Gå til innhold

NFS HP2 - inntrykk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

F`en så dere/du syter! Synes spillet er helt digg. Grafikken på fult var jo nydelig å se på. Synd at maskinen min total-låser seg hver gang jeg setter den på max. Gleder meg sinnsykt til det kommer ut. Noen som vet om det blir online gaming med det?

Lenke til kommentar

NFSHP2 demoen var en skuffelse for meg. Forventa en bedre grafikk. Spesielt vei texturene kunne vært mye bedre. Hvis noen her tror at dette ikke lar seg gjøre bedre pga at spillet også kommer til konsoll, tar skammelig feil. Se f.eks på kommende Colin MCrae3 som kommer denne måneden på X-box. En liten pekepinn på hvor vakkert det kan gjøres.

Men EA har vel tenkt på de som fortsatt sliter med vaklende skjermkort og en pensjonert cpu...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-17 14:24, skrev Domino:

Realisme = kontroll. Ja, styringen er helt forskjellig. Ser ut til at de har hoppet tilbake til arcade style hvor det blant annet kun er svingradiusen som bestemmer hvor kjappt du kan ta en sving. I virkeligheten og i de to siste versjonene av NFS er dette mye mer komplisert.

Det eneste som kan skje når du svinger i HP2 er at du får en meget kunstig og unaturlig sladd.

Hele spillet ser ut til å ha gått tilbake i barndommen. Istedenfor å være et superbt bilspill(eller tilogmed simulator) har det nå blitt et eller annet gammeldags herk for spillere under 10 år.

(les, console-brukere ;D )

Litt av vitsen med NFS har hele tia vært at spillet og bilene skulle være så realistisk som mulig. Dette har blitt lagt stor vekt på av utviklerne, så man kan lure på hva som har fått dem til å ombestemme seg på denne måten.

Test NFS Porsche 2000 og se hvor utrolig mye bedre det er. HP2 er flaut =(

Moro! Her har vi forstått det. Bare porche challange i nfs serien har prøvd på litt simulator. Alle de andre er pure arcade likt med HP2. Er det noen nyhet? Skal du spille simulator må du nok se på andre spill. Det er litt dumt å rakke ned på arcade stilen når spillet var ment slik. De har klart jobben bra ser det ut til :wink:

Spillet er et kjempe eksempel på hvor bra arcade kan bli. Fartsfylt med enkle kontroller.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-17 15:28, skrev Domino:

Vel, EA har jo med vilje ikke implementert støtte for Win2k i mange av sine siste spill fordi "Win2k brukes ikke til hjemmemaskiner" ;P

derfor jeg har så h*lvetes lav FPS når jeg kjører alt på full grafikk og 1280*1024*32?

har ca 20-30FPS på full grafikk... :sad:

bruker win2k Pro...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-17 14:27, skrev heraldo:

grafikken er mye bedre enn i nfs porsche, kjører alt på max (1024x768) og ligger på rundt 50 fps.

spillet ser veldig bra ut, men det krasjer hos meg av og til.

og de helikopterne kunne de spart seg for synes nå jeg

Dette står det om i Readme filen. Demoen har problemer med Radeon 8500/8500LE skjermkort. Det du må gjøre for at det skal kjøre uten krasj er å sette ned "Special Effects" slideren ett hakk fra MAX. World Detail kan du godt ha på Max. Da fungerer det ihvertfall supert hos meg

Lian Li PC-65

Asus A7V8X KT400 rev 1.4

AthlonXP 2000+ @ 2200+

MIST Silent Twin

Hercules Radeon 8500LE, 128MB @ 305/275

Corsair 512MB XMS3200, cas2

IBM Deskstar 120gxp, 80GB

Sound Blaster Audigy

Eizo L565 17" LCD

++

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-10-17 23:58 ]

Lenke til kommentar

Synes spillet virker ok, blir nok et kjøp dette..

begynner dere å bli lei av demoen kan dere leke litt med "car.ini" fila i katalogen til "911t" og "mondenas" Greit for dere som synes bilene går litt "sakte". 390km/t på strekka får demoen til å vare litt lengere.. :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-17 15:53, skrev Dreadlord:

Moro! Her har vi forstått det. Bare porche challange i nfs serien har prøvd på litt simulator. Alle de andre er pure arcade likt med HP2. Er det noen nyhet? Skal du spille simulator må du nok se på andre spill. Det er litt dumt å rakke ned på arcade stilen når spillet var ment slik. De har klart jobben bra ser det ut til :wink:

Spillet er et kjempe eksempel på hvor bra arcade kan bli. Fartsfylt med enkle kontroller.

Helt feil. Allerede i NFS2 kunne man velge mellom simulation og arcade mode. Etter NFS2 har bare simulation blitt med. Hva får deg til å tro at de andre er pure arcade?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-18 07:42, skrev Ronnyb:

Hvorfor i alle dager har folk her fått det for seg at det ikke er damage på demoen? :???:

Sist jeg spilte demoen ble nå bilen min skadet!

Du ser LITT skade på lakken ja, men det betyr ikke at skade er med i spillet. Har du spillt High Stakes og Porsche 2000? Her blir bilen meget lett skadet, skadene får bilen til å gå saktere/svinge dårlgiere etc. Du må også reparere bilen etter hvert race med penger du tjente på racet.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-17 20:32, skrev Jannis-15:

Quote:

Den 2002-10-17 15:28, skrev Domino:

Vel, EA har jo med vilje ikke implementert støtte for Win2k i mange av sine siste spill fordi "Win2k brukes ikke til hjemmemaskiner" ;P

derfor jeg har så h*lvetes lav FPS når jeg kjører alt på full grafikk og 1280*1024*32?

har ca 20-30FPS på full grafikk... :sad:

bruker win2k Pro...

At demoen går hakkete er nok nettopp fordi det er en demo. Tror ikke den er spesiellt ferdig.

Hakket like mye på 640*480 som 1280x1024 på min P4-2Ghz.

Det med Windows2000 var ment for tidligere spill mest. Vet ikke om det gjelder HP2

Lenke til kommentar

For meg er NFS-serien å kjøre biler jeg aldri får råd til å kjøpe som jeg kan kjøre forterer enn jeg ville klart i RL...HP2(demoen) synes jeg derfor er akkuart det som den skal vere.

Gleder meg også til å teste ut multiplayer, kansje kan få tilbake de gode stundene på LAN vi hadde med NFS2.

NFS er ikke simulator, heller ikke arkade, men fantasy :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-18 08:52, skrev Civilix:

For meg er NFS-serien å kjøre biler jeg aldri får råd til å kjøpe som jeg kan kjøre forterer enn jeg ville klart i RL...HP2(demoen) synes jeg derfor er akkuart det som den skal vere.

Gleder meg også til å teste ut multiplayer, kansje kan få tilbake de gode stundene på LAN vi hadde med NFS2.

NFS er ikke simulator, heller ikke arkade, men fantasy
:grin:

Om vitsen er å kjøre biler raskere en du kan gjøre i real-life, så må vel HP2 være bånn i bøtta?

Eller hvor realistisk føles det når bilen ikke oppfører seg som en bil i det heletatt ;P

Lenke til kommentar

hallo, det er ikke snakk om at spillet må være likt real life for at det skal være bra..

1: Grafisk sett blir spillet mye bedre når grafikken er realistisk. Det er den ikke lengre.

2: Kjøremessig blir spillet drit kjedelig når det er så urealistisk som nå. Hadde jeg ønsket å spille spill som HP2 hadde jeg kjøpt gameboy og ikke PC.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-18 04:35, skrev NoC:

Synes spillet virker ok, blir nok et kjøp dette..

begynner dere å bli lei av demoen kan dere leke litt med "car.ini" fila i katalogen til "911t" og "mondenas" Greit for dere som synes bilene går litt "sakte". 390km/t på strekka får demoen til å vare litt lengere.. :wink:

hva byttet du på?

Lenke til kommentar

Spaz skrev :

Dette står det om i Readme filen. Demoen har problemer med Radeon 8500/8500LE skjermkort. Det du må gjøre for at det skal kjøre uten krasj er å sette ned "Special Effects" slideren ett hakk fra MAX. World Detail kan du godt ha på Max. Da fungerer det ihvertfall supert hos meg

Aha. Takker og bukker for et nytt mysterium som er løst...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...