MadAss Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Under et torevær for litt siden, sluttet maskinen min å funke. Jeg har tydligvis ikke kjapp nok til å koble den ut. Jeg regner med at det er hovedkortet som har takket for seg, men er ikke 100% sikker. Da jeg startet opp maskinen kjente jeg "krutt" lukt. Skjermen er helt svart. HDD lyset lyser hele tiden, kan høre harddisken jobbe litt i starten. Har prøvd å koble ut hver enkel del på hk uten hell. Har målt PSUen. Alle lys på hovedkortet lyser slik som de skal. Har tatt ut CPU'en og luktet litt på den, men kjente ingen kruttlukt derifra. Har bytta skjermkort, kobla ut alt av pci, ata og s-ata men fortsatt samme problemet. Jeg har for øyeblikket ikke mulighet for å teste cpu'en. Noen som kan hjelpe? Specs: HK: Abit IS7 socket 478 Ram: 2x 512 Twinmos PC3200 DDR CPU: IP4 2.8 GHz HDD: Western D.C. 200 GB S-ata Lenke til kommentar
.dat Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Har du prøvd med en annen skjerm? Lenke til kommentar
MadAss Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) Har du prøvd med en annen skjerm? 6437860[/snapback] Skjermen funker, testa med annen maskin.. Det MÅ vere enten HK eller CPU? Hva er mest sannsynlig? Endret 5. juli 2006 av MadAss Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 som oftest vil ikke diskene spinne dersom cpu er død, så jeg ville trodd det var hk.. Lenke til kommentar
.dat Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 som oftest vil ikke diskene spinne dersom cpu er død, så jeg ville trodd det var hk.. 6438086[/snapback] Dem vil alltids spinne så lenge dem får strøm. Lenke til kommentar
MadAss Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 som oftest vil ikke diskene spinne dersom cpu er død, så jeg ville trodd det var hk.. 6438086[/snapback] Dem vil alltids spinne så lenge dem får strøm. 6438090[/snapback] Har hatt en liten "snuserunde" på hovedkortet nå. Den integrerte nettverkstilkoblingen lukter litt krutt. Bredbandmodemet røk på sammetid, men routeren er i orden. Mulig at det er via telefonlinjen tordenværet har ødelagt? Ødela et vanlig modem i maskinen min for mange år siden - da gikk det gjennom telefonlinja. Men synes det er litt merkelig at routeren fortsatt fungerer.. Eller er det ikke det? Lenke til kommentar
.dat Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) Ja, om det har gått igjennom nettverket så er det litt rart at routeren fortsatt fungerer. Men som du sier, lukter det rart av nettverks kortet. Så har det nok gått igjennom den veien, altså igjennom nettverks kortet til hovedkortet. Som igjen vil si at hovedkortet er ødelagt. Endret 5. juli 2006 av .dat Lenke til kommentar
MadAss Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) Ja, om det har gått igjennom nettverket så er det litt rart at routeren fortsatt fungerer. Men som du sier, lukter det rart av nettverks kortet. Så har det nok gått igjennom den veien, altså igjennom nettverks kortet til hovedkortet. Som igjen vil si at hovedkortet er ødelagt. 6438242[/snapback] Har en kompis med 478 socket. Jeg spurte han om jeg kunne få testa CPUen min hos han, slik at jeg kan konkludere 100% med at det er hk som er gåent. Men det var han lite villig til, fordi en gang før han skulle teste en CPU for en kompis, så røk hovedkortet hans siden CPUen var ødelagt. Hvor stor sjanse er det for at jeg ødelegge hk hans? Det jeg synes er så merkelig er at ALLE lys, og alt av strøm som går via hovedkortet fungerer. Edit: La merke til en ting; Det lyser i fra hullet til nettverkskabelen uten kabel i. Dette lyset skal vel kun lyse når kabelen er tilkoblet? Endret 5. juli 2006 av MadAss Lenke til kommentar
.dat Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) Edit: La merke til en ting; Det lyser i fra hullet til nettverkskabelen uten kabel i. Dette lyset skal vel kun lyse når kabelen er tilkoblet? 6438265[/snapback] Ja, er sann det pleier å være i så fall. Edit: Prøvd å starte den uten nettverks kort? Endret 5. juli 2006 av .dat Lenke til kommentar
MadAss Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 Edit: La merke til en ting; Det lyser i fra hullet til nettverkskabelen uten kabel i. Dette lyset skal vel kun lyse når kabelen er tilkoblet? 6438265[/snapback] Ja, er sann det pleier å være i så fall. Edit: Prøvd å starte den uten nettverks kort? 6438299[/snapback] Det er vel heller umulig da nettverkskortet er integrert på hovedkortet. Få heller ikke opp BIOS så jeg kan ikke deaktivere det der heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå