Ernie Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) Fikser 1 problem, og lager 10 nye, ser jo mange som har problemer med å starte pc'n etterpå. Intel har da dobbeltkjerner dei også, men der bare fungerer det uten patcher til ditt og datt. Kjøp kvalitet med ein gang, ingen vits å kjøpe seg problemer. 6448997[/snapback] Ja jøss Endret 7. juli 2006 av Ernie Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) Fikser 1 problem, og lager 10 nye, ser jo mange som har problemer med å starte pc'n etterpå. Intel har da dobbeltkjerner dei også, men der bare fungerer det uten patcher til ditt og datt. Kjøp kvalitet med ein gang, ingen vits å kjøpe seg problemer. 6448997[/snapback] Og hvordan vet du at Intel sin utgave ikke har samme problemet? Det er ikke akkurat ting man kan finne ut på egenhånd det her. Og dersom du først skal snakke om kvalitet så er det vel ikke nødvendig å nevne hvilken CPU produsent som måtte trekke tilbake en viss Pentium fra markedet fordi den rett og slett regnet feil? PS! Hadde tom. også selv et hovedkort fra den samme "kvalitetsprodusenten" som du sikter til, som måtte trekkes tilbake fra markedet pga. feil. Endret 7. juli 2006 av Vice Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Fikser 1 problem, og lager 10 nye, ser jo mange som har problemer med å starte pc'n etterpå. Intel har da dobbeltkjerner dei også, men der bare fungerer det uten patcher til ditt og datt. Kjøp kvalitet med ein gang, ingen vits å kjøpe seg problemer. 6448997[/snapback] Og hvordan vet du at Intel sin utgave ikke har samme problemet? Det er ikke akkurat ting man kan finne ut på egenhånd det her. Og dersom du først skal snakke om kvalitet så er det vel ikke nødvendig å nevne hvilken CPU produsent som måtte trekke tilbake en viss Pentium fra markedet fordi den rett og slett regnet feil? 6449067[/snapback] Kan jo legge til at jeg mener å ha hørt at M$ har lagt ut en tilsvarende patch. Nå har jeg ingen DC-prosessor så jeg har ikke lagt så veldig merke til om det stemmer eller ikke. Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) Kan ikke folk slutte å legge skylden på en part? Som jeg skrev tidligere har flere parter "skyld". Endret 7. juli 2006 av johneinar Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) Kan ikke folk slutte å legge skylden på en part? Som jeg skrev tidligere har flere parter "skyld". 6449190[/snapback] Er enig der, personlig burde jeg kanskje vært litt flinkere til å ignorere sure oppstøt fra folk som kun ser ting fra én side... Endret 7. juli 2006 av Vice Lenke til kommentar
martiol Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Kan ikke folk slutte å legge skylden på en part? Som jeg skrev tidligere har flere parter "skyld". 6449190[/snapback] Jeg synes det lukter dårlig research fra spillutviklerene. Hvis de ikke vil bruke os sine muligheter bør de lage noe som er minst like bra. Ikke bare telle noe som passer og regne med at det er rett. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) Snodigt at dei må lappe og fixe på noke som skal væe x86 kompatibelt? 6438798[/snapback] Så du var fornøyd med 8086? Dette er snakk om at AMD fikset et problem. Som du kanskje har fått med deg har en del brukere fått problem med noen spill. 6438879[/snapback] Fikser 1 problem, og lager 10 nye, ser jo mange som har problemer med å starte pc'n etterpå. Intel har da dobbeltkjerner dei også, men der bare fungerer det uten patcher til ditt og datt. Kjøp kvalitet med ein gang, ingen vits å kjøpe seg problemer. 6448997[/snapback] Har du sett listen over feil på Core Duo? Den var temmelig lang. Endret 7. juli 2006 av efikkan Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) Snodigt at dei må lappe og fixe på noke som skal væe x86 kompatibelt? 6438798[/snapback] Så du var fornøyd med 8086? Dette er snakk om at AMD fikset et problem. Som du kanskje har fått med deg har en del brukere fått problem med noen spill. 6438879[/snapback] Fikser 1 problem, og lager 10 nye, ser jo mange som har problemer med å starte pc'n etterpå. Intel har da dobbeltkjerner dei også, men der bare fungerer det uten patcher til ditt og datt. Kjøp kvalitet med ein gang, ingen vits å kjøpe seg problemer. 6448997[/snapback] Har du sett listen over feil på Core Duo? Den var temmelig lang. 6449780[/snapback] ... og hva er da AMDs liste? Edit: Bare så det er sagt, det er alltid feil i prosessorene enten man vil det eller ei, og det gjelder alle produsenter. Endret 7. juli 2006 av Ernie Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 ... og hva er da AMDs liste? Edit: Bare så det er sagt, det er alltid feil i prosessorene enten man vil det eller ei, og det gjelder alle produsenter. 6449887[/snapback] Ja alle cpuer har feil. Og det var nettopp poenget mitt, Intel er ikke feilfritt det heller. BTW: De aller fleste feil som er oppdaget i den listen over AMD er allerede fikset. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) ... og hva er da AMDs liste? Edit: Bare så det er sagt, det er alltid feil i prosessorene enten man vil det eller ei, og det gjelder alle produsenter. 6449887[/snapback] Ja alle cpuer har feil. Og det var nettopp poenget mitt, Intel er ikke feilfritt det heller. BTW: De aller fleste feil som er oppdaget i den listen over AMD er allerede fikset. 6450015[/snapback] Joa, men hvis du teller opp så er det fortsatt 60-70stk igjen, men vi er nå tydligvis enige uannsett Endret 7. juli 2006 av Ernie Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Snodigt at dei må lappe og fixe på noke som skal væe x86 kompatibelt? 6438798[/snapback] Så du var fornøyd med 8086? Dette er snakk om at AMD fikset et problem. Som du kanskje har fått med deg har en del brukere fått problem med noen spill. 6438879[/snapback] Fikser 1 problem, og lager 10 nye, ser jo mange som har problemer med å starte pc'n etterpå. Intel har da dobbeltkjerner dei også, men der bare fungerer det uten patcher til ditt og datt. Kjøp kvalitet med ein gang, ingen vits å kjøpe seg problemer. 6448997[/snapback] Har du sett listen over feil på Core Duo? Den var temmelig lang. 6449780[/snapback] ... og hva er da AMDs liste? Edit: Bare så det er sagt, det er alltid feil i prosessorene enten man vil det eller ei, og det gjelder alle produsenter. 6449887[/snapback] Det meste av dette er småfeil, men jeg håper virkelig ryktene om raid5-ytelsen til Conroe ikke stemmer (dryktene sier den er veldig grell), jeg hadde jo planlagt å smelle en conroe i filserveren min om en stund. (og jeg er ikke så veldig lysten på å drive med nforce i en filserver heller....) AtW Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Fikser 1 problem, og lager 10 nye, ser jo mange som har problemer med å starte pc'n etterpå. Intel har da dobbeltkjerner dei også, men der bare fungerer det uten patcher til ditt og datt. Kjøp kvalitet med ein gang, ingen vits å kjøpe seg problemer. 6448997[/snapback] Og hvordan vet du at Intel sin utgave ikke har samme problemet? Det er ikke akkurat ting man kan finne ut på egenhånd det her. Og dersom du først skal snakke om kvalitet så er det vel ikke nødvendig å nevne hvilken CPU produsent som måtte trekke tilbake en viss Pentium fra markedet fordi den rett og slett regnet feil? PS! Hadde tom. også selv et hovedkort fra den samme "kvalitetsprodusenten" som du sikter til, som måtte trekkes tilbake fra markedet pga. feil. 6449067[/snapback] Så vidt eg veit har ikkje intel sluppet noken dual core patch enda til sine prosessorer enda + at alle spel og program fungerer fint. Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Så vidt eg veit har ikkje intel sluppet noken dual core patch enda til sine prosessorer enda + at alle spel og program fungerer fint. 6450129[/snapback] Kan folk slutte med AMD vs Intel bashingen? Jeg kan enkelt forklare hvorfor AMD har måttet release patch men ikke Intel. Hvorfor? Fordi AMD kan endre P-state på hver enkelt core på sine dual-core cpu'er, dette kan ikke Intel. Og i seg selv er dette problemfritt, bortsett fra at spillutviklere og andre har benyttet seg av ting på måter de ikke skulle. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Så vidt eg veit har ikkje intel sluppet noken dual core patch enda til sine prosessorer enda + at alle spel og program fungerer fint. 6450129[/snapback] Nei, det stemmer selvsagt ikke. Problemer med spill som ikke tackler prosessorer med mer enn en kjerne rammer såvidt jeg vet helt likt enten prosessorene kommer fra AMD eller Intel. Å påstå noe annet er etter min mening helt useriøst og på grensen til det latterlige. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Intel sine dual corer har ikkje problem med dårlig ytelse ved bruk av 2 kjerner, heller motsatt, bedre ytelse (da 1 core kan da seg av "windows" biten og den andre spelet. Om du skal spre ut meir løgnhistorier kan du godt sei i fra på forhånd. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) Intel sine dual corer har ikkje problem med dårlig ytelse ved bruk av 2 kjerner, heller motsatt, bedre ytelse (da 1 core kan da seg av "windows" biten og den andre spelet. Om du skal spre ut meir løgnhistorier kan du godt sei i fra på forhånd. 6450180[/snapback] Tja, det har også tidligere blitt gjort tilgjengelig tilsvarende patcher for Intel-prosessorer som f.eks. denne for Quake4: http://ucguides.savagehelp.com/Quake4/FAQ_DualCore.htm#INTEL Intel Dual Core Patch This addresses timing issues with many applications and will help stop crashes and address stuttering / frame rate issues in games. 1. Right click on My Computer, and select Properties. 2. Select the Advanced tab, and click Settings under Startup and Recovery. 3. Click Edit under System Startup and open Notepad. Add /usepmtimer to the end of the [operating systems] section. For example [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /usepmtimer 4. Save the BOOT.INI file and close Notepad. 5. Reboot your system Merkelig at dette skal være nødvendig når Intel-prosessorer påståelig ikke har noen slike problemer... Såvidt jeg vet så gjelder problemet for alle fler-prosessor systemer, samt Intel-prosessorer som støtter HyperThreading, som samtidig støtter strømsparing: http://support.microsoft.com/?id=896256 Computers that are running Windows XP Service Pack 2 and that are equipped with multiple processors that support processor power management features may experience decreased performance[...] Windows XP SP2 is required on computers that have multiple CPUs that support ACPI processor performance states. This requirement includes computers that support the following items: • Multiple physical sockets • Multiple-core designs • Multiple logical threads, such as Intel hyper-threading technology Because Windows XP was not originally designed to support performance states on multiprocessor configurations, changes are required to correctly realize this support on multiprocessor systems. Kaller du også Microsoft for løgnere eller? Endret 7. juli 2006 av snorreh Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Intel sine dual corer har ikkje problem med dårlig ytelse ved bruk av 2 kjerner, heller motsatt, bedre ytelse (da 1 core kan da seg av "windows" biten og den andre spelet. Om du skal spre ut meir løgnhistorier kan du godt sei i fra på forhånd. 6450180[/snapback] Herre jemini Cornel, gjør deg selv en tjeneste; forlat tråden før du blir karnøflet. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Intel sine dual corer har ikkje problem med dårlig ytelse ved bruk av 2 kjerner, heller motsatt, bedre ytelse (da 1 core kan da seg av "windows" biten og den andre spelet. Om du skal spre ut meir løgnhistorier kan du godt sei i fra på forhånd. 6450180[/snapback] Herre jemini Cornel, gjør deg selv en tjeneste; forlat tråden før du blir karnøflet. 6451225[/snapback] Jeg kan ikke gjøre annet enn å smile av dette. Hehe... Sitter selv på en Dual Core fra AMD og har testa denne patchen. Merket null forskjell. Alt fungerer like fint som før. Ikke at jeg hadde noe dårlig ytelse fra før Hehe.... Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 snip... Ok, det er 2 spel som trenger kvar sine patcher, det er noke heilt anna enn å langsere ein patch som skal funke på alle (eller den fungerer jo ikkje på alle, var jo eit par her i tråden som ikkje fikk starta pc'n sin etterpå). Intel recently alerted us to a fresh patch for Quake 4 (1.0.5) that enables threading in the game. Single-core chips with Hyper-Threading are said to benefit, multi-socket machines should pick up performance, and naturally, dual-core configurations will too. Full disclosure mode: id Software and Intel independently confirm that they worked together on this project. Intel is anxious to demonstrate the potential of its latest technologies and id has the talent to make such a vision reality in short order. It helps that id has experience with threading, given Quake III’s once-functional SMP support. But there’s no mention of AMD’s role here, so I’m certainly not going to make any claims about impartiality. And that’s why the forthcoming benchmarks are separated. Kilde: http://www.firingsquad.com/hardware/quake_...re_performance/ Vis du leser der, så vil Intel hjelpe ID Software med å programere spelet til å bruke begge kjernene under speling, det er dermed ikkje sagt at det er eit problem å spele spelet uten patchen. Da var vi nede på 1 spel som hadde problem med Intel sine dual core prosessorer, nemlig Call of Duty 2, Uten å ha sett nærmere på det, så trur eg det er for dei dual core prosessorene fra intel som har HT også aktivert. Dvs spelet ser 4 kjerner i stade for 2. Men dett er eg ikkje heilt sikker på... Denne patchen kjem også fra spelselskapet, slik som Id Software sin, den er ikkje lagt ut av Intel. Kva kan ein sei, alle kan programere feil. Lenke til kommentar
Gambler FEX online Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 (endret) Herre jemini Cornel, gjør deg selv en tjeneste; forlat tråden før du blir karnøflet. 6451225[/snapback] Hei! Hvis han blir karnøflet vil jeg kalle det useriøse postere. Samme hvor provoserende og feil og bastant noen kan være skal man aldri aldri være noe annet enn 100% høflig tilbake. (Men av og til bestemt mot Moderatorer som ikke oppfører seg er OK hehe). Neste gang kom med en forklaring og del litt av din innsikt istedenfor proviserende rulleøyne! Endret 8. juli 2006 av Gambler FEX online Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå