Gå til innhold

Katt leker med mus

Anbefalte innlegg

Fikk mitt Canon EOS 30D i går. Er MYE å sette seg inn i! :ohmy:

Kom tilfeldig over katta som hadde fanget seg ei mus. Fikk prøvd ut den såkalte "action-modusen" som tar 5 bilder i sekundet.

Forventer ingen tilbakemelding på det fototekniske da dette bare var en test, men jeg syns katta poserte så bra at jeg legger ut et par bilder uansett. :)

Photoshop: Er det i hovedsak "sharpen" som brukes for å gjøre bildene skarpere, eller er der andre/bedre metoder?

img0273red1yj.gif

img0304red4va.gif

img0305red4ra.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Photoshop: Er det i hovedsak "sharpen" som brukes for å gjøre bildene skarpere, eller er der andre/bedre metoder?

6438893[/snapback]

Ligg unna den vanlige sharpen, den har du ingen kontroll over. Bruk unsharp mask, eller smart sharpen, om du har CS2. Siden det er mange fine detaljer i pelsen bør du kjøre forsiktig med oppskarpingen. Prøv deg fram, ikke verre enn det.

Aller helst bør man konvertere til lab og kjøre oppskarping på lightness-kanalen, eller lignende metoder. Det reduserer litt "halo" man ofte får av oppskarping, samt unngår evt fargeproblemer. Stort sett duger vanlig unsharp mask i massevis.

Artige bilder, alltid moro å fange slike øyeblikk, selv om de egentlig er ganske brutale. Ikke noe å hoppe taket av, men moro å ha. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...