Alexos Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Jeg har en sak jeg ønsker deres synspunkter på. Bestilte meg for et par uker siden en ny PC i deler fra diverse webshoper. Etter å ha testet maskinen et par timer tok skjermkortet kvelden. Selvsagt et GeForce 7900GT . Jeg sendte derfor en returforespørsel til komplett.no som jeg fikk godkjent. Etter at jeg fikk problemer med dette har jeg sjekket litt rundt på nettet(blant annet her på hardware) og funnet ut at det er MANGE som har problemer med dette kortet. Sendte derfor en mail til komplett og spurte om jeg kunne få bytte dette defekte 7900gt-kortet med et 7900gtx mot at jeg selvsagt betalte mellomlegget. Fikk bare et standardsvar tilbake om at kortet ville bli erstattet med et annet kort av samme type eller et tilsvarende kort. Jeg skjønnner at jeg ikke kan kreve å få byttet dette kortet i et annet type kort, men er dette for mye forvente i og med at det er så mange problemer med disse kortene? Riskerer jo å ikke få brukt PCn på flere måneder hvis jeg må prøve mange kort. Jeg leser om mange brukere her på forumet som har byttet dette 7900gt-kortet i andre kort. Hvordan har dere gått frem? Dette kortet ble dessverre kjøpt på firmakjøp(Noe som gjør at angrefristen faller bort blant annet). Men jeg har fortsatt 14-dagers returrett om pakken ikke er åpnet. Kan jeg eventuelt benytte meg av denne når jeg får et nytt uåpnet skjermkort? Håper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Dette kortet ble dessverre kjøpt på firmakjøp(Noe som gjør at angrefristen faller bort blant annet). Men jeg har fortsatt 14-dagers returrett om pakken ikke er åpnet. Kan jeg eventuelt benytte meg av denne når jeg får et nytt uåpnet skjermkort? 6438172[/snapback] Angrerett (som vel er det du tenker på som returrett) gjelder som du allerede er klar over bare for forbrukerkjøp. Salg til bedrifter følger den vanlige kjøpsloven (garanti + reklamasjonsrett) og gir deg mindre rettigheter enn forbrukerkjøpsloven. Lenke til kommentar
Ferber Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Kanskje de leste mailen for fort, hadde omtrent samme problem hos Mpx, var ikke noe problem å betale mellomlegg der.. Lenke til kommentar
Alexos Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 Kanskje de leste mailen for fort, hadde omtrent samme problem hos Mpx, var ikke noe problem å betale mellomlegg der.. 6438399[/snapback] Tviler på at de leste mailen for fort. Kunne ikke misforstås. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Hvis kortet var kun brukt et par dager, og du sendte det inn med orginalembalasje så er det forståelig at du er litt furt. På en annen side så er det snakk om sensitive elektroniske komponenter, og mange butikker kvier seg derfor for å ta de tilbake når forpakningen er brutt. Lenke til kommentar
Alexos Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 Takker for svar, men jeg må presisere et par ting. Tror ikke jeg får problemer med å bytte kortet i et tilsvarende ett da det jeg hadde tok kvelden etter et par timer(uten tukling med kjøleløsning og uten overklokking). Problemet var at jeg ville ha en annen type da det er mye feil med 7900gt-kortene. Jeg skjønner at jeg ikke kan kreve dette, men dette kan da ikke være så umulig hvis jeg betaler mellomlegget? Ser at MPX har gitt Ferber muligheten til dette. Det må da være mulig være litt hjelpsomme? Nekter å gå flere måneder før jeg får et kort som fungerer. Om flere har erfaringer med samme type sak vil jeg gjerne høre før jeg tar kontakt med komplett igjen. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Det smartaste du kan gjere er vel å ringe til komplett, og satse på å møte på ein blid supportarbeidar Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Det smartaste du kan gjere er vel å ringe til komplett, og satse på å møte på ein blid supportarbeidar 6440759[/snapback] Samtidig så er det viktig at du er blid og hyggelig når du legger frem din sak. Da pleier det meste å løse seg. Hvis du ikke får det slik du vil så får du i det minste et nytt kort. Dette skal da fungere. Hvis det ikke fungerer, så kjører du bare prosessen på nytt. Ved en evt. tredjegangsmangel, så har du krav på å enten få hevet kjøpet, eller å kjøpe deg opp til et dyrere kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå