V?rbris Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Du bør ta blomberingen FØR du kjører inn, dette for at de bevegelige deler skal tilpasse/sette seg til den effekt motoren har. Bla i biler anbefales ikke ettermontering av turboer etc i gamle motorer, hvis ikke mer eller mindre ALT av bevegelige deler også skiftes ut, dette fordi motoren er (tilvent) med den effekt den har og plutselig høyere effekt går utover lagre, pakninger osv. Men uansett tror jeg ikke det vil gjøre den store forskjellen her på din motor, men HVIS du har anledning til og fjerne blombe så gjør det først. Lenke til kommentar
ocvmelbye Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 Du bør ta blomberingen FØR du kjører inn, dette for at de bevegelige deler skal tilpasse/sette seg til den effekt motoren har. Bla i biler anbefales ikke ettermontering av turboer etc i gamle motorer, hvis ikke mer eller mindre ALT av bevegelige deler også skiftes ut, dette fordi motoren er (tilvent) med den effekt den har og plutselig høyere effekt går utover lagre, pakninger osv. Men uansett tror jeg ikke det vil gjøre den store forskjellen her på din motor, men HVIS du har anledning til og fjerne blombe så gjør det først. 6462198[/snapback] Delte meninger om dette (plomberingen) :/ men takk for alle svar! Hadde liksom tengt å teste forskjellen mellom 25 og 30 men hvis ikke det er så lurt? Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) Du bør ta blomberingen FØR du kjører inn, dette for at de bevegelige deler skal tilpasse/sette seg til den effekt motoren har. Bla i biler anbefales ikke ettermontering av turboer etc i gamle motorer, hvis ikke mer eller mindre ALT av bevegelige deler også skiftes ut, dette fordi motoren er (tilvent) med den effekt den har og plutselig høyere effekt går utover lagre, pakninger osv. Men uansett tror jeg ikke det vil gjøre den store forskjellen her på din motor, men HVIS du har anledning til og fjerne blombe så gjør det først. 6462198[/snapback] Delte meninger om dette (plomberingen) :/ men takk for alle svar! Hadde liksom tengt å teste forskjellen mellom 25 og 30 men hvis ikke det er så lurt? 6475240[/snapback] Jeg kjørte inn som 25hk, og deretter fjerna plomberingen. Tror ikke det har noe å si. Min funker fjell ihvertfall. Endret 12. juli 2006 av eiv880 Lenke til kommentar
_Larsern_ Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Hmm viktig med innkjøring ja, starter mine 10 timer i morgen på en tohatsu 70 Lenke til kommentar
hiper Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 mhm kjøpt deg 70hk no lars? kjetil her! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå