Gå til innhold

Flere FPS for AMD-dobbelkjerner

Anbefalte innlegg

Snodigt at dei må lappe og fixe på noke som skal væe x86 kompatibelt?

Fikser 1 problem, og lager 10 nye, ser jo mange som har problemer med å starte pc'n etterpå. Intel har da dobbeltkjerner dei også, men der bare fungerer det uten patcher til ditt og datt. Kjøp kvalitet med ein gang, ingen vits å kjøpe seg problemer.

Hvem har sagt at jeg har noe å forklare, eller at jeg har noen særskilt innsikt? Hvis du leser gjennom tråden skjønner du nok sammenhengen uten at jeg trenger å forklare noe som helst. Jeg bare bemerker at her kan det komme til å bli hett om øra om en fortsetter slik. Cornel legger opp til krangling ved å hetse AMD unødig. Det er dette jeg kommenterer.

Hvis han ikke har noe bedre å gjøre enn å hause opp til hanekamp, så kan han vel strengt tatt bare stikke av før han erter på seg noen som blir provosert av slikt.

Jeg sier ikke at uenighet er noe negativt, men her var det i ferd med å bli noe helt annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gidder ikke lese igjennom hele tråden, Står så mye "ot" her.. Men kort sagt.

-Fungerer den "patchen".. Er det noen Poeng å legge den inn?

- Slipper man å " velge anfinity " (skru av en kjerne) i de spillene som ikke fungerer i dual core dersom man legger den inn?

Mvh Mr.nauz

Lenke til kommentar

- Slipper man å " velge anfinity " (skru av en kjerne) i de spillene som ikke fungerer i dual core dersom man legger den inn?

Mvh  Mr.nauz

6467063[/snapback]

Jeg har lagt denne patchen inn på mitt system. 4400+. Har ikke lagt merke til noe forskjell og må ikke gjøre noe som helst for å bruke det på andre ting som ikke støtter dual core. Hele greia funka som en placebo her.

Lenke til kommentar

Mvh  Mr.nauz

6467063[/snapback]

Jeg har lagt denne patchen inn på mitt system. 4400+. Har ikke lagt merke til noe forskjell og må ikke gjøre noe som helst for å bruke det på andre ting som ikke støtter dual core. Hele greia funka som en placebo her.

6468022[/snapback]

Hadde du problem med "enkeltkjernespill" fra før?
Lenke til kommentar

Mvh  Mr.nauz

6467063[/snapback]

6468022[/snapback]

6468343[/snapback]

Nope. Aldri hatt noen form for problemer what so ever når det gjelder å bruke enkeltkjerne spill med min AMD X2 4400+.

Lenke til kommentar

Mvh  Mr.nauz

6467063[/snapback]

6468022[/snapback]

6468343[/snapback]

Nope. Aldri hatt noen form for problemer what so ever når det gjelder å bruke enkeltkjerne spill med min AMD X2 4400+.

6468710[/snapback]

Da vil det nok ikke være noen forskjell med denne patchen, siden det var nettopp problemene som du ikke har som først og fremst skulle fikses.
Lenke til kommentar
Da vil det nok ikke være noen forskjell med denne patchen, siden det var nettopp problemene som du ikke har som først og fremst skulle fikses.

6468808[/snapback]

Ok. Leste om ytelses-økning. Noe jeg ikke merket det store av. (har ikke testet med syntetiske tester da jeg ser likegyldig på de :p)

Lenke til kommentar

6468808[/snapback]

Ok. Leste om ytelses-økning. Noe jeg ikke merket det store av. (har ikke testet med syntetiske tester da jeg ser likegyldig på de :p)

6469212[/snapback]

Ytelseøkning er vel tilfeldig eller noen mindre justéringer. Men generellt er det en feilfiks, ikke en fiks for ytelseforbedring. Det er nok for mye rykter med, og gjerne blandet med ryktene om Reverse HyperThreading også.

BTW: Praktisk ytelse er også viktigst for meg ;)

Lenke til kommentar

Mvh  Mr.nauz

6467063[/snapback]

Jeg hadde problemer med GalCiv 2. Det som skjedde var at hastigheten i spillet gikk fullstendig bananas. Planeter og romskip spant omtrent en milliard omdreininger i minuttet. Ved å gå inn og endre affinitet fra begge kjernene på min AMD X2 3800+ forsvant problemet. Det dumme med denne metoden var jo at jeg måtte endre affinitet hver bidige gang jeg fyrte opp spillet. Med den nye patchen til AMD forsvant hele problemet. :thumbup:

Lenke til kommentar

Mvh  Mr.nauz

6467063[/snapback]

Jeg hadde problemer med GalCiv 2. Det som skjedde var at hastigheten i spillet gikk fullstendig bananas. Planeter og romskip spant omtrent en milliard omdreininger i minuttet. Ved å gå inn og endre affinitet fra begge kjernene på min AMD X2 3800+ forsvant problemet. Det dumme med denne metoden var jo at jeg måtte endre affinitet hver bidige gang jeg fyrte opp spillet. Med den nye patchen til AMD forsvant hele problemet. :thumbup:

6492787[/snapback]

Ja det var poenget med patchen. Litt dumt at artikkelforfatter misoppfattet dette, men som sagt mange ganger det er en fiks først og fremst.

Lenke til kommentar

Ser fra linux jeg kjører på en Core Duo at det er TSC skew også på Intel:

checking TSC synchronization across 2 CPUs:
CPU#0 had -1616482 usecs TSC skew, fixed it up.
CPU#1 had 0 usecs TSC skew, fixed it up.
Brought up 2 CPUs

Noen som kjører Linux på en dual-core AMD som får samme melding under oppstart?

Og er forskjellen på TSC skew på AMD dual-core og Intel dual-core at hos Intel er den en fast verdi mens AMD's verdi vandrer over tid?

Endret av johneinar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...