Spurs Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) Men... blir det bedre bilde og mulighet for høyere oppløsning fra et skjermkort med HDCP chip - DVI-->HDMI til min Pioneer PDP434 - 43" Plasma XGA? Kan noen svare meg på det? I dag kjører jeg 1280x768 gjennom VGA kabel fra et Nvidia 7800GTX. Vurderer sterkt å anskaffe meg et 7950 GX2 hvis dette fungerer. Blir det bedre i spill? Hva med surfing, Office programmer etc, blir de like tydelige som med VGA kabel? Film? Har lyst til å se Battlefield 2 i høyere oppløsning og digitalt bilde... Endret 6. juli 2006 av Spurs Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Høres ut som om du kjører TVen i max oppløsning ja, men bildekvaliteten kan fortsatt merkbart bedre med en god DVI kabel siden du da sender signalet digitalt, noe som viser seg å være mye bedre på flatskjermer generelt. Ellers har HDCP ingenting å si for bildekvaliteten, det må bare til for å spille av kopibeskyttet Blu-Ray/HDDVD materiale. Uansett får du ikke optimalt bilde med en plasma pga rimelig lav oppløsning i forhold til størrelsen og plasma gir dårlig bilde fra pc, du burde kjøpt LCD. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) Ellers har HDCP ingenting å si for bildekvaliteten, det må bare til for å spille av kopibeskyttet Blu-Ray/HDDVD materiale. 6446142[/snapback] Jeg mener å huske det var snakk om at enheter som ikke støtter HDCP kan få avspille HDCP-beskyttet materiale, men da ved langt lavere oppløsning. Dette er en teknisk mulighet i HDMI, men hvorvidt bl.a Hollywood vil benytte seg av dette er uvisst. Jeg blir ikke sjokkert dersom Hollywood velger å utelate denne muligheten. Endret 6. juli 2006 av skag1 Lenke til kommentar
Spurs Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Uansett får du ikke optimalt bilde med en plasma pga rimelig lav oppløsning i forhold til størrelsen og plasma gir dårlig bilde fra pc, du burde kjøpt LCD. 6446142[/snapback] Tja dårlig pc bilde har jeg da ikke med ekte XGA oppløsning på Pioneer plasma.... Var derfor jeg kjøpte Pioneer, for på den tiden (feb 2004) var det kun denne modellen som var bra til pc. Er krystallklart og skarpt bilde. Bruker kun denne som skjerm. Sitter 3-3,5m fra skjermen og surfer, jobber i Word, spiller etc. MEN bildet er litt "matt" og spill, sammenlignet med Xbox360 tilkoblet med komponent kabel, er blasse i forhold. Så jeg får ikke 1080i oppløsning fra et skjermkort som støtter HDCP/DVI/HDMI? Trodde det innebar høyere oppløsning... og digitalt bilde som er litt mer liv i.... Lenke til kommentar
Lord Darkness Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Uansett får du ikke optimalt bilde med en plasma pga rimelig lav oppløsning i forhold til størrelsen og plasma gir dårlig bilde fra pc, du burde kjøpt LCD. 6446142[/snapback] Tja dårlig pc bilde har jeg da ikke med ekte XGA oppløsning på Pioneer plasma.... Var derfor jeg kjøpte Pioneer, for på den tiden (feb 2004) var det kun denne modellen som var bra til pc. Er krystallklart og skarpt bilde. Bruker kun denne som skjerm. Sitter 3-3,5m fra skjermen og surfer, jobber i Word, spiller etc. MEN bildet er litt "matt" og spill, sammenlignet med Xbox360 tilkoblet med komponent kabel, er blasse i forhold. Så jeg får ikke 1080i oppløsning fra et skjermkort som støtter HDCP/DVI/HDMI? Trodde det innebar høyere oppløsning... og digitalt bilde som er litt mer liv i.... 6446256[/snapback] Du kan ju inte få högre upplösning än vad bildskärmen (plasman) stödjer. Oavsett så har det i utgångspunkten lite att göra med om du kör D-sub (dvs "VGA") eller DVI/HDMI, den analoga kablen stödjer ju oxo högre upplösningar. Men som du troligtvis vet så är det i detta sammanhang bättre att köra digitalt, tror du vill se skillnad om du uppgraderar. Om du spelar upp HDCP-kodat matrial, dvs ex. Blu-Ray och HD-DVD, så kan kan den spelaren begränsa upplösningen om du inte har HDMI-anslutning. Eftersom båda enheterna plus kabeln måste vara certifierade för detta kommer du troligen behöva köpa ny TV i vilket fall. Om inte kommer signalen nedgraderas till 960x540p vilket iofs är bättre än dagens DVD-standard. //LD Lenke til kommentar
kvase Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Elektronikkprodusenten Sapphire mener å være først ute med å tilby et skjermkort med HDMI-utgang. http://www.digi.no/php/art.php?id=310420 Lenke til kommentar
Lord Darkness Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 PS. Det enda som jag hoppas på är att den "VIVO + HDTV Connector" som står listad som tilbehör skulle innehålla en HDMI-kontakt, men det verkar inte finnas någon info om dessa kontakter på hemsidan, och på bilden ser man inte om den svarta kabeln eventuellt kunde vara en sådan kontakt; //LD 6445659[/snapback] Här är en annan, större, bild från hothardware; Syns tydligt att det inte är någon HDMI det är frågan om. Den så kallade HDTV-connector som det snackas om är ju en (analog) komponent-video (YPbPr). Analog HDTV med andra ord, yippie! //LD Lenke til kommentar
BandAid Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Elektronikkprodusenten Sapphire mener å være først ute med å tilby et skjermkort med HDMI-utgang.http://www.digi.no/php/art.php?id=310420 6448504[/snapback] Kan nok stemme også det. Jeg har hatt dette HDMI-kortet hjemme i snart 2 uker, men det går tilbake i retur innen 14-dagersfristen. Ble ikke helt som jeg tenkte på min TV.... Lenke til kommentar
Spurs Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Elektronikkprodusenten Sapphire mener å være først ute med å tilby et skjermkort med HDMI-utgang.http://www.digi.no/php/art.php?id=310420 6448504[/snapback] Kan nok stemme også det. Jeg har hatt dette HDMI-kortet hjemme i snart 2 uker, men det går tilbake i retur innen 14-dagersfristen. Ble ikke helt som jeg tenkte på min TV.... 6449520[/snapback] Hva er det som gjør at du returnerer det? Hva ble ikke helt som du tenkte? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 http://www.msi.com.tw/program/products/vga...ail.php?UID=745 Lenke til kommentar
Lord Darkness Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Elektronikkprodusenten Sapphire mener å være først ute med å tilby et skjermkort med HDMI-utgang.http://www.digi.no/php/art.php?id=310420 6448504[/snapback] Kan nok stemme også det. Jeg har hatt dette HDMI-kortet hjemme i snart 2 uker, men det går tilbake i retur innen 14-dagersfristen. Ble ikke helt som jeg tenkte på min TV.... 6449520[/snapback] En HDMI och ingen DVI, blir inte riktigt helt det samma.... //LD Lenke til kommentar
BandAid Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Elektronikkprodusenten Sapphire mener å være først ute med å tilby et skjermkort med HDMI-utgang.http://www.digi.no/php/art.php?id=310420 6448504[/snapback] Kan nok stemme også det. Jeg har hatt dette HDMI-kortet hjemme i snart 2 uker, men det går tilbake i retur innen 14-dagersfristen. Ble ikke helt som jeg tenkte på min TV.... 6449520[/snapback] Hva er det som gjør at du returnerer det? Hva ble ikke helt som du tenkte? 6450401[/snapback] Har en tidlig generasjon LCD-TV. Den er 16:10 og ikke 16:9, derfor blir 720p noe forvrengt i fullskjerm. Derfor blir bildet bedre via VGA og native oppløsning, og da kunne jeg like gjerne kjøre det sammen med et nVidia-kort og min favoritt-MPEG-dekoder PureVideo.... Ellers funka Sapphire-kortet greit, det. Plugger SPDIF fra hovedkort/lydkort til grafikkortet, så får man også lyd over HDMI-en. Lenke til kommentar
Tor Anders Berven Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Har en tidlig generasjon LCD-TV. Den er 16:10 og ikke 16:9, derfor blir 720p noe forvrengt i fullskjerm. Derfor blir bildet bedre via VGA og native oppløsning, og da kunne jeg like gjerne kjøre det sammen med et nVidia-kort og min favoritt-MPEG-dekoder PureVideo.... Ellers funka Sapphire-kortet greit, det. Plugger SPDIF fra hovedkort/lydkort til grafikkortet, så får man også lyd over HDMI-en. 6452730[/snapback] Hvor fikk du kortet fra? Jeg mast på endel butikker og de ser ikke ut til å få det inn på en stund. Jeg bestilte det fra amentio, men det som kom var ikke det kortet, det var uten hdmi, men vga og dvi. Overgang fra dvi til hdmi gikk greit på dette. Ps, hvis du vil returtnere det, så kjøper jeg det... Lenke til kommentar
Lord Darkness Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Någon som vet vad "HDTV-utgången" verkligen var før något nu nær kortet er ute? //LD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå