Gå til innhold

Utløserknappen falt av

Anbefalte innlegg

Her om dagen skulle jeg fiske mitt Casio EX z500 opp av lomma for å ta et bilde og utløserknappen falt rett og slett av kameraet og landet på bakken. Lette litt rundt og fant nevnte knapp og satt den på plass igjen, men skjønte at det sannsynligvis var en del som skulle vært mellom knappen og kameraet. Den kunne jeg ikke finne. Nå sitter knappen der da, men det lar seg ikke gjøre å ta bilder. Ser at den sitter for dypt. Resten av kameraet fungerer som bare det, men er jo frustrerende da jeg er blitt rimelig hekta på å kunne ta bilder.

Syntes det var litt snodig da den aldri har virket løs. Lurer på om det er noen steder det er mulig å få fikset dette. Er det kanskje en garantisak? kjøpte det i Desember 05.

Skulle tro det ikke er så vanskelig å reparere.

Noen som har noen tips, eller en lignende opplevelse?

Alle svar mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis kamera ikke bærer preg av hardt bruk, så burde det være mulighet for reklamasjon grunnet fabrikasjonsfeil. Slike ting skal ikke skje ved normalt bruk.

6438043[/snapback]

Det er nok litt ripete her og der etter nærkontakt med småpenger/nøkler i uoppmerksomme øyeblikk. Har det stort sett i lomma og da glemmer man seg bort i ny og ne. Men ingen slag/støtskader.

Lenke til kommentar

Det er på en måte meningen at digitalkamera skal være i egne vesker, selv om det blir litt upraktisk med tanke på størrelse, tilgjengelighet og så videre. Men jeg kan med hånden på hjertet si at minst 90% av de støt/klemskadene vi får inn der jeg jobber, er fra kamera som ikke har vært i veske på det aktuelle tidspunkt. Det kan være alt fra kamera som har hatt et møte med nøkler i en lomme/dameveske (=knust skjerm) til kamera som har blitt mistet i bakken.

Anbefaling: Bruk alltid veske. Det kan fort lønne seg da en reparasjon forårsaket av støtskade sjelden havner under 1500 kroner (stort sett 2000-2500 kroner).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...