Gå til innhold

Brukbar CPU til 295,- på Komplett? =/

Anbefalte innlegg

Ser de har fått inn AMD Sempron 2600+ AM2 på Komplett.

Er ikke alle sempron kjernene rimelig like, bare forskjellig klokkefrekvens?

Den kjører standard på 1600mhz, hvis man får klokka denne til 2,0-2,2 ghz er det vel helt enormt mye cpu-kraft for pengene?

Tenkte å kjøpe en skikkelig billigpc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
klarer den å dra HD video da?

6441345[/snapback]

Dersom du har et grafikkort som støtter H.264/MPEG4 hardware-decoding skal ikke dette være noe problem. Da vil grafikkortet gjøre størsteparten av arbeidet :)

Husk også at grafikkortet må støtte HDCP dersom du skal benytte Blu-Ray eller HD-DVD som er kryptert.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
klarer den å dra HD video da?

6441345[/snapback]

Dersom du har et grafikkort som støtter H.264/MPEG4 hardware-decoding skal ikke dette være noe problem. Da vil grafikkortet gjøre størsteparten av arbeidet :)

Husk også at grafikkortet må støtte HDCP dersom du skal benytte Blu-Ray eller HD-DVD som er kryptert.

6460717[/snapback]

hvis jeg ikke har hørt helt feil så har filmbransjen sverget på å ikke bruke HDCP krypteringen på iallefall 10 år slik at alle vi som sitter på ikke HDCP kompatible TVer og skjermer ikke skal lide. :)

Lenke til kommentar
HD DVD and Blu-ray Disc players will allow content providers to set an Image Constraint Token (ICT) flag that will only output full-resolution signals using HDCP. If such a player is connected to a non-HDCP-enabled television set and the content is flagged, the player will output a downsampled 960x540p signal. Most high-definition television sets currently in use in the United States are not HDCP-capable, and this would initially negate some of the key benefits of HD-DVD and Blu-ray for those consumers. Movie studios are apparently in agreement to not include the ICT flag on any HD DVDs or Blu-ray Discs until at least 2010, or possibly even 2012.[1]
Lenke til kommentar

Utrolig... Dette hadde jeg aldri forventet!

Jeg var overbevist at Hollywood ville prioritere "sikring" av innholdet på mediumet framfor kompatibiliteten og brukervennligheten for konsumerene. Men da vil vel profittorientert piratkopiering fortsette i stor stil inntil vidre. Vil tro noe av hensikten med HDCP var å gjøre slikt vanskeligere.

Men som sitatet sier, mye av hensikten med HD hadde jo da vært borte.

Men hyggelig lesning. Takker MrLee! :)

Endret av skag1
Lenke til kommentar
:cry: nå selger de ikke sempron 2600+ lenger på komplett :cry:

Den billigste er 2800+ til 550,- eller 3000+ til 495 til socket 754

:cry:    :cry:    :cry:

6460879[/snapback]

Æsj det var virkelig synd :no:

550,- er ganske mye mer enn 295,- for å si det sånn :thumbdown:

Lenke til kommentar
noen som vil kjøpe min 2.4 ghz prosessor for 30kr?

6462060[/snapback]

Det gjør du på bruktmarked.no gutten min :cool:

Åssen prossesonr er det ?

BTW: du driver bare å tuller nå ikke sant ?

Eller er den defekt ?

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...