Bjoernstad Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Fikk mitt Canon EOS 30D i går. Er MYE å sette seg inn i! Kom tilfeldig over katta som hadde fanget seg ei mus. Fikk prøvd ut den såkalte "action-modusen" som tar 5 bilder i sekundet. Forventer ingen tilbakemelding på det fototekniske da dette bare var en test, men jeg syns katta poserte så bra at jeg legger ut et par bilder uansett. Photoshop: Er det i hovedsak "sharpen" som brukes for å gjøre bildene skarpere, eller er der andre/bedre metoder? Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) haha :!: jeg likte bidle nr 2. Fin posering. Og glefset som sier: "Haha, din mus! Nå skal du døøø!" ellers er bildene ikke mer enn ok, deseverre. keep up the good work! Endret 5. juli 2006 av Milt Lenke til kommentar
riktig Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Photoshop: Er det i hovedsak "sharpen" som brukes for å gjøre bildene skarpere, eller er der andre/bedre metoder?6438893[/snapback] Ligg unna den vanlige sharpen, den har du ingen kontroll over. Bruk unsharp mask, eller smart sharpen, om du har CS2. Siden det er mange fine detaljer i pelsen bør du kjøre forsiktig med oppskarpingen. Prøv deg fram, ikke verre enn det. Aller helst bør man konvertere til lab og kjøre oppskarping på lightness-kanalen, eller lignende metoder. Det reduserer litt "halo" man ofte får av oppskarping, samt unngår evt fargeproblemer. Stort sett duger vanlig unsharp mask i massevis. Artige bilder, alltid moro å fange slike øyeblikk, selv om de egentlig er ganske brutale. Ikke noe å hoppe taket av, men moro å ha. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Ser ut som musa fikk seg en skikkelig knockout pa bilde 1 der. Haha. Morsomme bilder. Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) stilige bilder, og som sagt er det bare å leke seg med cs2. det er slik jeg har lært 90% av det jeg kan. Endret 7. juli 2006 av _Evolution_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå