Gå til innhold

Spørsmål rundt: Canon EF 28-300 f3,5-5,6L IS UMS

Anbefalte innlegg

Hei eg kom over denne linsa (Canon EF 28-300 f3,5-5,6L IS UMS)i statene og bestilte sporenstraks grunnet fordelaktig kurs (håper tollerene har en god dag.)

Og nå angrer eg jo.....

Eg har eit vanlig eos 350D som eg var uheldig med, eg mista foto veska i gulvet på fly plassen og slo 18-55 linsa mi skjeiv det var ei "kit" linse og eg har lenge vert på jakt etter ei God linse. Eg har sett på det å ha med to linser på tur og det blir lett mye å dra på (lat og mye med på reis)

eventuelt ville eg valgt ei Canon EF-S 17-55 f2,8 IS UMS og ei Sigma 70-200 f2,8 APO EX DG HMS total prisen og bruken blir lik. Det er meiningen eg skal ta med meg linsene over på eit større hus ved en senere anledning.

1.Har eg dumma meg skikelig ut nå?

2.Er det noen som har erfaringen med kombinasjonen hus og optikk?

3.Eventuelt med alternativene eg har nevnt her?

Eg kan avbestille i noen dager til, men ønsker uansett tilbakemeldinger.

#emnetittel endret litt#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke EF 28-300mm f/3.5-5.6L IS USM er noe dårlig objektiv. Det koster trossalt flesk(ca 20k). Det er vel dette som har erstattet det gamle 35-350mm f/3.5-5.6L USM. Og det er jo et ypperlig objektiv som tar skarpe og fine bilder.

Hva må du sånn ca ut med da? Er objektivet nytt?

Lenke til kommentar

Kjenner en som har et 35-350mm og han er strålende fornøyd. Det er jo noe tungt å dra rundt om kring da.. men det har jo et godt område med zoom å jobbe med. Mangler vidvinkel da..

Angrer du etter å ha testet det så er det vel bare å selge?

Lenke til kommentar

Jo det blir tungt, men med to alternative IS linser er vekta totalt høyere og prisen ganske lik.

Og salg av utstyr er noe eg ikkje er så flink til, eg er litt Øystein Sunde der "Kjekt å ha, får sikkert bruk for det en vakker dag" :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...