Gå til innhold

NFS HP2 - inntrykk

Anbefalte innlegg

Fet grafikk, men noe rart med flyten: Går helt glatt, men av å til hakker det litt. Så det virker som maskina er bra nok til instillingene jeg har valgt (XP2k+, GF2Pro, 1024*32, middels detalj), men noe slår krøll på seg av og til. Andres som har opplevd det samme?

Eller så syns jeg at helikoptre som slipper tønner blir litt for dumt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde faktisk gleda meg, men den demoen var ikke verdt 96MB av min plass... seriøst.. var ikke noe nytenking utenom et helikopter som slipper bomber.

Banen var like "låst", snarveier er gøy men gammelt nytt, politi bilene av dumme (ai'en kan seff bli bedre i final) var ikke noe damage på bilene (mulig det kan stilles inn?).. så.. dette er ikke noe nytt. bare en oppgradert utgave av første nfs3 syns jeg.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke allverdens nye ting, men det var fett fordet. Helikopterene som slipper bomber kan jo virke litt teit, men jeg syns det ble mer spennende.

Når kommer spillet? hva er release dato?

[ Denne Melding var redigert av: Smyagol på 2002-10-15 21:56 ]

Lenke til kommentar

Politiet må jo kjøre raske biler hvis de skal ha noen sjangs da. Hvor gøy er det å "kappkjøre" med en politibil med 120 hk når du har 400?

Skade er med i fullversjon.

Helikopterbomber? Greit nok at det er arcade, men helikopterbomber? Nei hot pursuit er litt teit. Håper & tror vanlig championship er blir bedre.

Release er vel ca 30. okt

Lenke til kommentar

Release er 21.101.2002(US dato) ifølge http://www.tothegame.com. UK releasen er satt til 8.11.2002.

Når det gjelder spillet ser det lovende ut, men jeg er helt enig med det helikopteret. Det blir litt for teit. De kunne godt brukt helikopteret til å forfølge deg, men de bombene hører ikke hjemme.

Og jeg håper at de endrer støtten for ratt. Har hatt store problemer med å kontrollere bilen med rattet. Kjører faktisk bedre med tastaturet nå!

Lenke til kommentar

Det virker som de har forandret på kjøremåten og kanskje gjort det enklere å kjøre med taster.

Man kan holde inn fremover tasten og svinge hele tiden samtidig uten at bilen sladder i svingene.

Likte det sånn bilene reagerte NFS 3.

Lenke til kommentar

SKUFFENDE!

Need for speed serien er definitivt tidenes beste bilspill. NFS High Stakes og Porsche 2000 var geniale.

Gleda meg virkelig til HP2, men dette er rett og slett bare for tåpelig.

- Dårlig spillfølelse

- Dårlig kontroll

- Elendig realisme

- "Dårligere" grafikk en Porsche 2000

++

Men det er vel hva man får når man lager et spill for consoles og tilpasser det PC =(

SKJERPINGS EA!

Lenke til kommentar

Quote:

- Dårlig spillfølelse

- Dårlig kontroll

- Elendig realisme

SKJERPINGS EA!

Man kan jo ikke snakke om realisme i et spill som dette da, det er jo ingen simulator heller.

Jeg vet ikke hva du mener med dårlig spillfølelse, men jeg får en god følelse når jeg spiller....:smile:

Styringen er annerledes enn tidligere kan det virke som. Nesten ingen sladd når man kjører i svingene.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-16 20:40, skrev Domino:

SKUFFENDE!

Har du røyka sokka dine eller?

Det er sinnsykt mye bedre grafikk I NFS HP2 enn i Porche challenge da!. Men jeg synes bilene var litt "seige" i forhold til tidligere NFS.. :???:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-17 12:52, skrev Smyagol:

Quote:

- Dårlig spillfølelse

- Dårlig kontroll

- Elendig realisme

SKJERPINGS EA!

Man kan jo ikke snakke om realisme i et spill som dette da, det er jo ingen simulator heller.

Jeg vet ikke hva du mener med dårlig spillfølelse, men jeg får en god følelse når jeg spiller....:smile:

Styringen er annerledes enn tidligere kan det virke som. Nesten ingen sladd når man kjører i svingene.

Realisme = kontroll. Ja, styringen er helt forskjellig. Ser ut til at de har hoppet tilbake til arcade style hvor det blant annet kun er svingradiusen som bestemmer hvor kjappt du kan ta en sving. I virkeligheten og i de to siste versjonene av NFS er dette mye mer komplisert.

Det eneste som kan skje når du svinger i HP2 er at du får en meget kunstig og unaturlig sladd.

Hele spillet ser ut til å ha gått tilbake i barndommen. Istedenfor å være et superbt bilspill(eller tilogmed simulator) har det nå blitt et eller annet gammeldags herk for spillere under 10 år.

(les, console-brukere ;D )

Litt av vitsen med NFS har hele tia vært at spillet og bilene skulle være så realistisk som mulig. Dette har blitt lagt stor vekt på av utviklerne, så man kan lure på hva som har fått dem til å ombestemme seg på denne måten.

Test NFS Porsche 2000 og se hvor utrolig mye bedre det er. HP2 er flaut =(

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-17 14:14, skrev [urban]:

Quote:

Den 2002-10-16 20:40, skrev Domino:

SKUFFENDE!

Har du røyka sokka dine eller?

Det er sinnsykt mye bedre grafikk I NFS HP2 enn i Porche challenge da!. Men jeg synes bilene var litt "seige" i forhold til tidligere NFS.. :???:

Nei, jeg prøver å holde meg unna sokker.

På flere måter er grafikken bedre i HP2 ja, men overall mener jeg den er dårligere. Den er "død".. Statisk.. Fargene er urealistiske.. Porsche 2000 til HP2 er som å gå fra 3D til 2D, dog ikke fullt så dramatisk :wink:

[ Denne Melding var redigert av: Domino på 2002-10-17 14:51 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...