Gå til innhold

"Samleobjekter" av Che guevara

Gjest Slettet+1242

Anbefalte innlegg

Så du mener jeg ikke kan komme med min mening om dette? Jeg må kunne kritisere ting. Kunne kanskje gjort det på en annen måte, men forbeholder meg retten til å kritisere et symbol jeg mener burde vært likestilt med hakekorset.

ferdig nå.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg har begynt å få sansen av Che guevara.

Det vil si bilder av ham og lignende, Og derfor lurte jeg på om det var noen som viste om nettsider hvor man kunne kjøpe "samleobjekter" med bilder av ham alla avataren min :)'

Takk

6439093[/snapback]

Du er klar over at han bedrev folkemord? IKKE noe bra forbilde for ungdom.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Her er forresten kjøpe-tråden for folk som ser etter uvanlige ting. :p

Du sier videre at Guevara og Mao gjorde "mange folk glade". Rettferdiggjør dette virkelig å gå med klær som hyller personer som tok mange menneskeliv? Kan det til og med tenkes at også diktatorer som Mussolini gjorde folk glade?

Les innleggene mine, da! Jeg forsvarer på ingen måte Guevera og Mao, jeg legger bare fram hvorfor folk heller "kler seg i" venstreekstremister enn høyreekstremister. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

hehe, ser ut som om det var mange meninger om dette.

Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om hva che gjorde, godt eller vondt.

Eneste jeg var ute etter var en plakat eller noe alla bilde på avataren min.

AHAH dumme folk. Grunnen til at folk går med fklær med bilder av che på er jo ikke fordi de hyller en morder etc, men fordi bildet er tøft. legger til at det er smak og behag, for kjenner jeg dette forumet rett så blir det mye krangling om det

Endret av Slettet+1242
Lenke til kommentar

6439851[/snapback]

Den setningen kvalifiserer seg nesten til det dummeste jeg har hørt. Du vil ha en plakat på rommet av en kar du ikke vet en dritt om?

6439872[/snapback]

Nå vet han jo at det er en barnemorder, å han vil fortsatt ha han der. go figure...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

jeg vil ha en fin plakat på rommet mitt.

Jeg vet også endel om che. men det bryr meg ikke noe særlig så lenge plakaten er tøff.

Lenke til kommentar
hehe, ser ut som om det var mange meninger om dette.

Eneste jeg var ute etter var en plakat eller noe alla bilde på avataren min.

AHAH dumme folk. Grunnen til at folk går med fklær med bilder av che på er jo ikke fordi de hyller en morder etc, men fordi bildet er tøft. legger til at det er smak og behag, for kjenner jeg dette forumet rett så blir det mye krangling om det

6439851[/snapback]

Kanskje her i norge er dette noe som folk ikke tar seg nær av. Men andre plasser i verden ville det å spraderundt med en button eller lignende tolkes som hva du mener politisk, ikke hva du synes er tøft.

Videre vil jeg spørre: De som er kommunister, tror dere det er fordi de liker handlingene til Stalin, el Che, Mao etc? Eller er det idéene de har hatt om samfunnet?

Nå skal det sies at jeg ikke er spesielt politisk aktiv, men er heller sosialist enn kapitalist...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

ser hvor du vil, men et bilde av hitler er ikke like fint

Jeg tror Torstein vil ha den plakaten fordi han synes bildet er stilig lagd,

ikke fordi det er bilde av el Che.

Kan godt hende jeg misforstod, men jeg skjønner det om det er slik.

:)

6439907[/snapback]

takk gud.

Lenke til kommentar

Che Guevara har blitt en trend, noe som er synd. Det selles t-skjorter av han på butikker som JC og Carlings. Mange som kjøper de aner ikke en gang hvem han var. Kjenner blant annet en "frp'er" som går med Che Guevara t-skjorte.

Jeg synes det er synd at et så flott motiv skal missbrukes.

Hvorfor ikke et bilde av adolf hitler ved siden av. Samme ulla.

Det var en forferdelig dårlig sammenligning

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar

Om du skal ha en plakat som er tøff er det vel ingenting tøffere enn Adolf Hitler, statslederen som fikk verden til å skjelve i buksene, i tillegg til at han var en stram og kul kar å se på.

Jeg foreslår en plakat av Hitler på talerstolen foran den stolte, ariske befolkningen i Tyskland.

Lenke til kommentar

Er faktisk noe som kalles kunst. gutten min. Og det finnes også de som beundrer dette. Det velkjente bildet av el Che er et herlig motiv, men må nesten sies at det er overbrukt i seinere tid. Om du liker rock, så ta en tur i kiosken og finn noen blader der. Masse utrolig flotte bilder av legender som Jimi Hendrix, Beatles etc. I svart/hvitt eller farger. Disse bildene finnes selvfølgelig nesten alltid på plakater i større motiver.

Men for all del, kjøp en plakatav Che. Tror forresten vår kjære kunstner Andy Warhol har laget en versjon av dette bildet også. Ta en titt på google. I alle fall har AW laget et tilig bilde av en Absolut Vodka flaske. Men som sagt. Be my guest.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Che og hitler er to helt forskjellige saker.

Che brukte livet sitt på å slåss mot undertrykking og imperialisme. Han er mest kjent for sin rolle i den kubanske revolusjonen i 1959. En geriljahær, ledet av Fidel Castro og Che Guevara styrtet det USA-støttede regimet på Cuba.

Han påvirket og inspirerte en ny generasjon revolusjonære aktivister i bevegelsene på slutten av 60-tallet og begynnelsen av 70-tallet.

Hitler ville utslette et fokeslag.l

Alle vet hva hitler har gjort. slik er det ikke med che. Jeg kan lett henge et bilde av ham på veggen uten at folk grøsser av det når de kommer inn, slik det ville vært med hitler.

og en plakat av hitler er neppe like tøff

Lenke til kommentar

ikke like tøfft for deg kanskje, men for meg så står du for de "samme" politiske meningene uavhengig om du har hitler eller che på veggen.

hadde jeg kommet inn på rommet ditt så hadde jeg dannet omtrent det samme bilde av deg som person og dine meninger oppe i mitt hode ganske raskt.

hvis du syntes motivet er kult, hvorfor ikke kombinere det med å vise avsky for det politiske standpunktet denne personen stod for?

http://www.fristud.no/che-skjorte.php - 100spenn for en t-skjorte, tror nesten jeg må kjøpe en!

http://www.thoseshirts.com/anticheshirts.html - eller her..

edit: siste sjappa tar bare ordre fra US

Endret av jalejale
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Jo, men så må man jo tenke over hvordan andre reagerer. hadde ikke fått lov av morra å ha en plakat av hitler på rommet. slutt å være så forbanna kverulerende. tviler på at noen jeg kjenner vet noe serlig om che. pluss at han er skjult i et tøft bilde. kunst vil noen kansje si.

bilde du linket til var ikke noe tøft. bare et rett frem bilde av hitler

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...