Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen som vil låne ut en verkstedskran?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal ta storservice på min A3 99 mod, i ferien uke 29/30. Trenger da en verkstedskran, alla den som biltema har på side 234, i deres katalog, item2 nr 15371.

Jeg har ikke anledning til å kjøpe en selv da jeg ikke har lagringsplass og skal låne en garasje...

Om du befinner deg i Rogaland, og har en slik kran, hadde det vært flott om du kunne lånt den ut til meg, overnevnt periode :)

Endret av Gunsmoke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal du løfte ut motoren? :hmm:

6440921[/snapback]

Det skal jeg ikke, men jeg må løsne det ene motorfeste, pga registerreim skifte. Dette iht Haynes verkstedsbok. Trenger derfor å heise motoren litt opp mens jeg tar av motorfeste, og holde motoren i posisjon mens reimen byttes. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Til den jobben holder det mer enn nok med en jekk som du setter under motorens bunnpanne :)

6444895[/snapback]

Tåler bunnpanna den belastningen? Tenker på at den er laget av lettmetall... Men det kan gjerne hjelpe å bruke en 2x8" tre underlag som beskyttelse, mellom jekk og bunnpanne.

Lenke til kommentar

Jekk under bunnpanna funker fint. Alternativt kan du legge en 2x4" stender på tvers over motorrommet og bruke jekkestropper til å holde motoren oppe. Pass på at du lager lekteren til sånn at du ikke skader lakken på skjermene. Jeg brukte denne teknikken en gang jeg byttet traversen på en golf da begge de bakre motorfestene står på traversen på den bilen ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...