Gå til innhold

Problemer med nextgentel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Harmonerer vel greit med hastigheten min det da, jeg har ca 12.45Mbit/s inn og 1.15 Mbit/s ut. Sitter under 2 km fra sentralen.

Men er det NOEN som faktisk har fått 22Mbit/s ned noen gang?

Google "tptest" for et fint speedometer!

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar
Men er det NOEN som faktisk har fått 22Mbit/s ned noen gang?

7004817[/snapback]

Min speedtouch syncer på 20 / 1.3 på 2113m avstand. Nedlasting via torrent viser at jeg linja makser ut på ca 2.2 mB/s.

Virker som tråddiameteren har endel å si, i kapaksweben står jeg oppført med tråddiameter på 0.6 eller høyere.

Lenke til kommentar
Men 2 ganger senere presterte de å bestille opp ny montør for å installere bredbånd selv omd e hadde hatt bredbånd i over en måned?! De sa ifra begge gangene, men en av gangene kom allikevel montør og de har fått regning på 400,- pga det.

6996519[/snapback]

Hvordan gikk det med dette da? Dette er jo direkte idiotisk å sende montører til folk som ikke trenger det. :!:

Lenke til kommentar
Men 2 ganger senere presterte de å bestille opp ny montør for å installere bredbånd selv omd e hadde hatt bredbånd i over en måned?! De sa ifra begge gangene, men en av gangene kom allikevel montør og de har fått regning på 400,- pga det.

6996519[/snapback]

Hvordan gikk det med dette da? Dette er jo direkte idiotisk å sende montører til folk som ikke trenger det. :!:

7038693[/snapback]

NGT prater tydeligvis ikke mellom avdelingene sine ;)

Lenke til kommentar

NGT prater tydeligvis ikke mellom avdelingene sine ;)

7038817[/snapback]

hah, det gjør ivertfall ikkje Telenor. Aldri vært bort så møje rot.

kommer du med ref nr , så får du svar at , nei det kjenner vi ikke til.

og ja.. sitter i tlf med dei nå...

Endret av Akvarius
Lenke til kommentar
Testet flere ganger, hastigheten har blitt bedre de siste ukene, men fremdeles litt igjen: greier nå max 12500\900 sånn ca.

7073121[/snapback]

Også hvis du prøver å laste ned fra en "sykt raskt" FTP, f.eks.?

F.eks. koble deg til ftp.uio.no med et FTP-program (ikke IE..) og start nedlasting av en stor fil. Jeg stoler ikke helt på "speedometerne" rundt omkring. Husk å ikke last noe annet ned/opp samtidig.

Lenke til kommentar
Testet flere ganger, hastigheten har blitt bedre de siste ukene, men fremdeles litt igjen: greier nå max 12500\900 sånn ca.

7073121[/snapback]

Også hvis du prøver å laste ned fra en "sykt raskt" FTP, f.eks.?

F.eks. koble deg til ftp.uio.no med et FTP-program (ikke IE..) og start nedlasting av en stor fil. Jeg stoler ikke helt på "speedometerne" rundt omkring. Husk å ikke last noe annet ned/opp samtidig.

7073277[/snapback]

Pcen til dama her så har ikke noe ftp-program på den.

Har prøvd tptest, gav ca samme resultat. Når jeg kobler routeren bak modemet faller hastigheten voldsomt, greier max 5000. En 3com 54 mpbs router, trodde ikke den skulle være så stor flaskehals.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...