frank_jarle Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Heisann, fikk akurat melding i posten om at jeg må ta en EU-test innen slutten av november(om jeg ikke husker feil). Men at den kan også utføres inntil 4månder før denne fristen. Så da regner jeg med at det går greit i juli. Samtidig så går garantien på bilen ut i slutten av juli måned. Så da så jeg at NAF har forskjellige "test pakker" Jeg kikket litt på den som heter NAT-Garantiutløpstest, koster 1690kr. Lurer på om det er mange som har brukt denne når garantien holder på å gå ut (spessielt på bruktbil). Eventuelt er det noen som har hatt problemer med å fremme de tingene som NAF finner for sin brukthandler og fått dette reparert uten ekstra/eller store kostnader? Det finnes også en annen test som heter NAF-Driftstest til 1290kr, ser ut til å ta for seg en god del den også. Denne testen nevner at den går igjennom Dette er en grundig kontroll av motor, drivverk og understel. Dette ser jeg ikke er nevnt på den dyrere testen. all input mottaes med stor takk. Spessielt før kl 16:00 idag Da skal jeg bestille time til bilen. Frankie Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Litt sent, men bilforhandlere pleier å fikse det som oppdages på garantiutløpstest uten å mukke. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 Takker, for infoen. Har faktisk ikke fått bestilt time enda...regner med å få gjort det idag. Derimot så spørs om jeg får bilen inn på verksted før garantien går ut...hehe Frankie Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Hvis du tar NAF-Garantiutløpstest må du skrive hvordan den var og hva de sjekket. Vurderer å ta det på min bil litt før garantien går ut. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 hehe, er faktisk i tvil. Det er jo "høy sesong" for tiden. Hadde jeg hatt en garanti som varer lenger ut enn slutten av denne måneden så hadde det vært bra valg. Tror det blir snaut med tid til å få en Garantisutløpstest innen tidsfristen og samtidig få det fikset før garantien faktisk utløper. Men jeg har hørt fra en arbeidskollega at den testen er en "billig" forsikring, hvis det skulle ligge noe skjult i bilen din og som du burde ha krav på å få fikset. Så hvis du har bedre tid enn det jeg har så ville jeg ha gått for en slik test, koster mellom 1690-2000kr ca (om jeg ikke husker feil). Frankie skal holde dere oppdatert på hva det blir til Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 fikk akurat melding i posten om at jeg må ta en EU-test innen slutten av november(om jeg ikke husker feil). Men at den kan også utføres inntil 4månder før denne fristen. Så da regner jeg med at det går greit i juli. 6437952[/snapback] Har du fått brevet i posten, kan du ta kontrollen, er en gylden og fin regel.. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Har du fått purrebrev i posten etter utløpt frist, på tide å gjøre noe med bilen Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 Ikke purre-brev, kun første gangs melding. HAdde litt flaks i uflaksen min. På onsdag da jeg sjekket på NAF så var det mulig å ta en NAF test på Ulven i Oslo mandag den 10 juli, da jeg sjekket nå tidelig imorges så var det ikke ledig før 24juli eller noe slikt. Men siden jeg alikavel skal ned til Sørlandet så bestilte jeg en time den 18juli....men det overrasker meg at det kan fylle seg opp såpass raskt. Kanskje noe med felles ferien? Frankie Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 I ferien har dem nok mest trolig begrenset med folk, ergo er det begrenset med hvor mange timer dem setter opp, og ergo blir det lenger ventetid jo lenger man venter. Slik er det vertfall hos oss nå i ferien (ikke NAF, dog). Lenke til kommentar
kremt Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Trenger da ikke ta EU-kontroll på NAF eller BT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå