Gå til innhold

"Samleobjekter" av Che guevara

Gjest Slettet+1242

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+1242

Hei. Jeg har begynt å få sansen av Che guevara.

Det vil si bilder av ham og lignende, Og derfor lurte jeg på om det var noen som viste om nettsider hvor man kunne kjøpe "samleobjekter" med bilder av ham alla avataren min :)'

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig veldig synd at Jim Fitzpatricks Che Guevara motiv er blitt så ekstremt kommersielt og trykket på så alt for mange tskjorter, det er jo i grunnen et utrolig fint motiv. Uansett, får kjøpt plakater av karen her... og hvis du har lyst til å vite mer om han kan du sjekke ut Wikipedia.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Jo, han var kommunistisk gerilja leder i Cuba, Bolivia og Congo, og er mannen bak haugevis av mord og torturangrep utført av geriljaen på Cuba.

6439488[/snapback]

Holy shit, da kan man jo like godt kle seg i Saddam-klær..

Lenke til kommentar
Jo, han var kommunistisk gerilja leder i Cuba, Bolivia og Congo, og er mannen bak haugevis av mord og torturangrep utført av geriljaen på Cuba.

6439488[/snapback]

Holy shit, da kan man jo like godt kle seg i Saddam-klær..

6439504[/snapback]

ja, eller gå med t-skjorte med "heil hitler" på brystet... tror ikke det er mange som vil det. derfor stiller jeg meg undrende til hvorfor mange "hyller" che.

så mitt råd til torstein OK er å ikke følge strømmen, skaff deg heller et par buttons med hakekorset på.

Endret av jalejale
Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
ja, eller gå med t-skjorte med "heil hitler" på brystet... tror ikke det er mange som vil det. derfor stiller jeg meg undrende til hvorfor mange "hyller" che.

så mitt råd til torstein OK er å ikke følge strømmen, skaff deg heller et par buttons med hakekorset på.

6439517[/snapback]

Tja, finnes forklaringer på det. For det første er det mote for tida, for det andre er han jo ganske kjekk. :wee:

Lenke til kommentar

6439517[/snapback]

I Norge er det stuerent å "hylle" mordere o.l så fremt disse befinner seg på venstresiden i politikken. Dette har selvsagt ingenting med at mange av de som setter agendaen i Norge i dag har en fortid i kommunistiske/sosialistiske ungdomsorganisasjoner, og at Norge ergjennomsyret av sosialistisk tankegang.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
I Norge er det stuerent å "hylle" mordere o.l så fremt disse befinner seg på venstresiden i politikken. Dette har selvsagt ingenting med at mange av de som setter agendaen i Norge i dag har en fortid i kommunistiske/sosialistiske ungdomsorganisasjoner, og at Norge ergjennomsyret av sosialistisk tankegang.

6439607[/snapback]

Skjerp deg.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Jeg satte selvsagt ting veldig på spissen (i tillegg til at ironien var ment noe humoristisk), men jeg innbiller meg allikevel at jeg har et poeng.

6439679[/snapback]

Poenget ditt var vel at det er "greit" å gå med kommunisthyllende klær i Norge fordi vi har sosialister på tinget? :p

Grunnen til at man heller hyller venstreekstremister som Guevera og Mao og ikke høyreekstremister som Hitler og Mussolini, er jo fordi venstreekstremistene frigjorde folk og gjorde mange mennesker glade, dog de var gale mordere, mens høyreekstremistene utførte folkemord og tiden etter deres herjinger var preget av sult, død og krig.

Lenke til kommentar
Hei. Jeg har begynt å få sansen for Stalin.

Det vil si bilder av ham og lignende, Og derfor lurte jeg på om det var noen som viste om nettsider hvor man kunne kjøpe "samleobjekter"

Takk.

6439715[/snapback]

Skjerp deg. Det er IKKE det theaden handler om i det hele tatt. Hold dere til emnet!

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Hei. Jeg har begynt å få sansen for Stalin.

Det vil si bilder av ham og lignende, Og derfor lurte jeg på om det var noen som viste om nettsider hvor man kunne kjøpe "samleobjekter"

Takk.

6439715[/snapback]

Skjerp deg. Det er IKKE det theaden handler om i det hele tatt. Hold dere til emnet!

6439719[/snapback]

Stalin og Guevera var jo ganske like.

Lenke til kommentar

Vegard:

Mitt poeng er at det som er politisk korrekt i Norge ofte samsvarer med sosialistisk/sosialdemokratisk tankegang - det kan vanskelig benektes. For eksempel "skal" man være for et multikulturelt samfunn, progressiv beskatning og en forholdsvis sterk stat. Med "de som setter agendaen" mener jeg ikke utelukkende de som sitter på Stortinget - jeg sikter til alt fra skribenter og intellektuelle til folk i skoleverket. Disse er som oftest politisk røde, og meningene deres er selvsagt farget av deres politiske ståsted. Selv vil jeg påstå at Mao ikke var særlig bedre enn f.eks. Mussolini, men i Norge i dag er det svært få som ugleser deg hvis du sier at Mao og Guevara er blant forbildene dine. Derimot ville det blitt et ramaskrik uten like hvis du hadde stått fram som sympatisør av Mussolini.

Du sier videre at Guevara og Mao gjorde "mange folk glade". Rettferdiggjør dette virkelig å gå med klær som hyller personer som tok mange menneskeliv? Kan det til og med tenkes at også diktatorer som Mussolini gjorde folk glade?

Lenke til kommentar
Stalin og Guevera var jo ganske like.

6439769[/snapback]

Det er ikke poenget i det hele tatt. Threaden var en ren kopi av første thread og ikke ment i det hele tatt som relevant angående denne threaden og det vet personen som postet dette.

Men nå setter vi strek for den diskusjonen og holder oss til emnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...