Frigg33 Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) I det siste har det kommet opp melding om at jeg bør laste ned WinAntiVirus Pro for å fjerne spy osv så maskinen ikke skal kræsje. Link til siden: http://www.winantivirus.com/ Hvertfall dette som står på den meldingen som plutselig kommer opp. Noen som har noe kjennskaper til dette programmet, eller som vet hva det er? Det pleier å kommer opp når jeg skal sjekke mailen min.. for da kommer internett explorer og ikke firefox .. jeg tror det er explorer som er synderen her. PS: Jeg vil ikke anbefale å trykke inn på linken ovenfor med mindre du er helt sikker på hva du trykker på ! den kan være full av all slags shit! Endret 5. juli 2006 av suppesaft Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 WinAntiVirus Pro er styggedom. Holde seg langt unna. At du får spm om du vil laste ned kan tyde på at kassa di ikke er helt ren... Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 jeg har scannet med hundreogsøtti forskjellige programmer.. Finnes det en måte å slette explorer fullstendig fra dataen på?... eller ihvertfall gjøre sånn at den ikke kommer opp når eg trykker på mailen min på msn? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Det er mulig men ikke å anbefale hvis du ikke er meget dreven. Internet Explorer og Windows utforsker er såpass tett knyttet sammen at risken for problemer er mye større enn gevinsten. Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 ok.. men vet du om jeg kan skifte slik at firefox kommer opp når jeg trykke på mail-knappen på msn istedenfor IE ? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Mener jeg søkte på det engang og det var visst ikke så lett. Linker i MSN går fint men mail var verre. Hm. Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 jaok.. jeg orker ikke se explorer en gang til.. Det er faen meg roten til alt ondt her i verden.. Jeg har scannet dataen uendelig mange ganger med allslags anti-spyware og anti-virus programmer jeg har klart å oppdrive. Men det kommer bare tilbake. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Har samme problemet. Helvetes Ie! ER det ingen som kan hjelpe oss i kampen mot helvetes-yngelet. Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 Ja denne styggedommen må vekk Aqidon Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Jeg har bare gitt opp jeg... Avast popper opp i ny og ne med ett eller annet som må slettes og så popper win antivirus opp av og til. Men får bare leve med det... Ellers så må maskinen formateres Lenke til kommentar
berxter Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Gi opp? WinAntivirus er sannsynligvis en Vundo/Winfixerklon, og skal da la seg fikse. Først skal du laste ned HijackThis (fra www.merijn.org), Ewido (google)(laste ned, installere og oppdatere, men IKKE kjøre), Vundofix. Du starter med HJT, do a scan and save a log, et lurt sted. Restarte maskina i safemode, kjøre Ewido, lagre loggen derfra også. Kjøre Vundofix, ta vare på loggen. Så kjører du en runde ccleaner (google), Panda Activescan (google), husk see report, save report. Phui! Ta ut nok en HJTlogg, legg ut denne, loggene fra Ewido, Vundofix og Panda. Bernt K Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Det er nok ikke IE som er synderen. Har fått denne meldingen i IE, Opera og FireFox... Jeg har prøvd alt av antispyware programmer, men ingen av dem ser ut til å fungere. Lenke til kommentar
berxter Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 I tillegg til det jeg har nevnt før ser jeg at Spysweeper igjen er tilgjengelig i en 2-ukers prøveperiode, og den skal ta den. Dere finner den her: http://www.webroot.com/consumer/products/s...&rc=4129&ac=tsg "* Click the Free Trial link under "SpySweeper" to download the program. * Install it. Once the program is installed, it will open. * It will prompt you to update to the latest definitions, click Yes. * Once the definitions are installed, click Options on the left side. * Click the Sweep Options tab. * Under What to Sweep please put a check next to the following: o Sweep Memory o Sweep Registry o Sweep Cookies o Sweep All User Accounts o Enable Direct Disk Sweeping o Sweep Contents of Compressed Files o Sweep for Rootkits o Please UNCHECK Do not Sweep System Restore Folder. * Click Sweep Now on the left side. * Click the Start button. * When it's done scanning, click the Next button. * Make sure everything has a check next to it, then click the Next button. * It will remove all of the items found. * Click Session Log in the upper right corner, copy everything in that window. * Click the Summary tab and click Finish." Bernt K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå