshiba fungerer på dual view. Lenke til kommentar
geil Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) Prøv å installere nye drivere og så reboot. Jeg har ikke vært borti nvidiaskjermkort som ikke kan kjøre clone, men ikke dualview. Skjønt jeg vet ikke om kortene for bærbare er et unntak der. Som sagt lar dualview deg velge forskjellige oppløsninger. EDIT: La bildet til som vedlegg istedenfor rett i posten. Endret 5. juli 2006 av switch1 Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Det skal fungere utmerket å kjøre to ulike oppløsninger, ja. Men hvis du har på "clone" så blir det jo identisk output, noe du ikke ønsker. Hvordan det hele gjøres i praksis i NVidia-drivere vet jeg dessverre ikke.. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Jeg ønsker ikke å hijacke tråden nå. Men med utvidet skrivebord kan man bruke to skjermer med ulike oppløsninger ikke sant? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Utvdet skrivebord er vel ikke det samme som dual view? Altså at driverene får windows til å tro at det bare er en stor skjerm på 2056x1024 (ved bruk av to 1280x1024 skjermer) er ikke dual view settingen. Det er vel det som kalles utvidet skrivebord. Hvis du da maksimerer ett vindu, vil det fylle begge skjermene. Ved dual view deler driverene opp skjermene slik at begge skjermene opperere som egne enheter, men at du kan flytte over, jobbe på begge o.s.v.. Men ting som åpnes i fullscreen vil bare vise på den ene skjermen. Det er derfor det bare er dual view som kan operere med to ulike skjermoppløsninger. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Jeg kjører utvidet skrivebord på mitt 6800GT. Har bare huket av for "Extend my desktop onto this monitor" i display properties. Funker flott det, og jeg kan kjøre både maksimerte programmer og fullscreen spill/film på skjermen jeg vil. En skjerm kjører på 1680x1050 og den andre på 1280x1024. På jobben har jeg gjort det samme med en IBM T42, ekstern skjerm på 1280x1024 mens skjermen på laptopen er 1024x768. Enkelt å flytte programmer mellom skjermene og maksimerte programmer fyller kun èn skjerm. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) ah, jeg tenkte på horizontal span vs dual view. glem det Endret 5. juli 2006 av MrLee Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) Kan legge til at jeg hadde litt problemer med noen spill så lenge ikke skjermen med høyest oppløsning var koblet til primary DVI output på skjermkortet (med andre ord identifisere seg som skjerm nr. 1). Blant annet gikk det ikke an å velge den maksimale støttede oppløsningen for den største skjermen i spillet. Endret 5. juli 2006 av _Xorcist Lenke til kommentar
deepstar Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 Når jeg velger dual view så kan jeg kjøre 1440x900 på pc og 1280x1024 på lcd men på lcd'en så forsvinner alle ikoner og to store blåe streker kommer til syne både oppe og nede på skjermen. Jeg må bare kjøre 1280x800 og bruke klone, da funker det, mangler bare startmenyen da på LCD'en. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Kjører selv 1280*1024 på LCD dataskjerm og 1360*768 på LCD tv skjerm i Dual View.Fungerer ypperlig..Flott og bruke LCD tven til divx titting Lenke til kommentar
geil Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Når jeg velger dual view så kan jeg kjøre 1440x900 på pc og 1280x1024 på lcd men på lcd'en så forsvinner alle ikoner og to store blåe streker kommer til syne både oppe og nede på skjermen. Jeg må bare kjøre 1280x800 og bruke klone, da funker det, mangler bare startmenyen da på LCD'en. 6440763[/snapback] Tror jeg kan ha misforstått deg. Sånn jeg skjønner det utfra siste post vil du ha to identiske skjermbilder (skrivebord, startmeny osv. på begge) i forskjellige oppløsninger. Det vet jeg dessverre ikke hvordan du løser. Når man velger dualview vil den sekundære skjermen fungere som en utvidelse av skrivebordet. Dvs at du kan dra vinduer og skrivebordsikoner over på den skjermen. Grunnen til at du får blå streker øverst og nederst antar jeg er pga at bakgrunnsbildet ditt er tilpasset widescreen. Strekene blir der det ikke er dekket av bildet og vil være i Windows standard bakgrunnsfarge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå