Gå til innhold

www.bredbandsguiden.no - hvor seriøst?

Anbefalte innlegg

Trykket på en link på VG og denne siden kom opp. Virker ved første øyekast som en grei site... Etter litt trykking rundt ser jeg at de vil jeg skal ringe dem på 815 nummer for en 'gratis' rådgivning. (koster riktignok ikke mer enn 0.39 kroner min, med det er ikke gratis). De selger også brannmurer (hardware) med switch funksjon.

Språket på siden begynte å gjøre meg skeptisk. Feks "Trenger jeg IPadresse?

Det er svært få privatpersoner som trenger IPadresse. ... "

Jeg kan forstå hvorfor de sier det slik, selv om det er riv rusked galt. Selgere som roter med begreper fordi kundene ikke kan dem har jeg opplevd for mange ganger til å reagere noe særlig på lenger.

Det jeg derimot reagerte på var ordboken dems.

http://www.bredbandsguiden.no/index.php?ty...p&action=ordbok

Det første jeg tenkte var "hvilke nisse er er det som har skrevet dette da?"

"hvorfor har intranett og LAN forskjellige forklaringer??"

"Uhu, 1Gbps=1024 Mbps... Selv om jeg er ikke er motstander av at 1KB= 1024 i harddisk/ram sammenhenger så burde jo folk som skriver slikt vite at overføringshastigheter går i 1K=1000"

Jeg lurer litt på om dette egentlig burde vært postet i humor, men de selger da vitterlig tjenester og produkter. Eller prøver i allefall ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilke tjenester / produkter selger de ?

Jeg kunne ikke finne de HW brannmurene du nevner, har du en link ?

6438732[/snapback]

http://www.bredbandsguiden.no/index.php?ty...action=brannmur

eller bare trykke på Brannmur i menyen til venstre. :)

De selger rådgivning på hva/hvilke bredbåndstjenester du bør kjøpe. De står mange steder at du kan ringe dem på 815etcetc

Endret av Mr-CEO
Lenke til kommentar

Hm, jeg prøvde bredbands-sjekken deres. Det stod ingenting om at de skulle ringe meg opp?? 2 minutter etterpå ringte de meg derimot opp :S

Jeg ba om å få det på mail istedet :)

edit; det kom jo riktignok på mail, men jeg ba jo ikke om å bli kontakta på tlf.

Vi takker for at du brukte www.bredbandsguiden.no for å sjekke hvilke

leverandører som kan levere bredbånd til deg. Du får nå tilgang til en

side med oversikt over levereandørene. Skulle det ikke komme opp noen

leverandører, sjekker vi det manuelt for deg. Du vil uansett bli kontaktet

av en av våre kunderådgivere så fort som mulig.

Det er nok dette de tjener på:

BREDBÅNDSGUIDENS KAMPANJE! ADSL 4100/448 med bredbåndstelefoni. Eksklusivt tilbud kun frem til 09.06.2006!.

hos ventelo

Endret av dabear
Lenke til kommentar
Hm, jeg prøvde bredbands-sjekken deres. Det stod ingenting om at de skulle ringe meg opp?? 2 minutter etterpå ringte de meg derimot opp :S

Jeg ba om å få det på mail istedet :)

6438803[/snapback]

Haha... samme skjedde med meg. Har sikkert blitt oppringt 5 eller 6 ganger nå i løpet av tre uker.

Lenke til kommentar

For all del, ikke registrer deg der. Du vil da bli ringt opp av en innpåsliten selger som skal "liksom" hjelpe deg med å finne ut hvilken bredbåndslevrandør som er best for deg. Uansett hvem de ringer til, er det Nextgentel som de påstår er billigst og best for nettopp deg.

Etter det, prøver de å presse et Nextgentel abonnement på deg, gjerne med IP telefoni.

Har selv blitt ringt opp tre ganger, den første gangen ble jeg sittende i telefon i nesten en halvtime, jeg sa jeg ikke va inntresert hele tiden, men det hjalp ikke. De to andre gangene la jeg på med en gang.

Snakket med noen andre som har opplevd det samme.

Lenke til kommentar
"Uhu, 1Gbps=1024 Mbps...

6438667[/snapback]

Gbps

Gigabit per sekund. Tilsvarer 1024 Mbps eller mer.

Du velger altså hvilket som helst tall inkl. eller over 1024 for hvor mye en gigabit skal være ;)

6438872[/snapback]

hehe, sant det. Kunne jo vært morro spørre en eller annen ISP om jeg kunne få 1Gbps linje der 1Gps=uendelig :D

Lenke til kommentar

hmmm. Litt tvilsom den ordboken der. 10/100/1000 nic på kabel, det har vi ikke sett..

Ethernet

Lokale nett med overføringshastighet på 10 Mbps opp til 100 mbps. Dette er den dominerende teknologien for lokale nett i dag. Finnes også i utgave med overføringshastighet på 1 Gbps på optisk fiber, men denne er forholdsvis lite utbredt på grunn av pris.

Lenke til kommentar

lol

Fiber

Optisk høyhastighetslinje med stor båndbredde. Kan levere båndbredde opptil 1 gigabit(dette blir nok ikke aktuelt for den jevne bruker på mange, mange, mange år) og høyere.

"opptil 1 gigabit" .... kan vel strengt tatt levere MYE mer! :) Ikke aktuelt for den jevne bruker? Jeg skal til høsten legge fiber mellom fjøset og huset.... muahha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...