Gå til innhold

sideplast utvidet seg (D2h)

Anbefalte innlegg

På D2h'en har jeg en sendig problem. Plasten på siden av kameraet ved manuell bryteren for fokus utvidet seg (muligens etter å ha brukt en feil type lim, da dne gamle begynte å falle av).

Vi har limt på nå, men det er ingen garanti for hvor lenge det holder. Hvor mye vil det koste å bytte noe slikt, kan det bli dyrere enn å bytte lukkeren på kameraet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På D2h'en har jeg en sendig problem. Plasten på siden av kameraet ved manuell bryteren for fokus utvidet seg (muligens etter å ha brukt en feil type lim, da dne gamle begynte å falle av).

Vi har limt på nå, men det er ingen garanti for hvor lenge det holder. Hvor mye vil det koste å bytte noe slikt, kan det bli dyrere enn å bytte lukkeren på kameraet?

6437463[/snapback]

Skjønner ikke helt hva du mener, men hvis dette er snakk om gummien som er lagt utenpå magnesiumshuset. Så er dette en sak som er helt normalt på velbrukt proffkameraer, det eneste gummien er til er å gi bedre grep. Så det at den blir slitt vekk er ikke farlig for kameraet. Selvsagt er det mulig å gjøre noe med det, men det at gummigrep ser litt slitne ut er egentlig bare litt tøft da ser man ut som en skikkelig pressefotograf.

Lenke til kommentar

det kommer om en stund. Har ikke tid for oyeblikket.

Det er snakk om plst som er dratt for langt, slik at det ikke lenger er i samme form/mengde som da nikon lagde det.

ikke snakk om slitasje, mer misdannelse som gjor at den ikke kan sitte slik som den skal.

Lenke til kommentar

hei..

du mener at du har limt fast knappen som du velger mellom fokusen? etter dette utvidet plasten seg? får du byttet/flyttet på knappen..

jeg jobber som pr fotograf, og har aldri klart å ødlegge den, men mye annet. foreslår at du tar en tlf til interfoto, snakker med vegard på verkstedet, han er en kløpper..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hei..

du mener at du har limt fast knappen som du velger mellom fokusen? etter dette utvidet plasten seg? får du byttet/flyttet på knappen..

jeg jobber som pr fotograf, og har aldri klart å ødlegge den, men mye annet. foreslår at du tar en tlf til interfoto, snakker med vegard på verkstedet, han er en kløpper..

6461699[/snapback]

det er snakk om plasten på venstre side som har utvidet seg. Til vanlig er den tilpasset formen på kamera, men nå har det blitt overskudd av plast (slik du får om du drar plast litt, ikke at jeg gjorde det!)

Resultatet er at plasten buler ut. Snakket med Interfoto i dag så drar dit på fredag og får den byttet, må fjerne plasten rundt det grepet selv. Så slepper jeg å vente på at de må gjøre det (og betale mer)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...