Gunsmoke Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Har lest litt rundt om kring om VIA sine minITX kort til bruk i server med linux. Ønker at det skal være vifteløst eller med en SilentX vifte løsning på 11db max. denne serveren skal ståpå 24/7, og være printer/fildelings server for mitt trådede og trådløse nettverk hjemme. Vil da ha alle medie filer lagret her slik at de andre PC'ene kan bruke filene. Er alle VIA minITX HK'er levert med prosessor? Noen anbefalinger i valg av kort? Jeg kan bruke både IDE baserte HDD og SATA. Gbit LAN er også ønskelig, men jeg har liggende et PCI kort som jeg kan bruke... Takker for inspill og erfaringer Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) Har funnet følgende forslag på Komplett: VIA EPIA-ML6000EAG, EDEN Fortron/Source Strømforsyning Micro-ATX 270W Men passer disse sammen, dvs på tilkoblinger? Jeg har en 512MB DDR stick for minne tilkobling, og et Gbit LAN PCI kort. I tillegg en DVD-rom og et gammelt kabinett som skal bygges om... ellers så har jeg lest her at VIA sitt EPIA EN15000 skal være det raskeste og mest støysvake miniITX kort fra VIA. Men det er jo dobbelt så dyrt som overnevnte, og jeg må kjøpe nytt minne DDR2. Som fordel så er det raskere, SATA, Glan og støysvak CPU kjøling. Men til mitt bruk, print/filserver, holder det vell kansje med ML6000?? Endret 6. juli 2006 av Gunsmoke Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Tja... Vil du jo ha det helt stille (utenom diskene) så kan du jo gå for http://www.mini-box.com/s.nl/it.A/id.300/.f?sc=8&category=13 som PSU. Og ja, jeg vil tro det holder med ML6000 til filserver... -C- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå