Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sende trådløst mellom 2 routere. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Problemstilling: Telefonkontakten er i gangen. Har en Xbox360 og en Snazzi Net DVD Cinema HD i stua, og en pc på loftet. Jeg ønsker å sende trådløst inn til stua og fordele nettet derfra med kabel.

Jeg ser da for meg at ADSL modemet står i gangen sammen med en trådløst ruter som sender videre signalet til den en ny trådløs ruter som står i stua. Herfra deles nett ut via kabel til henholdvis Xbox, dvd spiller og PC. Grunnet til at jeg ønsker kablet nett er at jeg skal streame HD materiale fra PC til DVD og Xbox360, mens jeg ikke ønsker kabel fra gang og inn i stua (kjerringa setter selvfølgelig foten ned...).

Jeg har prøvd å sette opp 2 rutere til dette men klarer ikke å få ruteren i stua til å virke etter hensikten. Den vil jo egentlig virke motsatt av det som er vanlig iom at den skal motta et trådløst signal og deretter fordele ut på kabel.

Rutere som jeg har nå: Netgear WPN824v2 og Dlink 624+.

Akkurat nå bruker jeg bare netgear ruteren og kjører trådløst og det funker egentlig helt fint, men båndbredden er ikke nok til å streame HD filer fra PC til DVD spiller... :(

Kan noen hjelpe meg med et oppsett for dette? Hva trenger jeg for å få dette til?

Håper noen av dere kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å få til dette må du ha en router/ap som støtter client mode, evt. bridging. Du kan f.eks kjøpe en WET54G. Det går ikke med en helt standard trådløs router.

6440451[/snapback]

Takktakk, skal prøve den boksen der og se om det funker.. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
For å få til dette må du ha en router/ap som støtter client mode, evt. bridging. Du kan f.eks kjøpe en WET54G. Det går ikke med en helt standard trådløs router.

6440451[/snapback]

Etter mye knoting med WET54G har jeg endelig fått det slik jeg ville. Fungerer perfekt! :) Takk for hjelpen!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...